Hoe kom ik van die flessen af??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zoals jullie kunnen zien is mijn jongste dochter oud genoeg om gewoon uit een bekertje te kunnen drinken........ Alleen weigert ze dit! Ik kan oefenen wat ik wil om gewoon uit een bekertje te drinken, maar ze slaat het elke keer uit mijn handen. De melk die ze krijgt, krijgt ze dus nog gewoon uit een fles. Diksap lid drinkt ze uit een tuitbeker.... Maar ik wil er van af, maar zonder succes tot nu toe

Wie heeft er de ultieme tip??

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien kan je een rietjes beker proberen..?
    Is in jeder geval al weer anders als een tuitbeker..

En wil ze ook niet zelf uit een bekertje drinken zonder dat jij helpt?

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nu nog een keer geprobeerd weer, en ze heeft het hele bekertje leeg:$

Ik dacht eerst, ik oefen met water als het knoeit dan plakt het niet zo.... Nu heb ik het licht gezien en heb er erg verdunde diksap in gedaan, voor het smaakje. En de hele beker is leeg, straks nog maar eens oefenen......

Hopen dat het nu eindelijk gaat lukken.....

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Gewoon blijven oefenen idd. Maar waarom geef je de melk ook niet eerst in een tuitbeker dan? Of wilde ze dat ook niet?

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nee, idd dan drinkt ze haar melk niet. En daarvan vind ik eigenlijk wel dat ze het moet blijven drinken.....

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Als je echt van de fles af wil, kun je haar het ook spelenderwijs uitleggen, dat een flesje voor babys is, en dat zij al een grote meid is.

En dan de fles gewoon weg doen, ze zal de eerste paar keren weigeren, maar aanhouder wint. Ze gaat heus wel drinken, ook de melk in een beker.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Gewoonweg geen fles meer aanbieden als je het een probleem vind.

Hier wordt (opvolg) melk ook nog gewoon uit een fles gedronken hoor. De rest wel uit open bekers, tuitbekers en rietjesbekers.

8. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Wat ik deed is geen dwang niet dat je dat doet.
    Eerst een paar slokken en de rest uit de fles. En langzaam opbouwen.
    Of leren rietje en beker. Ik heb toen een pakje drinken aangelengd en dan voorzichtig knijpen en laten drinken hebben ze het vanzelf door.

Succes

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Duurde hier ook wel even, uiteindelijk alleen nog maar tuitbeker aangeboden en geen fles meer. Een paar dagen geen melk is ook geen ramp. Toen onze dochter 1 was beggonnen met (koude) koemelk, toen was het helemaal goed.
    Overgang naar gewone beker was hetzelfde verhaal, die ging heel vaak om dus eerst met kleine beetjes geoefend., maar tuitbeker gewoon niet meer aangeboden.

Deel Deze Pagina