Hoi meiden, Ik weet dat er nog een topic over bloedverlies loopt, maar dit is nu al mijn derde bloeding die ik heb tot nu (maandag 8 weken zwanger). Ik heb verder geen buikkrampen, helemaal niks. De eerst bloeding was in de 5e week, overigens heel weinig en bruin, ik dacht toen zelf aan een innesteling. Vorige week, een paar uur na gemeenschap, ook bloed, helder, en donker, en dit gaf ik op de gemeenschap. Maar nu, ik voelde me vandaag supergoed (heb toch nergens last van deze zwangerschap, alleen gevoelige tepels) en ik ging net naar de wc, nee hè! Weer bruin bloed in m'n inlegkruisje! En als ik naar de wc ga zie ik slijm vermengd met roze/bruin bloed. Wat kan dit nu weer zijn? We hebben geen gemeenschap gehad, ik heb niet geniest/gehoest! O, wat ben ik bang. Heb pas begin oktober een echo staan, maar ik denk dat ik maandag maar eens de VK ga bellen. Wie kan mij wat hoop geven, want ik zit echt helemaal in zak en as nu!
he meis, wat ongelofelijk rot, je schrikt toch elke keer weer heel erg! maar het klinkt mij als een baarmoedermond die gewoon heel erg doorbloed is. misschien is je oude wondje nog niet helemaal goed genezen, en het kan heel snel weer gaan bloeden dan. als je iets tilt, of naar de wc gaat voor grote boodschap of zoiets dergelijks. de ene vrouw heeft nooit bloedverlies, en de ander heeft het heel snel. kan net een bloedvat zijn wat iets meer aan de oppervlakte ligt. (mijn broertje kan zo vanuit het niks een bloedneus krijgen) maar dit wil je natuurlijk niet tijdens je zwangerschap!! het lijkt me inderdaad goed om maandag je vk even te bellen. misschien wil ze de echo naar voren verschuiven? ik heb zelf ook met 6.6 echo gehad vanwege buikpijn en bloedverlies. gewoon aangeven dat je er heel erg bang en onzeker van word. want die spanningen zijn ook niet goed voor je. en dan is het een kleine moeite om even een echo te maken. hopelijk stopt het bloeden snel weer! en word je iets rustiger.. rustig aan meis. ik denk dat het alleen een bloedvat is wat steeds voor 'problemen' zorgt..
Het is akelig om te zien dat je bloed verliest, ik verlies sinds het begin van deze zwangerschap ook bloed in verschillende kleuren en hoeveelheden. Helderrood, roze met slijm of oud bruin...dit wisselt nog steeds per dag. Bij mij is het tot nu toe ook onverklaarbaar, inmiddels ben ik 4 goede echo's verder en alles blijkt nog steeds goed te zijn met onze kleine uk. Probeer positief te blijven, al is dat erg moeilijk...ik weet er helaas alles van. Van de VK mag ik nu regelmatig terug komen voor een controle-echo.
Het is echt 50/50, en zekerheid durf en kan ik je niet geven. Wat je kan doen is de vk bellen om advies te vragen, wie weet sturen ze je in om een echo te maken. Met deze termijn moet er al zeker wat te zien zijn en wellicht zien ze ook waar het bloedverlies vandaan komt. Bij mij blijft het nog steeds onverklaarbaar, heb al meerdere onderzoeken daarvoor gehad bij de vk/HA.
Hallo, ik herken het wel, heb ook bloedverlies gehad van week 16 t/m 18. Na wat onderzoeken bleek dat mijn placenta voor de uitgang ligt. En daarbij kun je wat bloed verliezen. Neem ff contact op met Verloskundige en vraag ff of daar naar kijken Succes
Even bellen naar vk en zeggen dat je er zelf zo gespannen onder bent.. heb het zelf een paar keer gehad tot 15 weken. Toen ik stopte met sporten was het over en niet meer teruggekomen,dus zou ook gewoon een wondje kunnen zijn. Sterkte! Die zenuwen zijn niet fijn
Het is echt verschrikkelijk die onzekerheid, maar het is echt 50/50.. Hoe moeilijk ook. Ik verlies al bloed vanaf week 5 en ook echt grote hoeveelheden en helderrood. Bij mij ie de baarmoeder is de bloeding te zien, maar ze hebben er geen verklaring voor.. Ik heb al 3 echo's gehad en alles ziet er goed uit.. Bij de laatste echo zagen ze de bloeding vlak bij de uitgang. Ik heb nu al 2,5week geen echt bloed verloren, maa wel dagelijks bruin.. Als je onzeker bent gewoon de vk bellen meid, net wat Dees zegt ze kunnen dan al veel dingen zien. Heel veel succes, het hoeft niet verkeerd te zijn.
Ik slit me aan bij meis23. Ook hier in week 5/6 bloedverlies, net als jij zo uit het niets en dan weer weg. Ik kreeg een echo met 6 weken en nog een keer met 6 wk 3 dgn. Er zat een prima embryo met hartactie en in die drie dagen flink gegroeid. Neem contact op met je vk en vraag om een echo ivm bloedverlies. Weet niet waar je woont maar bv umc utrecht heeft een speciale vroege zwangerschapecho poli. Die bel je gewoon en kan je dezelfde dag nog terecht. Ook bij mij was een bloeding te zien in de bm, maar los van het embryo. Zij voorspelde nog wel meer bloed maar ik moest daar niet van schrikken. Het is daarna nog 1x gebeurd, maar alleen bruin. Ik was enorm opgelucht. Met 8 wk 5 dgn was nog steeds alles prima en dinsdag heb ik weer een echo. Alleen nu een termijnecho bij de intake van de verloskundige! Bellen dus morgen! Succes!
Ik heb precies hetzelfde gehad! En nu met 22 weken een erge bloeding gehad! Nu komt het doordat de placenta voor de uitgang ligt. Ze hebben ook op de echo gezien dat er een bloedstolsel in mijn buik zit. Het is indd heel erg vervelend en het maakt je zo onzeker maar ik zie dat je al goeie echo's hebt gehad. Probeer t een beetje los te laten dat alles gewoon goed gaat.
Ik heb in het eerste trimester bijna dagelijks bloedverlies gehad. Bij mij bleek dat het veroorzaakt werd door een bloedstolsel (hematoom) in mijn baarmoeder. De baarmoeder wil die eruit weken en daarbij is er de kans dat het embryo er ook uit gewerkt wordt. Naarmate het embryo groter wordt, wordt die kans kleiner. Vanaf 18 weken had ik weer regelmatig bloedverlies. Toen bleek dat de placenta voor de baarmoedermond lag. Echter, dat kan het bij jou volgens mij nog niet zijn, want met deze termijn is de placenta nog veel te klein. Uiteindelijk is alles goed gegaan en mijn dochter is gezond ter wereld gekomen. Zij heeft er eigenlijk geen last van gehad. (Behalve dat ze vroeger gehaald is met een ks, omdat ze het risico te groot vonden om haar nog langer te laten zitten.) Ik zou echt een vk bellen en vragen of je langs mag komen voor een echo. Ik heb dat de eerste keer niet gedaan. Ik had namelijk nog geen vk (wist nog maar een week dat ik zwanger was), dus ik heb de ha gebeld. Die heeft me doorgestuurd naar het zh, maar ik moest van haar de afspraak plannen met 8 wk, dus ik moest nog twee en een halve week wachten voor de echo! (Omdat ze met 5 wk toch niet kunnen zien of een embryo leeft, want het hartje klopt nog niet.) Achteraf denk ik dat ik bij een vk wel langs had kunnen komen en die had op z'n minst kunnen kijken of er nog wat zat. En dan evt. een week later of het verder was in zijn ontwikkeling. Dan had ik niet zo lang in spanning hoeven zitten. Als ik weer zwanger word, meld ik me gelijk aan bij een vk, zodat ik daar in noodgevallen meteen terecht kan en niet op de ha aangewezen ben.
Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon zo raar dat ik hele korte bloedingen heb. Gister donkerrood/bruin, nu vanmorgen donkergele afscheiding, ik zag nog heel iets roze. Heb wel een zeurderig gevoel in mn onderrug, en veel last van lucht en rommelende darmen. Zucht, ik ben zo bang! Weet ook niet waar ik goed aan doe, moet vanmiddag werken (werk in de zorg), dan denk ik: moet ik rust nemen of kan ik gewoon werken omdat ik last van mn rug heb. Ben bang dat ik dan dingen forceer.
Vervelend he dat eerste trimester :s ook omdat je natuurlijk aan niemand nog kan vertellen dat je zwanger bent,dus dan valt er ook geen rekening mee te houden voor anderen.
Hoi meiden! Het bloedverlies is opnieuw helemaal weg. Opnieuw dus weer een korte bloeding zonder kramp dat weer snel gestopt is. Wat een onzekerheid. Net weer veel witverlies, net zoals anders. Voel wel elke keer steken in mn buik en een zeurderig gevoel. Las net op internet dat de groei van de baarmoeder ook voor bloedingen kan zorgen of na bijv. veel lopen. Gistermiddag anderhalf uur gewinkeld, misschien daardoor? Ga het morgen toch even voorleggen aan de V K wat het zijn kan steeds. Mijn grote angst is gewoon dat dit een voorteken is van een miskraam, ben ik zo bang en onzeker door en voor!
ik heb 1 dag bloedverlies gehad en ook best veel en helderrood.. heel eng is dat krijg morgen echo om te kijken
Ik heb ook regelmatig bloedverlies gehad.. heel eng! Ook vaak heel erg veel. Ze dachten ook een keer dat ik op dat moment een miskraam had. Bedrust moeten houden etc. Maar; ik heb nu een gezonde dochter van 14 maanden.. dus het hoeft helemaal niet verkeerd af te lopen. Ik bleek achteraf een afwijkende baarmoedervorm te hebben.. wat de bloedingen kan veroorzaken.
Blijf een zeurend gevoel in mn onderbuik houden wat versterkt word als ik ga zitten enzo, dan trekt het door mn buik. Ook last van veel afscheiding, dan weer wit en dan weer doorzichtig, net was het nog heel iets roze weer gekleurd. Die onzekerheid hè meiden!
Hoi allemaal! Het net de VK gebeld, kreeg de assistente aan de telefoon en ze zou gaan overleggen met de VK en ik word vanmorgen teruggebeld. Ben benieuwd wat ze zeggen!