Van de week zei weer eens iemand tegen me dat spieren en vetcellen een 'geheugen' hebben. Ik heb dat wel vaker gehoord. Nou vraag ik me af wat dat dan betekent. Dat als je afvalt, dat een vetcel dan onthoudt hoe 'groot' die vroeger was en daar graag weer naar terug gaat als ie de kans krijgt? Dat spieren die vroeger sterker waren maar inmiddels niet meer, makkelijker te trainen zijn om op 'oude sterkte' terug te komen dan spieren die je vroeger ook niet sterk had? Hoe lang is dat geheugen dan? Zo lang als je leeft, of maximaal 7 jaar, omdat na 7 jaar elke cel in je lichaam minstens één keer vernieuwd is? (En de soorten cellen die sneller vernieuwen dus korter dan 7 jaar.) Geloven jullie in 'het geheugen van spieren en vetcellen'?
Hahahaha lol mijn man krijgt daar binnenkort in het ziekenhuis uitleg over binnen het lifestyle project waar hij aan deelneemt moet je het antwoord dus schuldig blijven maar hij zegt heeft iets met de verbranding te maken Grappige vraag wel had er nog nooit van gehoord
ik denk dat je het kan voorstellen dmv een ballonnetje? een ballon die je opblaast en dan laat leeglopen, als het ballonnetje leegloopt is hij niet minder groot maar gekrompen, uitrekbaarder waardoor het de volgende keer gemakkelijker is om weer tot de zelfde grootte te komen, dus minder moeite moet doen want het was al eens uitgerekt haha wat een uitleg! snap je wat ik bedoel?