Hier ook geweldig geholpen al het overige hielp niet en/of spuugde mijn zoontje uit, ik heb het trouwens op recept gekregen van de huisarts.
Onze gouden tip, na elke voeding (fles of borst) het mondje schoonspoelen met water (spuitje) en met een natte hydrofiel de wangetjes en de tong schoon wrijven. die aanslag die door de melk blijft zitten, daar gaat de spruw in groeien. Wij hebben wekenlang nystatine gebruikt zonder resultaat, zodra wij dit gingen doen (tip van vervangend arts) was het binnen no-time over.
Hier hele goede ervaring met normale azijn. Een scheutje in het water bij het uitkoken van de flesjes/kolf. Een flinke scheut bij de wekende was. En verdund smeerde ik het op mn tepels en zo kreeg mn zoon het ook in zn mondje. Werkte echt heel erg goed. Binnen een dag waren de pijnklachten weg en binnen drie dagen de rest.
Gentiaan Violet is gewoon te bestellen via de apotheek. Je kunt je tepels en het mondje van de baby ermee behandelen. Tevens ook probiotica gebruikt om de weerstand van de kleine te vergroten en -vanwege borstvoeding- ook mijn eigen weerstand vergroot dmv gezond eten en goed rusten. Spenen en wasgoed met een scheutje azijn wassen. Hoop dat je er snel vanaf bent!