deze week begon mijn zoontje zijn eigen naam verkeerd te zeggen ipv 'n' aan het eind zegt hij steeds 'd'.we snapte dat helemaal niet.hoe komt hij daar aan.maar vandaag zei een van de leidsters van psz zijn naam precies zo. tja, ik moest de naam van zoontje tot nu toe 3 keer corrigeren daar, bij verschillende leidsters en een keer bij een briefje.ze hebben het nog steeds fout. en nu is mijn zoon in de war over zijn eigen naam. niet alleen dat, hij weet nu ook de letters d en n fout. ik vind dat zo irritant dat ik meteen thuis een shirt op internet heb besteld met zijn naam er op, met een barcode waaronder zijn geboorte datum staat.want ze denken ook steeds dat hij zo een half jaar ouder is of zo. voortaan gaat hij met die shirt naar psz zodat de leidsters nu zijn naam wel goed leren. ok hij heeft een turkse naam die ze nooit gehoord hebben. maar het is een makkelijke naam. is dat nou normaal? moeten ze de namen niet goed leren? vinden jullie dat ik zo een shirt niet moet gebruiken?is dat nu een overreactie? wat is jullie mening?
Wat vervelend zeg! Ik vind zo'n shirt wel grappig, maar hoop ook dat je het als grappig bedoelt Ik zou wel serieus nagaan of ze zijn naam wel goed weten. Bij ons zijn er allerlei dingen waar de naam opstaat: een bord met alle namen, een foto, het bakje met haar kleren etc. Als je dat serieus bespreekt moeten ze het toch wel kunnen onthouden?!
Nee hoor je mag vewachten van de juffen van je kind dat ze zijn naam goed uitspreken en schrijven. Als ik zelf twijfel over de uitspraak van een naam vraag ik het de ouders specifiek en schrijf het desnoods voor mezelf op. Ik weet alleen niet of je t-shirt gaat helpen. Blijkbaar vinden deze juffen het wat moeilijker om zijn naam goed te onthouden maar wie weet
Waarom vraag je niet gewoon een gesprek aan om dit aan te kaarten? Dat lijkt me effectiever dan een t-shirt.
Ik zou het ook gewoon nog een keer zeggen. En dan niet tussen neus en lippen door, maar echt van: "Hoe staat zijn naam op de lijst? Want het valt me op dat de naam steeds verkeerd uitgesproken en opgeschreven wordt."
Ik zou het ook vragen hoe staat hij op de lijst hier WAN zijn naam is steeds verkeerd. Staat de naam goed op de lijst dan toch eens doorspreken, op school leert mijn dochter nu schrijven maar een juf zette steeds het streepje op haar naam verkeerd, heb hier ook wat van gezegd omdat ze het. Haar goed moeten leren, nu gebeurd het niet meer.
het is een makkelijke 5 letters naam.en ik heb het tot nu toe 2 keer op geschreven voor de juffen die het verkeerd zeiden.en ze hadden daarna op de brief weer verkeerd geschreven. toen zei ik dat ik het wel belangrijk vind. ik heb het ook n paar keer mondelijk gecorrigeerd.maar de naam staat waarschijnlijk ergens verkeerd geregistereerd of zo. want het gebeurt nog steeds. ze vinden het geen moeilijk naam maar ze zeggen het goed als ik het zeg.maar daarna weer dus met D. kijk hij leert van andere kinderen ook verkeerde dingen dat vind ik niet zo erg maar leidsters moeten het toch goed hebben?
Ik begreep al dat je ze vaker gecorrigeerd/gesproken hebt, Elize. Maar ik zou toch een gesprek aanvragen om nog eens heel duidelijk te maken dat je je er (terecht!) aan stoort dat de leidsters zijn naam verkeerd uit blijven spreken. Heeft hij geen 'mentor'? Ik neem aan dat de leidsters teamoverleg hebben en dan zou dit besproken kunnen worden.
Hebben ze op het KDV geen bakje met zn naam? Communicatieschriftje met zn naam ( waar je je opmerking ook in kwijt kan!) Flessen, bekers, kleding etc wat gemerkt moet zijn? Zo niet: je kan op verschillende sites namenstickers bestellen ( goedgemerkt.nl enzo) dan kan het toch niet meer fout gaan lijkt mij!! Heel vervelend! By the way: onze zoon heeft rondom 2 jaar ook een paar maanden lang zn eigen naam verkeerd uitgesproken. Niet omdat ze hem verkeerd benoemden, maar omdat er schijnbaar een lastige lettercombinatie inzat die hij steeds omwisselde.
Belize, ik vind het toch lastig om er iets zinnigs over te zeggen zonder te weten wat de naam is. Is het misschien een naam die in het Nederlands net anders wordt gebruikt? Of die in hun oren logischer klinkt met een d aan het einde? Ik zou het zeker wel bespreekbaar maken en gewoon rustig maar duidelijk aangeven dat jij het heel vervelend vindt dat ze zijn naam steeds verkeerd gebruiken. Ik heet Maartje en zou het ook heel vervelend vinden als iemand me standaard Martje noemt oid. Lijkt me niet raar dat je daar dan iets van zegt.
Een foutje maken is menselijk maar als jij hun er al meerdere malen op aan hebt gesproken mogen ze het nu onderhand wel eens oppakken vind ik ! Eventueel de volgende keer zou ik ook zeggen dat je t erg vervelend vind dat hij nu zelf ook zijn naam verkeerd uitspreekt, dat kan toch niet de bedoeling zijn! Herken je verhaal wel hoor ...onze zoon heet Rayn spreek je uit als reen maar hoe vaak hij wel niet ryan (rajen) word genoemd.....om gek van te worden! In het ziekenhuis hebben ze zijn uitspreeknaam naast de schrijfnaam gezet en nog gaat t verkeerd ( kan je je voorstellen dat wij gewoon bleven zitten toen ryan werd geroepen ? Hahahaha)
maar iedereen vindt zo een shirt geen goed idee?ik dacht dat ze zo kunnen leren? ze hebben niets van spullen met de naam. op kdv had hij wel zijn eigen spullen met zijn naam erop. op psz niet.
Romaira; ik zou ook in eerste instantie niet weten hoe ik jullie naam zou moeten uitspreken. Als je kiest voor een onbekende naam waarvan niet meteen duidelijk is hoe je het uitspreek, dan kan je het natuurlijk wel een beetje verwachten. Ik vind overigens wel dat als je het dan een keer hebt gecorrigeerd, dat men ook moeite moet doen het te onthouden. Belize heeft me een pb gestuurd met de naam en deze naam valt echt niet anders uit te spreken dan je hem schrijft. Ik vind het daarom echt raar dat zijn leidsters, die hem vaak zien, het verkeerd blijven zeggen. Ik zou ze er zeker op aanspreken meid! En zo'n t-shirt; waarom niet. Is toch een handig hulpmiddel? En het staat ook nog leuk!
is de naam echt zo makkelijk als het voor jullie lijkt. Want ik heb als leidster ook al wat turkse/marokkaanse namen voorbij zien komen, die voor de ouders zo simpel als piet waren, maar ik kon er toch geen chocola van maken..
oke heb ook pb gehad, moet zeggen dat het idd een super simpele naam is. Vind het wel een soort van dom als ze hier van een n een d maken.
haha ja hoor het is echt makkelijk. ze hadden een japanse jongen die heette iets dat niemand kon zeggen. inc ik. anayitessitei of zoiets.maar die is nu terug naar japan!
ik heb de shirt met zijn naam en barcode met geborte datum als barcode cijfers er onder al besteld. kan dus prima werken.ook als het een beetje overreactie lijkt. omdat ik al n paar keer het gezegd heb, ook dus gezegd dat hij nu thuis zijn naam niet goed kan zeggen.