Ik zat zo te denken enzo, en ik dacht van; er zijn best veel dingen die je nooit geweten het eigenlijk... en toen je het hoorde, je dacht van "nee, dat kan niet" of "nee dat is onmogelijk" of "dat wist ik heel niet" Zoals bijvoorbeeld dat er steden zijn die verschillende namen hebben, we kennen allemaal natuurlijk 's Gravenhage en Den Haag, 's Hertogenbosch en Den Bosch, maar weten jullie ook: Madras / Chennai Congo / Zaïre Beijing / Peking Mumbai / Bombay Gorkum / Gorinchem Kolkata / Calcutta Birma / Myanmar En wisten jullie bijvoorbeeld; - De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp. - Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent - Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe - Dat kappertjes bloemknopjes zijn en geen boontjes - Dat de Andrelonfles een haarschub moet voorstellen -Dat Arbok uit Pokemon zo heet omdat het een Kobra is, achterstevoren. - Dat Dolf de Kraai uit Alfred J. Kwak, Hitler voorstelt. - Dat Berend Botje geen beer is. (OMG OMG) - Dat Kortjakje een hoertje is! Wie weet er nog meeer?
Dat er varkensvet in koffiepads zit voor het crema laagje op je koffie. Dat varkensvlees niet verteert in je darmen omdat het dna overeenkomt met dat van een mens. Dus het verteert niet het verrot. Ben blij dat ik meer van rund houdt Meer weet ik nu even niet Oja ik weet nog iets. Dat Hitler de kinderbijslag heeft ingevoerd. En verantwoordelijk is voor de infrastucteer van snelwegen.
De steden en Q8 wist ik (mijn vader heeft op de Q8 raffinaderij gewerkt), maar Esso wist ik niet, en Brinta al helemaal niet (en daar heb toch wel busladingen van gegeten vroeger) ...
Deze wist ik wel. Kan er zelf zo snel geen bedenken. Grappig, ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.
daarom stinkt je stront zo als je varken hebt gegeten! wtf! En Hitler heeft ook het merk Volkswagen uitgevonden
Brooklyn is een verbastering van Breukelen, Harlem van Haarlem, Wall Street van Waalstraat, en dat het stratenplan van New York daardoor een exacte kopie is van het wegenstelsel in De Beemster. - Het logo van Bjorn Borg is een tennisbal -Dat het geen tandemmaster is maar tandemasser
Ik ben een paar jaar terug in NY geweest. Veel gebruik gemaakt van de metro, alle stations(namen) kun je vertalen naar het Nederlands (duh) maar dan heb je inderdaad hetzelfde als; Harlem --> Haarlem. Canal street --> Kanaal straat etc etc
Maar sowieso Mumbai, Congo en Myanmar zijn toch gewoon de nieuwe namen van die landen? Dus niet te vergelijken met s'hertogenbosch/den bosch?
dit is niet waar devil, hitler heeft de kever geintroduceerd maar het merk volkswagen bestond toen al verder wist ik er een stuk of 6 uit je lijstje
En ik mijn leven lang (33 jaar!) maar zingen over beren botje, ja ook voor mijn dochtertje. Wist niet eens dus dat het berenD botje was.
De Oostenrijkse professor en auto-ingenieur: Ferdinand Porsche had plannen voor een goedkope auto, maar bij Mercedes-Benz, waar hij toen werkte, wou dit niet door voeren. Dus begon hij voor zichzelf en kreeg in 1934 van Adolf Hitler de opdracht een "Kraft durch Freude"-wagen te ontwerpen, een wagen voor het volk Dus Hitler heeft Porsche wel geholpen met Volkswagen, want Opel en Ford waren niet volledig duits, dus heeft Hitler opdracht gegeven om in het midden van het land een fabriek neer te zetten. Inmiddels was de Tweede Wereldoorlog uitgebroken, en de nieuwe fabriek bouwde de Kübelwagen, een door Porsche en Erwin Komenda ontworpen legervoertuig op het chassis van een Kever. Bron : Wikipedia