Hi Dames, Hopelijk kan ik mijn "irritatie" goed verwoorden.. Ik irriteer me een beetje aan de dames die denken dat: - goedkoopste oplossing altijd het beste oplossing is - merk kleding voor kinderen onzin is - gaan jagen op de goedkoopste luiers, en daarna volkomen erachter staan dat dat de beste keuze is. - heel de dag suf op marktplaats zitten te jagen, vervolgens het prima vinden allemaal. - voor de mensen die het wel besteden te hebben commentaar geven, zoals "gek in je hoofd om het 1ste hands te kopen of te belachelijk etc" -etc etc Ik bedoel oke, respect als je minder te besteden hebt en toch nog allemaal zo goed voor elkaar hebt. Maar wat is nou de schuld van iemand die het wel te besteden heeft? En die alles wil en kan kopen voor baby'tje waar ze zin in heeft? Is het enige schuld om geld uit te geven? Is het de jaloezie? Ik bedoel wederzijds respect mag toch ook wel.. Ik ben toch niet direct belachelijk als ik wel geld uitgeef en heb uit te geven? Wat moet ik dan met het geld doen? D'r op zitten? Sorry moest even mijn irritatie kwijt... Met alle respect nogmaals.. Maar iemand die wel veel te besteden heeft is per definitie niet belachelijk..
hahaha.. wat een hilarisch topic. We hebben het niet slecht, maar het geld groeit ons ook niet op de rug. Ik vind het gewoon onzin om veel geld uit te geven voor spullen die je maar kort gebruikt of gewoon niet zo belangrijk zijn in het dagelijks leven. En soms vind ik het gewoon fijner om slim te zijn en niet veel duiten neer te leggen omdat er bijvoorbeeld 'baby' voor staat. Wanneer je 300 euro wil neerleggen voor bijv een wipstoel.. be my guest. Ik ben totaal niet jaloers. Merkkleding voor baby's vind ik trouwens ook echt onzin.
zal wel een grote/aankoop gedaan hebben waar anderen zo hun eigen idee over hebben en dit ook laten blijken.
Ja een beetje wel.. Volgens een vriendin blijft alles zo duur als mensen zoals ik er nog steeds geld aan uitgeef.. Volgens haar hoef ik niet percee voor de kleine pampers te gebruiken. Ze vindt het ook belachelijk dat ik gewoon een nieuwe kamertje heb gekocht.. Marktplaats of Ikea was een beter optie geweest.. En zo kan ik door gaan..
Pff, waar maak je je druk om zeg, je wil dat mensen jou respecteren, respecteer dan ook dat iemand anders een andere mening heeft ( wat kan jou het boeien als iemand de goedkoopste luiers het beste vind??????)
Zo herkenbaar!! Ik kies bv voor bepaalde merken kleding omdat het mijn sijl is en kwalitatief goed is. Hoe vaak ik dan wel niet hoor dat goedkopere merken net zo goed en leuk zijn! Pffff om gek van te worden.
Hahaha ik snap je frustratie, maar ik denk dat iedereen met zijn geld moet doen waar ie zin in heeft, de 1 koopt een nieuw kamertje de andere niet. lekker doen waar je zelf zijn in hebt .
@umm85 als ik die wipstoel mooi vindt, en hij is prima.. Dan koop ik het gewoon.. Maakt dat mij belachelijk? Zoals ik zeg respect voor de mensen die het anders doen. Maar dit mag toch ook wel wederzijds zo zijn? Merkkleding, tja ik vindt ze gewoon leuk. Ongeacht welke label eraan gekoppeld zit.. Als het zeeman is en en ik vind het leuk, dan koop ik het net zo goed.
Ik denk dat het voorbeeld van de luiers meer bedoeld is als in: merk a is in de aanbieding dus het beste en daarna is merk b in de aanbieding en dan ineens de beste keus! En dat heeft dan zogenaamd niets met prijs te maken.
Haha de irritatie is duidelijk ja Maar net als dat ik vind dat puur leven op koopjes heus niet altijd het beste is... Vind ik het ook stom om overal maar (in mijn ogen, onnodig) met bakken geld te smijten is weer de andere kant. En 1 ding is zeker... Als je geld hebt ben je vrij om het uit te geven aan wat je wil E heb je minder geld.. Mag je ook zelf beslissen waar je het aan uitgeeft. Of het nou goedkope luiers of juist een duur paar merkschoenen is. Maar kom niet klagen dat je hebt zo slecht hebt of opscheppen hoe geweldig je het doet. Ieder doet z'n ding en dat hou ik graag zo Vooral mbt mijn eigen ding dus.
met alle respect maar je bent nu met je post in mijn ogen geen haar beter. je kraakt nu degenen af die het in jou ogen niet goed doen (namelijk goedkoop en tweedehands) ik snap echt niet waarom jij je nou aangevallen moet voelen.
Tja, ieder bepaald waar hij of zij zijn geld aan uitgeeft. Ik heb het geld ook wel als ik dat wil. Ik begon als kersverse moeder ook met alles nieuw en lees vooral hip en duur. Maar ik let nu ook wel op en merk dat ik in de sale ook nog genoeg kan vinden wat ik leuk vind. Maar gewoon omdat het eigenlijk wel te gek is om voor 50 e een trui of broek te kopen. Vooral voor een paar maanden. Ik maak me er niet druk om beide kanten niet.. Ken ook zat mensen die echt geld genoeg hebben en de kinderen lopen in 2e hands of zeeman. Tja ze geven vast het geld ergens anders aan uit!
Lekker naast je neer leggen. Wij hebben het ook niet breed, maar ik ben wel van mening dat iedereen zijn geld moet besteden zoals die zelf wil. Daar en tegen moet iemand die een kamertje van bijvoorbeeld 1000 euro gekocht heeft, niet tegen me gaan klagen dat het zo duur is.
En met dit topic kom je over van; hoor eens ik heb lekker te besteden wat ik wil dus laat me lekker m'n gang gaan! Who cares?? Koop wat je zelf wilt.. Maak je niet zo druk om anderen.. En merkkleding vind ik ook onzin
Overigens... Iemand moet die dure vingino jeans kopen voordat ze op marktplaats komen he. Dus het is maar goed dat er mensen wel de volle mep voor uit willen geven (En nee... Mijn dochter draagt zulke merken niet... Niet nieuw en niet 2e hands.) Ik irriteer me trouwens zowel aan de koopjesjagers als de topics van "wat zal ik nou kopen... Deze schoenen of deze..." En dan uitgebreid de prijs erbij. Of "kijk wat een gave jurk ik kocht, hij was wel 200" Ik zet zelden ergens bij wat het kostte. De ene keer draagt ze jurkjes die duurder zijn dan de andere keer... En ik koop ze niet om de prijs maar om hoe ze eruit zien. (Al is dochters favoriet op het moment een hele fijne qua budget... En die jurkjes heeft ze dan dus ook in ongeveer elke denkbare kleur en printje)
Nee het boeit me ook totaal niet, maar ik hoef dan niet direct de stempel te krijgen dat pampers slecht is, of onzin is.. Kruidvat is net zo goed bladieblabla
Het i toch juist fijn als jij een nieuw kamertje kunt kopen? Wees er blij mee en laat andere kletsen. Dat ik het zelf niet zo doe is mijn keuze en dat jij het zo doet is jouw keuze, en dat ik het voor mezelf en dus mijn eigen beurs belachelijk vind om veel geld voor bepaalde dingen uit te geven, tja mijn ding, hoef ik een ander niet mee lastig te vallen
Misschien willen ze je er alleen maar voor behoeden dat 300 euro voor die paar maanden gewoon zonde is, dat jij dat niet vind.. oke dan.