Jakkie bah, ik kom er niet uit. Ik had voorheen een Nokia n97 mini en als ik die inplugde, dan kon ik kiezen in het programma'tje Nokia Suite voor "synchroniseren" en dan werden vanzelf de foto's van mijn toestel afgeplukt en keurig in mappen geplaatst. Foto's uit maart vond ik in een map maart etc. etc. En het handigste was; alles wat ie al gedaan had, deed ie niet dubbel. Dus ik hoefde niet te onthouden welke foto's er al wel of niet op de pc stonden. Maar nu.. ik heb een S4 sinds kort en de foto's die daar dus op staan, lijken niet vanzelf overgezet te kunnen worden. Ok. Het zou niet moeilijk zijn om even een datum te noteren, maar ik vind dat dus onzin. Zo'n geavanceerd geval moet dat toch kunnen? Ik heb het programma Kies dus en ik krijg allerlei opties, maar ik zie werkelijk nergens dat ik met één druk op de knop gewoon de foto's over kan zetten vanaf daar waar ik gebleven ben. Hoe doen jullie dat? Wie heeft er een "Mickey mouse" omschrijving voor mij? Ik wil namelijk helemaal niet nadenken over welke datum of zelf een nieuwe map moeten verzinnen enzo. Maar goed, misschien kan het niet anders?
Oei.. Tijdje terug dat ik de s2 had. Ik weet nog dat ik kies een waardeloos programma vond. Zo vreselijk omslachtig. Wat ik deed was op de computer de foon selecteren als opslag ( dus USB ) en vervolgens haalde ik foto's uit de cameramap. Ook omslachtig, maar beter dan kies
Ik heb een s3 en ik weet niet beter of ik plug het kabeltje in mijn usb poort (laptop) en ik knip en plak de foto's van verwisselbare schijf naar een nieuwe map in mijn afbeeldingen, zo doe ik dat ook met mijn gewone fotocamera. inpluggen en hoogstens 5 keer klikken, klaar! Hoeveel makkelijker wil je het hebben?
heb je geen dropbox? Mijn s4 zette alle fotos automatisch daar in. Dropbox is een online opslag voor alles op je telefoon. Heel handig!
stop met kies! agressief programma is dat. ik doe altijd: inpluggen, s4 openen, foto's van camera eraf halen en de map 'camera' op mn s4 leeg maken. zo werkt het super.
Samsung Kies vind ik ook een drama programma. Hij download meteen alle foto's, dus ook die er al opstaan. Ja, of ik moet ze 1 voor 1 aanklikken en dan downloaden. Ik heb de camera van mijn toestel zo ingesteld dat alle foto's op een SD kaartje komen te staan. Dat kaartje haal ik uit de telefoon en prop ik in de laptop. Dan start ik Picasa op en laat hem op het SD kaartje naar foto's en filmpjes zoeken. En dan laat hij alle dubbele wel gewoon weg. En je kunt kiezen of je het kaartje leegmaakt of dat hij de foto's er op moet laten staan. Ik moet even proberen of deze telefoon wel werkt met het USB kabeltje, trouwens. Met mijn oude (ik heb deze pas 2 weken) ging dat via Picasa dus niet, dan gaf hij tijdens het downloaden ineens een soort foutmelding en brak alles af.
Hmm... Ik ben het nu aan het proberen met het kabeltje, maar hij krijgt niet eens verbinding met Picasa... Toch maar weer gewoon het kaartje eruit halen... Edit: POP! Hij doet het...
Dropbox inderdaad; zodra hij contact maakt met de wifi, upload hij alle foto's die op de telefoon staan. Vervolgens synchroniseert hij alles op de laptop dus heb ik altijd mijn foto's bij de hand zodra ik mijn telefoon of laptop heb. Ik hou niet van moeilijke programma's.
Dank jullie wel zover! Maar eh.. dropbox enzo; slaat ie dan wel de dubbele foto's over? Want ik vind het dus echt mega onhandig om zelf te moeten onthouden welke foto's nou wel en niet .. enzo
Ja, dropbox doet alleen de nieuwe. En je kunt dropbox dus ook op je pc zetten en dan wordt alles gesynchroniseerd. Je ziet dropbox dan als een aparte map.
Inderdaad, dropbox! En hij stuurt dan alleen de nieuwe foto's door. Je kunt ze dan ook weer van je telefoon halen, want ze blijven in de onlin opslag staan. Hier op mijn telefoon, laptop en tablet. Overal toegang tot alle foto's.
Elke foto die je maakt, zet dropbox op je computer. Ik vond het irritant, want zo had ik somds 1200 foto's die ik moest uitzoeken, dus ik heb hem handmatig ingesteld. 1x in de zoveel tijd stuur ik alle foto's die ik wil hebben op dropbox en daarna verwijder ik alles van mijn telefoon. Telefoon weer leeg en de computer weer gevuld
Nou... het staat er nu op en ik ben heeeeeeel blij! Ik hoef nu eigenlijk niets meer te doen. Op mijn telefoon, laptop. Ik heb het er nu gewoon op staan. Top zeg! Dus; bedankt voor jullie tips!
Ik heb ook dropbox, en ik vind het heel fijn. Je hebt zo eigenlijk altijd een back-up van je foto's en filmpjes. Ook als je telefoon stuk gaat, of je computerchrast. Heerlijk. Af en toe even doorheen, om ook dropbox weer op te schonen, maar verder heerlijk hoor.