Hoe kom je erachter of iemand getrouwd is?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Staat dat ook niet in de staatscourant?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Misschien wel, maar TS weet niet eens zeker of hij getrouwd is, en indien wel, dan natuurlijk niet wanneer. Dus waar moet je dan beginnen met zoeken?

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Dank Voor het meedenken!

Kadaster heb ik al eens geraadpleegd, huis staat nog alleen op naam van deze persoon, maar volgens de notaris die ik geraadpleegd heb, zegt dat niets over de huidige burgerlijke staat.

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Maar die garantie krijg je alleen als je direct in het gba kan kijken... En dan nog niet.. Want veel mensen kregen wij op het notariaat.. (Ja ook gewerkt ;))nog niet eens uit het systeem...

Enuhhh misbruik van gba is echt strafbaar...

Weet ook niet precies wat,waarom ts wilt weten.... Maar je moet ergens beginnen...

5. Within

Within Niet meer actief

Als ik mijn moeder opzoek krijg ik huwelijk, scheiding en eigen zaken te zien. Niet geschoten is altijd mis, op de site kan je uitgebreid zoeken.

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Het gaat om een zeer gevoelige (erf)kwestie. Er speelt veel meer dan alleen dit. Wil er niet teveel over kwijt ivm herkenbaarheid, maar het is echt een vreselijke situatie.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Heb je de leveringsakte .. Of de laatste hypotheekakte.... Want daarin staat de burgerlijke staat op tijdstip van de akte...
    Notaris moet burgerlijke staat vast stellen....

De (laatste) aktes zegt meer dus....

8. Amethist

@ Ceberus: Ik heb echt nog nooit gehad dat we iemand niet uit het gba kregen (ook in het notariaat gewerkt :D). En idd, aan iemand vragen het na te kijken is echt behoorlijk not done. Vindt TS gelukkig zelf ook.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Lastig, ik denk dat daar niet achter te komen is. Wij hebben zoiets aan de hand gehad. Alle kleine aanwijzingen opgeschreven en ineens was de puzzel compleet. Maar dat duurde wel 2 jaar.

10. Amethist

Is bij deze erfkwestie geen notaris en/of advocaat betrokken? Een notaris(medewerker) kan zelf het gba inzien. Een advocaat niet, maar die kan wel een verzoek met onderbouwing doen aan de gemeente.

11. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Het huis is gekocht voordat deze persoon eventueel getrouwd is.

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Hahaha.... Ik werkte in Rotterdam (zuid.) Denk dat dat wel veel scheelde.... ;)
    Echt bizar....

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Notaris is idd betrokken, maar mag de gba niet bekijken omdat die persoon er niet bij is/ er geen toestemming voor gegeven heeft.

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

En de laatste hypotheekakte?....
    Geen recente oversluiting ofzo..?

(Denkt mee)

15. Amethist

Snap ik. Pfff, lastig zeg...

16. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Dankjewel! Ik kende de site niet. Heb net al even wat geprobeerd maar krijg geen resultaten. Waar kan ik het beste zoeken? Ik heb geen data, het kan in een periode van bijna 4 jaar gebeurd zijn.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Indien jij zelf erfgenaam bent, moet volgens mij de notaris kunnen nakijken wie de andere erfgenamen zijn. Toen mijn oma overleed, moest eerst bewezen zijn dat mijn moeder haar enige kind en erfgename was. Dus indien dit wat speelt via een notaris loopt, zal hij dit zeker kunnen nakijken, of hij het je de informatie verder verteld is een 2e, maar dan verloopt het wel wettelijk op de eerlijke manier.

18. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Daarvoor zou ik moeten inbreken ;), doen we dus maar niet.
    Fijn dat je meedenkt hoor!

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Nee hoor....
    Kun je gewoon opvragen...

20. Amethist

Inbreken is niet nodig, kan je gewoon inzien in het kadaster. Is openbaar, maar niet gratis.

Deel Deze Pagina