Hoe kom je je verlof in vredesnaam door!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PCOmama, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    hoi pcomama

Ik heb alleen je openingspost gelezen en ik weet hoe je je voelt,

ik zit vanaf volgende maand werkeloos thuis en ben nu al zo bang voor de verveling, ik heb niet echt vrienden (en de mensen met wie ik omga die werken wel gewoon) manlief werkt ook 50 uur per week en nu ga ik ineens van 40 uur naar 0 uur.

Niks ten nadele van de thuisblijfmama's maar ik wordt helemaal gillend gek als ik me bedenk dat is sowieso tot en met Januari thuis zit ondanks de baby waar ik heel veel zin in heb, ik ben gewoon geen type om thuis te blijven maarja het is zo dus wel het geval.

en geloof het of niet ik woon ook in die o zo geweldige stad waar altijd zoveel te doen is xD (almere) dus ik herken je wel.

Ik wil je veel sterkte wensen en ik ga je hele topic even doorlezen of er goeie tips tussen staan:D!

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier eigen bedrijf aan huis(boerderij), waar ik gedeeltelijk in meewerk. Maak zo weinig uren dat ik geen recht heb op een tijdelijke uitkering en heb ook geen officieel zwangerschapsverlof. Heb mijn werkzaamheden al een aantal maanden aangepast(tis lichamelijk soms best zwaar), en werk in een bejaardentempo, haha, maar zolang ik de dingetjes kan doen blijf ik ze doen. Anders word ik ook knetter.
    Kan me dus enigzins voorstellen hoe jij je voelt, hier draait ook alles altijd maar door, en als je dan opeens op je kont moet gaan zitten kun je je behoorlijk nutteloos gaan voelen. De opmerking waar menigeen over valt over "dom thuis zitten" snap ik dan ook wel. Is niet bedoeld dat je dom bent als je thuis zit, maar dat je je zo "dom" voelt, nutteloos, alsof je opeens Toos Werkeloos bent verklaard.

Wens je veel suc6 en hoop dat je je vrije tijd toch leuk kan besteden. Niks irritanter dan verveling!

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Pff dat klinkt heftig inderdaad... internetshoppen is ook wel wat haha, maar kost weer klauwen met geld ben ik bang ;)

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ja Nichelle, er wonen veel mensen in Almere met dezelfde gedachten hahaha... ah jah... we kunnen altijd nog een brei clubje beginnen hier ;)

Tips staan er inmiddels volop hier, dus er staat vast wel iets tussen niet waar :p

Nora thanks... jij ook enorm veel succes gewenst meid, want ook voor jou lijkt het me zwaar om inderdaad de omschakeling te maken..

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wees maar blij dat je je nog fit genoeg voelt om dingen te gaan ondernemen met je zoontje.
    Bij mijn eerst kon ik vanaf week 7 al bijna niks meer vanwege ernstige rugklachten. Mijn uitstapjes bestonden uit 2vkeer per week fysio. Vanaf week 12 tot week 30 nog halve dagen kunnen werken gelukkig. Maar verder echt niks kunnen doen.
    Heb in die tijd de fotoboeken bijgewerkt, veel gelezen en tv gekeken. En me suf verveeld omdat ik me niet bewegen kon.

Deze keer is heel anders. En ik verheug me nu al op mijn verlof. Lekker de werkstress achter me laten en de laatste klusjes in orde maken. Breien. Fotoboeken bijwerken van de afgelopen jaren. Daarbij valt mijn verlof precies in de sint en kerstperiode dus ik denk niet dat ik me zal vervelen.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Heei PCO wat schiet het bij jou ook op zeg!
    Ik weet niet of je me nog 'kent', we zaten eerst allebei in het 1-15 juni topic.
    Spannend meid nog 6 weekjes!!!
    Ik heb idd veeeeeel geshopt.... Voor Jay, voor mezelf vond ik niet leuk meer met die dikke buik.
    En wat een discussie hier aant begin zeg, ik ben zelf ook iemand die 'dom thuiszitten' haat. Eerst met mn waterpokken in januari uit de running en nu 16 weken verlof. Ergens zou ik al wel weer een paar uurtjes willen werken, lekker socializen met mn collegas :p (altijd gezellig). Maar t mooie weer komt eraan, dus lekker in de zon! Plan anders n dagje strand ofzo :)
    Of nog even echt samen weg, dat kan nu nog!

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Hey Larissa, jazeker herinner ik me jou nog! Leuk dat je even komt spieken ;) Jij een gezonde telg erbij zie ik... fijn zo!

Ja zo zie je maar weer he... nog even geduld en ons prinsesje komt dan toch echt! Zo happy mee ;) Was gelijk na de MK weer zwanger...een wonder voor een pco figuurtje ;)

Ah discussies...tsjah ;) dat is ZP zo nu en dan... lekker negeren niet waar... maar soms vliegen de hormonen je hier om de oren en dan is het even catfight :)

Die waterpokken herinner ik mij ook nog...zoonlief had ze ook zeg tijdens deze zwangerschap in het begin..ik door de hele molen heen, maar ik was imuum dus dat was al een opluchting!

Strand ga ik inderdaad plannen, vrienden van ons wonen in Rijswijk en hebben als het goed is ook nu zo vakantie.. dus dat komt goed uit.. het wordt prachtig weer gelukkig..als je ook nog depri weer zou hebben boh boh...geen feestje haha...

8. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Zit nou voor de helft in de ziektewet.. Ben geen type om thuis te zitten, maar als je last heb je van je bekken is het ooooo zo fijn haha.. Plus dat ik niet anders kan :) Lichamelijk zwaar werk..

Gelukkig heb ik geen moeite met het vermaken, ik haak en naai veel.. Mijn familie woont dichtbij dus daar ben ik ook veel.. Ik heb me erbij neergelegd en ik vind het eigenlijk heerlijk.. Kan niet wachten tot mijn verlof ingaat :D Heb nog genoeg te doen hihi..

9. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Haha ik heb hetzelfde probleem. Ik verveelde me ook echt. Zit nu 2 weken eerder thuis dan verwacht ( ben ook zelfstandig al werkte ik absoluut niet zoveel als jij). Ik ben een hobby gaan zoeken. Maak nu allerlei dingetjes voor in baby en kinderkamers.

10. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Aan het thuiszitten ben ik inmiddels wel gewent na een paar jaar. Al blijft het wel lastig om je dagen vol te plannen.

En in Almere is inderdaad niet zoveel te doen als je niemand kent. Ik woon sinds klein jaar in Almere en heb vooral mezelf moeten vermaken hier.

Enige wat ik als tip heb is om te proberen je dagen te plannen van te voren. Zodat je weet wanneer je wat doet en ook naar dingen kan uitkijken als je even niet weet wat je moet doen. Verder kijk ik zelf veel series terug via internet om de dagen door te komen.

11. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh wat deed ik: tja ik verveelde me ook hoor, zeker. Iedereen had zijn eigen dingen en echt mobiel was ik niet meer. Dus echt in voor uitstapjes zat er niet meer in.
    Ik heb wat crea dingen gemaakt voor de babykamer, boeken gelezen (maar dat moet je net leuk vinden) internetshoppen en in winkelmandjes plaatsen en niet bestellen :)
    Alles on demand gekeken, nam alles op wat leuk leek, om terug te kijken. ( ' In therapie' (uitzending gemist) is best geinig om te volgen als je van psychologie en dat soort meuk houd).

Deel Deze Pagina