Toen ik klein was, zat de kleuterschool lekker makkelijk op de begane grond. Maar ik zie hier op alle basisscholen dat de kleuters meteen al allemaal trappen op moeten. Is dat overal zo, of alleen in de 'grote stad'? Vind dat best een eng idee, want dl valt regelmatig als ze moe is. En moe zal ze wel zijn na een dag school.
Hier pas vanaf groep 3 naar boven. Lijkt me ook erg onhandig al die kleintjes op de trap en ook niet veilig. Als ik zie hoe druk het hier is op school op de trappen.
Hier is alles op de begane grond, echter hebben ze bij zowel de peuters als kleuters een soort vide in de klas met een lees- of speelhoek. Is er verder een reden dat jullie dochter valt als ze moe is, het komt mij namelijk totaal niet bekend voor bij onze eigen kinderen. Ja, al spelende/rennende bij het moe zijn en dan vaker gek struikelen e.d., maar met traplopen? Dat doen ze toch ook zelf als ze naar bed gaan (en dus moe zijn)? Of gaat dat ook niet? Het is hier (redelijk grote stad) trouwens echt afhankelijk van de school. Veel scholen zijn helemaal gelijkvloers op de begane grond, andere scholen hebben een verdieping waarop vooral hogere groepen zitten en weer anderen hebben in de school zeg maar een halve trap zitten aan brede treden.
Hier is de hele school gelijkvloers. De andere twee scholen in het dorp zitten in één gebouw zeg maar en daar moeten ook de kleuters de trap op/af, lijkt me een drukke bedoening op de trap ja...maar vallen als ze moe is?!?
Hier vanaf groep 4 boven, er zijn 2 groepen 4 bij ons en mijn zoontje zit nog beneden in groep 4 ipv boven, hij zal vanaf groep 5 dus boven zitten
Kleuters kunnen prima traplopen toch? De meeste kleuters lopen zoals wij en sommige kleintjes zetten steeds een voetje bij. Ze moeten in principe achter elkaar lopen en de leuning vasthouden. Als ze zo moe is dat ze van trappen valt, zou ik haar een dagje thuis houden
kleuters kunnen idd prima traplopen. op de school van mijn dochter gaan de kinderen vanaf groep 3 naar de bovenverdieping
Hier ook een flinke trap op school, maar is echt geen probleem. Ze leren 'm veilig op en af lopen aan de leuning (hij is heel breed dus kinderen hebben soms de neiging zonder leuning naar boven of beneden te lopen).
Wij wonen gelijkvloers en hebben geen trappen . Ze heeft flexibele enkels en omdat het geen problemen geeft heb ik dat niet verder laten onderzoeken. Ze klimt en loopt graag op trappen, maar is wel van het type dat graag even kijkt of ze ook 3 treden in 1 stap kan zetten, en soms lijkt het in huis alsof ze gewoon door haar enkels zakt. Dan zit ze opeens heel verbaasd op de grond. Ik ga wel even overleggen met CB 3 jaars bezoekje, of ik voor mn eigen geruststelling een fysio kan raadplegen. Het zit in de familie, en zolang er genoeg spierkracht is valt het niet op. Op de scholen hier moeten de oudere kinderen de jongere helpen bij de trappen. Dl gaat alle hulp waarschijnlijk beleefd weigeren
Maar dan is ze nog geen 3? Dan heeft ze nog meer dan een jaar om kracht te ontwikkelen en het concept van veilig traplopen te gaan begrijpen. Ik zou me er niet druk om maken. Hier is het gebouw van de kleuters en groep 3 gelijkvloers, in het gebouw voor de hogere klassen zijn er wel lokalen boven en beneden.
Ik denk dat je je een beetje te druk maakt. Ze gaan ook buitenspelen en kunnen daar ook vallen. Er is misschien ook wel een trap met een glijbaantje. En ze gaan ook vast wel gymmen, waarbij er geklauterd gaat worden op vele engere trappen dan op een normale trap.
Ja, daar heb je een punt, we hebben nog een jaar. Ze is ook gewoon oververmoeid momenteel; langdurende renovatie boven/naast ons, het vraagt veel energie dat dagelijkse lawaai en kan ze nooit meer even slapen 's middags. Maar toch leuk om te lezen dat veel scholen de kleuters wel gewoon nog beneden hebben.
De kleuters zitten hier gelijkvloers, maar op de psz moesten de peuters(!) wel een hoge trap op naar boven (en dus ook om buiten te spelen, als mama er niet bij is om een handje te geven). Vond ik ik toen best wel een dingetje, maar in de praktijk blijkt dat toch gewoon goed te gaan.
Dit is mijn ervaring ook. Mijn oudste zat bij het kdv vanaf 2jaar ook boven. Toen zij naar die groep ging kon ze nog helemaal niet goed de trap aflopen (zoals wij dat doen, wel op haar kont of achterstevoren), het is nooit fout gegaan. Ik zou mij er niet zo druk om maken.