Hoe kom je snel af van griep? Wie heeft tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.419
    774
    113
    Luisteren naar je lichaam.

Ik zit in week 3 en ronde 2 van de griep :(

Beterschap

2. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Helaas ben ik dus niet alleen in deze misère. Voor jullie ook beterschap!

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb zelf van een dokter gehoord dat als je je ziek begint te voelen, veel vitamine c slikken kan helpen. Of dat voor griep en verkoudheid helpt weet ik niet. Dat je veel slikt schijnt dan niet erg te zijn, omdat je het teveel weer uitplast

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Niets waarvan bewezen is dat het helpt maar er is genoeg waarvan de commercie beweert dat het helpt.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou niet teveel paracetemol nemen. Je onderdrukt de koorts. En hoe beroerd je je ook voelt van koorts het heeft wel een functie voor je lichaam

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je kunt de griep wel licht hebben. Ik had vorige week woensdag tot en met vrijdag dat ik vreselijk moe was, pijn in hoofd en buik. Rode wang met koorts. Maar ik was niet zo slecht dat ik op bed moest liggen.
    Zaterdag stond ik op met hele erge spierpijn in mijn torso. Dat heeft 3 dagen geduurd met ook weer een rode wang. Maar ook niet erg genoeg om te liggen.

Ik deed wel rustig aan dat wel. Geen sport dus.

Maar ik had wel de griep. Dinsdag naar de huisarts geweest en die bevestigde het.

7. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Vandaag dag 6: ik heb geen koorts meer, nog wel verhoging. Maar voel me ellendig. Enorme druk in mijn hoofd en op mijn ogen. De neusverkoudheid is volop aanwezig. Ben maar begonnen met 2x per dag neusspray te gebruiken. Dat scheelt wel iets.
    Mijn eetlust is minimaal, maar daardoor knap ik voor mijn gevoel ook niet zo snel op. Ben wiebelig op mijn benen en zwak.

Hoe is het bij jullie? Gaat het ook al wat beter?

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    #28 Anna009, 11 feb 2018
    Laatst bewerkt: 11 feb 2018
    ik ben 1.5 week niet uit bed geweest
    uitzieken, veel slapen
    ik heb gelukkig familie in de buurt die de kinderen naar school bracht en de jongste was veel bij opa en oma

9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    1,5 week niet uit bed?! Tjeetje, dan blijft er hier niks van het huishouden over. Mijn man doet wel boodschappen, maar een wasmachine aandoen of stofzuigen doe ik nu nog zelf. Pak een goed momentje en doe dan even snel wat ik moet doen.
    Hier helaas geen familie die kan helpen.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    ja echt een zware griep ben nog nooit zo ziek geweest
    huishouden kon me echt gestolen worden mijn man die deed dan het hoognodige
    hopelijk voel je je snel weer wat beter
    beterschap!

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik had gister heel de dag nog koorts, savonds ook nog bijna 39. Best goed geslapen en ik werd wakker zonder koorts. Vandaag ook nog niet gehad. Voel me stukke beter dan gister. Maar dat was vrijdag ook zo, en toen kwam savonds alles weer terug, dus durf nog niet teveel te hopen. Hoest nog wel heeeel erg tot kokhalzen aan toe, door al dat diepe slijm. En mn neus zit nog dicht, maar ja....
    Ik had gisteravond zo’n trek in een broodje rundvleeskroket, dat mn man net voordat de Mol begon snel naar de snackbar is gereden. Jammie, die smaakte heerlijk! Haha, waren lekkere vitamientjes :D

Deel Deze Pagina