hoe kom ik toch van dat nesthaar af???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zonnetjes, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft nog altijd nesthaar, klitten achter op dr hoofd. ze is een buikslaper, dus daar kan het niet veel aan liggen. ik was dr haar 2x in de week met babyshampoo en daarna goede cremespoeling. ook heb ik laatst anti klit er in gedaan. ook dat hielp niet. ze vind haren kammen niet erg, maar als het vol klitten zit en dat zit echt alleen achter op dr hoofdje, is het niet fijn.

dus mijn vraag, wie heeft de tip, of is het gewoon afwachten?

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    MIjn dochter had dit ook heel erg....
    Ik heb het goed kort laten knippen,
    mischien niet leuk maar ze is er wel vanaf:)

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, dat is idd een optie, maar gaat niet door. ik heb voor as donderdag voor mezelf en mn vriend zei al "sophie niet hoor!!"

maar bedankt voor je antwoord.

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien kan je wel vragen of ze het een beetje willen uitdunnen met zo'n speciale schaar. Dan gaat er niets vanaf maar knip je langzaan dat nesthaar eruit. En het gaat niet zo klitten...

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee had het ook nog tot dat ze naar de kapper ging en er een stuk van af is geknipt.
    klitten heeft ze nog wel maar voor het kammen spuit ik haar haar ietsjes in met anti klitten spray

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou toch ook naar de kapper gaan, in ieder geval uitdunnen.
    grote kans dat het haar wat weer teruggroeid dikker is dan dat babyhaar.
    bij onze vent hebben we het nu 2 keer kort afgeschoren, koste me wel een paar tranen hoor vond het zelf heel erg, maar hij kreeg er iedere keer dikker haar voor terug.
    dikker is misschien niet het juiste woord, maar meer volwassen haar.

liefs joyce

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hmz, word niet blij van jullie reacties ;)

ten eerste is het een regelrecht drama om met haar naar de kapper te gaan.
    ten tweede, het nesthaar zit alleen achter op dr hoofd niet aan de zijkant. daar heeft ze hele mooie krullen.

ik ga ben ik bang jullie advies niet opvolgen, maar toch bedankt.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb de klitten er vanmiddag uit kunnen kammen met water, gelukkig accepteerde ze het.
    heb vandaag op kdv een moeder gesproken die haar dochter had er ook zon last van. ze heeft een klein stukje van het haar laten knippen, niet alles, was niet nodig. en gebruikte anti klit. heeft ze nog over, dus neemt ze keer voor me mee, hoef ik het niet te kopen.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is vorige week voor het eerst geknipt en het zit een stuk beter... minder warrig zeg maar.

Misschien kun je een thuiskapster regelen voor Sophie zodat ze zich wat meer op haar gemak voelt?

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ze is er vanaf en wel op een simpele manier, ik heb zelf de schaar erin gezet. het nesthaar was heel makkelijk te knippen, kon er een klein staartje van maken, haar eromheen was mooi. heb dus dat staartje eraf geknipt, en echt je ziet er niets van, waar ik dus wel bang voor was. maar het ziet er iig niet meer zo armoedig uit...

11. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Was hier ook zo.

Ik ben zelf even met de schaar aan de achterkant in de weer geweest. Je zag er echt niks van hoor! Gewoon met de kam plukjes haar oppakken en dan bijknippen. Niks recht proberen te doen ofzo, gewoon laagje voor laagje. Hier werd het daarna een stuk beter.

12. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Oeps, je had zelf de oplossing al. Mooi zo!!

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ojeej :S

Ik ben bang dat dat hier dus ook moet gaan gebeuren, maar ik durf het echt niet hoor. Vind het zoooo zonde van haar mooie haartjes.

Maar ik heb het zelfde "probleem" achter op haar hoofd beetje aan de onder kant worden haar haartjes net schapen haartjes (haha weet niet hoe ik het uit moet leggen).

Ben juist zo blij dat ze nu een leuk staartje in kan dat durf ik er niet af te knippen hoor :(.

Wat ik nu doe is sochtends haartjes wassen met zwitsal anti klit en vervolgens met conditioner voor fijn haar (niet speciaal voor babys) soppen en dan terwijl de sop er in zit het uitkwammen en dan uitspoelen. Op die manier blijft het de hele dag oke, alleen de volgende ochtend is het er weer ;).

Ideaal is het niet om dat allemaal sochtends voor werk te moeten doen maar helemaal als ze die dag niet thuis blijft wil ik toch dat haar haartjes mooi zitten. Op dagen dat ze de dag daarna thuis blijft badder ik haar savonds.

Maar goed ik probeer het knippen nog even een paar maandjes uit te stellen ;)

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik ben bang dat dat hier dus ook moet gaan gebeuren, maar ik durf het echt niet hoor. Vind het zoooo zonde van haar mooie haartjes.

oh b en n, ik raad het je toch aan hoor. onze dochter heeft blonde krulletjes. ook zo zonde, maar het zag er niet meer uit en het werk dat ik er van had na ieder slaapje. het was gewoon armoedig. en mijn dochter is inmiddels op de leeftijd gekomen dat ze niet meer eventjes wil stil zitten...

.

Wat ik nu doe is sochtends haartjes wassen met zwitsal anti klit en vervolgens met conditioner voor fijn haar (niet speciaal voor babys) soppen en dan terwijl de sop er in zit het uitkwammen en dan uitspoelen. Op die manier blijft het de hele dag oke, alleen de volgende ochtend is het er weer ;).

en hier heb ik al helemaal geen tijd voor en geen zin in.

het is er nu af, en je ziet niks meer en nesthaar is weg!!

Deel Deze Pagina