Hoe kom je af van die vieze waterwratjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door pooh82, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Helaas hier in het gezicht van dochter, duurde ruim 2 jaar voordat ze wegwaren en helaas ook littekens!
    Hier hielp helemaal niets.....

2. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik had er heel veel in mn knieholtes vroeger. Ben toen bij de HA geweest. Die smeerde er een soort verdovende zalf op, moest een uurtje intrekken en daarna moest ik terugkomen en schraapte hij ze er zo af. Pijnloos en ik liep niet meer 'voor gek' voor mn gevoel.

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @caithy: oei, in d'r gezicht, das helemaal vervelend! Zonde dat ze er littekens van heeft!

Bedankt voor alle tips. Ik ga zeker een aantal tips uitproberen, baat het niet schaadt het niet.

Ik zag trouwens vanmorgen op 1 van de waterwratjes (de grootste) een wittige kop erop zitten (sorry voor de onsmakelijke omschrijving;)).
    Wat kan dit zijn?

En mijn dochtertje heeft er dus wel een beetje last van, zeker de ene die in de holte van haar arm zit jeukt regelmatig.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat ze dan gaan ontsteken, wat hier een teken was dat ze langzaam allemaal weggingen!

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @anoniem1211: nou laten we het hopen!

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Mijn dochter heeft ze op haar bovenbenen. Ze krijgt net 1 op haar buik en 1 op haar voet. Wij hebben er nu fusidinezuur voor gekregen, omdat er 1 begon te ontsteken. Ze heeft ze ook al bijna een jaar dus hopelijk zijn ze voordat de zomer begint echt weg. Want ze heeft echt hele grote dikke waterwratjes.

7. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Even een update:

Na veel huis en tuinmiddeltjes geprobeerd te hebben ( sudocreme enz) heb ik vandaag bij de apotheek een zogeheten waterwrattenpen van formuleW gekocht. Ik ga hem vanavond voor het eerst gebruiken, dus jullie horen mijn bevindingen! T is wel voor kinderen vanaf 4 jaar, mijn dochter is 3,5, maar de assisstente zei dat dat geen probleem is.

Ik ben benieuwd of dit gaat werken!

8. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Hier helaas ook2 kids met waterwratjes, m'n dochter loopt er al ruim 1,5 jaar mee. Ze heeft ze zowel op haar gezicht als tussen haar bovenbenen en zij. Mijn zoontje heeft ze helaas ook gekregen op z'n romp en hij heeft echt joekels met van die "witte koppen".
    Ik heb er een paar x al een uitgeknepen maar t bloed heel erg en doet ook pijn.
    Ben benieuwd of die wrattenpen helpt, zoja dan ren ik naar de apotheek.

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het uitknijpen is heel pijnlijk en dat witte pitje en bloed zijn erg besmettelijk, dus niet doen!

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heel dun laagje sudocreme erop en dat smorgens en savonds
    en dan dekte ik ze af met een pleistertje
    bij mijn meisje droogde ze toen heel snel in samen met de zon
    deze tip kreeg ik van apotheker assistent

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Nou, het aanbrengen vergt wel wat nauwkeurigheid!
    Ik heb de plekken rondom de wratjes ingesmeerd met vaseline zoals op de verpakking stond en dan moet je met de pen ( met soort kwastje) alle waterwratjes aantippen.
    De grote gingen wel, maar bij de kleintjes zit je toch wel snel op de huid.
    Uiteindelijk begon ze wel te klagen of "prik", dus denk ik toch stukjes huid heb geraakt.
    Nu klaagt ze niet meer, dus ik hoop dat ik het nog 3 dagen vol kan houden.
    Je moet het 1x per dag aanbrengen gedurende 4 dagen en dan moeten ze na een week weg zijn.

Ik heb goede hoop, ik hou jullie op de hoogte!

12. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ooh dat wist ik niet, ik kreeg juist de tip van een moeder op t schoolplein dat ik ze moest uitknijpen.

13. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16

Oke ben benieuwd. Hoeveel kost zo een pen?

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hij kost €8,95

15. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Mijn moeder heeft dat vroeger bij mij gedaan en dat deed heeeel veel pijn. Ik heb er nu ook 2 (hele kleine) lege "zakjes" aan overgehouden.
    Zou het dus niet aanraden;). Hopen dat het aanstippen werkt!

16. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.884
    471
    83

Was even benieuwd of de wrattenpen al resultaat geeft.
    Zit te twijfelen om hem aan te schaffen.

17. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ja ik twijfel ook om m aan te schaffen!
    Ben ook benieuwd of TS al resultaat heeft gezien.

18. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Toen ik klein was had ik het gekregen nadat ik had gegymd met blote voeten. We hebben ze bij de dokter weg laten halen met stikstof. Het deed geen pijn, het voelde alleen heel koud. 1 keer gedaan en nooit meer gekregen daarna!

19. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Syrianbeauty: jij bedoelt denk ik "gewone wratten". Die worden behandeld met stikstof. Waterwratjes zijn wat anders en moeten vanzelf na een lange tijd verdwijnen.

TS: heeft de aanstip-pen nog geholpen?

20. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Sorry voor mijn late reactie!

De wrattenpen heeft deels geholpen!
    Ik vond het aanbrengen wel vervelend, want de kans dat je de huid raakt is vrij groot, zeker bij de kleinere waterwratjes. En op de huid bijt en prikt het.
    Maar na 4 dagen kwamen op de meeste wratjes een korstje en nu zie ik dat de korstjes er langzaamaan afvallen.
    Ik smeer het nu wel in met zinkzalf om het proces van korstvorming wat te versnellen.

Resultaat: het grootste trosje is nu weg aan het trekken, ze zijn alleen niet allemaal weggegaan, zeker de kleinere wratjes niet.

Al met al ben ik wel tevreden met het resultaat, ook al zijn ze nog niet allemaal weg, de ergste plek waar er echt veel bij elkaar zaten ziet er in ieder geval veel beter uit!

Deel Deze Pagina