ik heb een sticker bij de deur die aardig goed helpt. en daarnaast is de bel uit. die bel wordt toch alleen gebruikt door verkopers/collectanten dus die hebben we wat dat betreft dus niet nodig als ouders hun kind bij ons op komen halen na het spelen dan zeg ik altijd dat ze even op het keukenraam moeten kloppen omdat de bel het niet doet. werkt prima. mocht er toch iemand zo brutaal zijn om alsnog iets te proberen te verkopen en aan te kloppen dan laat ik diegene gewoon staan. vooral jehova's getuigen hebben hier een handje van. en dan hun kindjes naar voren schuiven want daar doen de mensen hopelijk wel voor open. wal
Ik zeg altijd: "NEE". En als ze dan doorzeuren, zeg ik: "Wat van 'NEE' heb je niet begrepen?". Werkt uitstekend.
Haha dit heb ik ook weleens gevraagd . Zo irritant. Laatst aan de telefoon heb ik midden in haar verhaal opgehangen. Als ik nou al 2x nee heb gezegd en je gaat weer doormekkeren dan ben ik er echt klaar mee.
Als het gaat om besparen zeg ik altijd: nee dankje, ik heb geld zat 😂. Laatst werd ik door kpn gebeld of ik mijn telefoon abonnement wilde verlengen icm een nieuw iphone toestel.. A) ik gebruik het amper buiten de deur. b) wat moet ik in vredesnaam met een gloednieuw toestel met een abonnement van 2 jaar als ik toch voor die tijd doodga. Tja daar had ie niet van terug 😄
Hier heb ik bijna wekelijks iemand aan de deur die kersen/aardbeien of aardappelen komt verkopen. Het hatelijkste is dat die persoon aanbelt en dan dadelijk doorloopt naar de volgende deur. Als je niet eens het fatsoen hebt om te wachten tot ik open doe BLIJF DAN VAN MIJN BEL AF!
Sinds we hier wonen zien we ook zo veel collectanten. Ik ben niet te beroerd om eens een keer iets te geven maar elke week of soms zelfs 2x per week gaat mij te ver. Meestal zeg ik dat dan ook gewoon, dat ik al 2x per week iemand zie en als ik blijf geven ze mij mogen steunen. Jehova's e.d. heb ik nog niet gezien, maar in het oude huis zei ik dat ik aan hekserij deed. Werkte ook perfect
Ik heb er ook echt een hekel aan. Vooral die klusjes mannen. Bah. Ik zeg altijd direct nee geen interesse.Krijg ja als reactie lekker chagrijnig typ. He makker succes verder maar die reactie gaat niet werken. Tegenwoordig kan je in de stad ook niet meer normaal lopen. Zeker niet met een kinderwagen. Kiala de krant lotto echt. Laatst een goeddoel. Zeg ik nee heb geen kleingeld bij me. O maar je kunt ook pinnen.Oké nee heb geen interesse ��
Ik begrijp het wel hoor, maar ik collecteer eens per jaar voor de Nederlandse stichting voor het gehandicapte kind, ik weet dus ook hoe het is om diegene te zijn die aanbelt. Dit is geheel vrijwillig en half november als het nou niet bepaald lekker is om een paar uurtjes langs de deuren te gaan voor een kleine bijdrage voor een stichting die echt heel mooi werk doet. En met mij zovelen. Je staat er niet voor je lol zeg maar, en hoewel ik begrijp dat mensen er niet op zitten te wachten, vind ik het soms best jammer als er zo lelijk word gedaan. En ja idd we komen rond etenstijd, want; kom ik einde vd middag dan zijn veel mensen niet thuis, en kom ik na het eten dan liggen er kindjes te slapen. Eerlijk is eerlijk ik ben ook niet altijd blij met van alles en iedereen die voor m'n deur staat (en dan doel ik met name op verkopers etc) maar een collectant, come on! Die mensen staan er niet om jou te pesten, maar om een goed doel te steunen. Ervoor bedanken kan ook vriendelijk
Ik was vroeger ook zo dat ik niet zomaar nee kon zeggen en hun hele verhaal ging afluisteren maar op de een of andere manier ben ik het zo zat geworden dat de knop bij mij is omgegaan ik heb geen interesse klaar. Ja maar u weet niet waar het over gaat. Nee hoeft ook niet ik zeg toch geen interesse fijne dag nog en dan gaat toch echt de deur dicht
Ik denk ook niet dat iemand hier moeite heeft met die manier van collecteren. Het gaat mij om de studenten (die er dus wel voor betaald krijgen!) Die geen nee kunnen accepteren. Hondsbrutaal en opdringerig zijn ze. Als iemand met een collectebus vriendelijk een donatie komt vragen heb ik daar echt niks tegen, en geef ik natuurlijk wat. Maar een maandelijkse afschrijving regel ik niet aan de deur. En met de brutale studenttypes sta je vervolgens een kwartier te discussiëren. Echt ontzettend irritant!
Hier mogen collectanten altijd aanbellen. Ook als ik op dat moment geen contant in huis heb. Heb ik dat wel dan geef ik altijd, al is het maar iets. Voor de overige aanbellers zijn wij nog op zoek naar een sticker. Ik wou overigens dat ze hier rond etenstijd kwamen. Bij ons staan ze altijd tussen 19.00 en 20.00 aan de deur. Dan zijn wij de kinderen naar bed aan het brengen en dan vind ik het nog veel erger. Overigens ben in wel weer zo iemand die de ander niet af durft te kappen. Ik zeg steeds geen intresse maar daar trekken verkopers of geloofsovertuigers zich helemaal niks van aan. Dat vind ik pas echt onbeschoft.
De collectebus vind ik ook geen probleem hoor. Dan geef ik altijd, jùist omdat de mensen die met die bus staan daar moeite voor doen zonder er zelf iets voor te krijgen. Soms heb ik nauwelijks contant en geef mijn laatste 20 cent. Voel me dan wel lullig, maar ach alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar. Aan maandelijkse donaties doe ik niet (meer) mee.
Ik laat ze eigenlijk wel altijd hun verhaal afmaken, nu hebben wij er hier niet overdreven veel last van hier. Daarna zeg ik ze geen interesse te hebben en wens ze een fijne avond. Collecte geef ik altijd wat kleingeld.
Ik heb dit vooral met Jehovah's getuigen. Al zó vaak gevraagd of ze alsjeblieft niet meer langs willen komen (ik weet dat ze met een soort van zwarte lijst werken, met adressen daarop waar ze écht niet mogen komen, maar kennelijk werkt dit systeem dan niet naar behoren). Heel irritant. Maar het is wel bij periodes. Dan komen ze wekenlang bijna dagelijks langs en dan maanden weer niet. En als ze je op straat zien zeggen ze niks...