Bij Jelina is dinsdag een meisje geconstateerd met mexicaanse griep. Maandag was dat kindje nog op school en Jelina dus ook. Mijn schoonmoeder bracht haar net na school en toen werden de ouders voor de keus gesteld daar laten of mee na huis nemen. Wat zouden jullie doen, de incubatietijd is 1 week, dus als Jelina het zou krijgen zou ze al besmet moeten zijn denk ik. Ik zit hier op mijn werk, maar ik weet niet wat ik nu moet doen. X Vera
PHOE! Das heftig meid. Ik zou de huisarts bellen om te vragen op welke sypthomen je moet letten. En zodra je kleine dan ook maar iets kwakkelt DIRECT contakt met hem opnemen. Sucses, ik duim voor je dat ze niks heeft. Liefs Janna
gewoon naar school laten gaan. een school waar ik werk was één van de eerste plaatsen waar de mex.griep werd vastgesteld in Nederland. de kinderen bij het besmette kindje in de klas kregen tamiflu, de anderen niets en de school ging gewoon door. er is niemand anders ziek geworden. zou het natuurlijk wel goed in de gaten houden!
ik zou mij dochter wel thuis houden , als je de nieuws hoort over overleden kindtjes word je ook niet goed van misschien is ze nog niet besmet en andere kindtjes wel ,kan ze via hun krijgen , school laat de keus niet voor niets aan de ouders ze willen ook geen risico nemen
Ik laat haar ook daar, maar het zit me toch niet lekker. Op school hebben ze niks gezegd over tamiflu. Jelina hoest behoorlijk maar is verder niet ziek, maar ik hou haar heel goed in de gaten. Blijf het toch wel eng vinden.
gewoon naar school laten gaan en goed opletten! als ze zicht echt niet goed voelt of de koorts echt hoor zou ik pas bellen!... Het heeft helemaal geen in jezelf (of )je kindjes op te sluiten in huis!
Raar trouwens dat je die keuze mag maken, want op het RIVM staat bijvoorbeeld dat dat niet nodig is en als je je kindje wel thuis houdt dit in strijd gaat met de leerplichtwet.
Ik zou gewoon even je huisarts inlichten over het feit, die zal je dan wel vertellen waar je op moet letten. Groetjes Anita
Mijn man heeft het een week of 3 /4 geleden gehad. En ja je bent goed ziek, maar ach dat ben je ook van gewone echte griep (ik bedoel dan niet zo'n verkoudheidje). Ik ben nu zwanger en heb me niet angstig gevoeld...Gewoon op school laten en goed in de gaten houden. Ik denk dat er meer mensen de mexicaanse griep hebben waar je het niet van weet. Dan kun je nergens meer heen, supermarkt de bakker enz....
Ik zou haar ook gewoon naar school doen, maar wel even wat scherper opletten op verhoging en haar dan wel thuis laten, want dan zijn ze ook vatbaarder.
1 maar? Ik had vandaag maar 5 leerlingen, de overige 17 hebben de MG in die klas. Bij ons op school vallen ze momenteel bij bosjes... Ik zou me er niet te druk over maken, de kans dat ze het in de supermarkt oplopen is bijna groter... Mijn collega's zeiden al, jij mag wel oppassen, tsja... als ik het krijg dan krijg ik het maar, ik ben er niet zo bang voor, ook niet voor mijn 3 kinderen.
Jemig zeg. 17 zieken. Bij mij op school is nu 1 geval van de mexicaanse griep. Aangezien deze leerling vorige week al ziek was (en thuis), ondernemen we nu niets. Een aantal collega;s zagen er vandaag wat minder uit. Dus ik ben benieuwd hoeveel zieken er volgende week zijn.
Gewoon naar school laten gaan en het in de gaten houden. De normale griep is erger. Er is zoveel commotie om de H1N1 omdat het uit de lucht is komen vallen. Het is een "nieuwe" griep en daarnaast is er nogsteeds de "oude" griep die elk jaar net iets anders terugkomt. Meid laat je niet gek maken hoor Ik hoop voor je dat je meisje niet ziek word!
Ow, 'school' is een ander woord voor peuterspeelzaal? Je moet 't maar weten... wel een beetje verwarrend hoor! Hoor hier altijd echt de termen peuterspeelzaal en school als twee verschillende dingen. Mijn dochter gaat twee dagen naar het kinderdagverblijf en dat vind ik voldoende... heb me dus ook niet verdiept in de peuterspeelzaal.