In de ochtend krijgt meneer nog 180/6 met pap uit bord. In de middag 2 boterhammen met volle melk Avondp eten daarna volle yoghurt Dan 1 uur later nog 150/5 laatste 2 dagen 120/4 maar merk dat hij dan echt nog trek heeft. Heb het idee dat hij zo veel te veel zuivel binnen krijgt of is dat onzin? Fruit koek e.d. staan hier niet bij niet dat jullie denken wat krijgt hij weinig haha
Vanaf het jaar hebben ze nog maar 300 cc zuivel nodig, dus je zit wel behoorlijk hoog nu. Waarom 's ochtends niet gewoon een boterham (of 2)?
Hier krijgt ie 's ochtends 120/4, tussen de middag 120/4 en ' s avonds 180/6... Die laatste moest allang vervallen volgens CB, maar hij geniet er echt nog intens van!! Dus ik laat het lekker, hij is toch lang en slank, want in het zelfde gesprek zij ze dat zijn gewicht iets achteruit liep qua lijntje..
Ja, zo zou ik dat zelf wel doen Kom je minder in de knoei met die avondfles en kun je die gewoon afbouwen als hij daar zelf meer aan toe is
Als hij nog niet zonder avondfles kan, zou ik 's morgens idd brood geven en dan zou ik denk ik 1x melk bij het brood geven als je ook nog yoghurt geeft 's avonds. Tenminste ik denk dat je met avondfles en yoghurt al minimal op 200cc zit. Als de avondfles op een gegeven moment vervalt, kun je dan 2x melk bij het brood geven.
Hier kreeg ze op die leeftijd 's morgens een boterham met beker melk (150cc) of ik maakte pap van die 150cc melk. De andere 150cc kreeg ze voor het slapen gaan (tot 15mnd) en daarna 's middags bij de boterham. We eten niet iedere dag zuiveltoetje, maar dat was dan 'extra' net als bijv een keer kaas op brood oid.
ik zou toch proberen die avondfles te laten vallen, hij gaat dan overdag meer eten zodat hij die niet meer nodig heeft. De ochtendpap zou je idd kunnen vervangen door brood, maar niet iedereen eet in de ochtend graag brood. Het ontbijt heeft hij wel nodig en die avondfles niet, vandaar dat ik daar mee zou stoppen. Echt trek kan het niet zijn, meer gewoonte.
Hier krijgt ie 's morgens 1,5 boterham met iets van 150 cc gewone melk, na het avondeten een toetje en voor het slapen gaan nog een bekertje gewone melk...en soms bij z'n middagbroodje nog een beetje melk en op brood eet ie ook wel eens kaas. De avondfles was op een gegeven moment 120/4 en toen de bus melkpoeder met 13 maanden op was werd dit een flesje gewone melk en op een gegeven moment gaf hij zelf aan geen flesje meer te willen, is nu dus een bekertje melk voor het slapen gaan geworden.