Ik vond de naam Dylan al geweldig toen ik een jaar of 14 was, nu vond ik de namen Dylan en Jayden heel erg mooi maar mn vriend vond Dylan perfect dus het was hier best gemakkelijk
Mooie naam! En wat een prachtige serie hè Hier krijgen we vaak de vraag Rowan (Atkinson?) Maar nee, al is het net zo'n clown hihi! En Fiona is ook niet van Shrek Geen idee hoe we op de namen kwamen, maar ze waren het beide meteen.
Bij allebei zijn we echt aan het zoeken geweest. Uiteindelijk hebben we alyssa gekozen omdat we daarvan ook de betekenis mooi vinden (edele vrouw) Daymian vonden we gewoon mooi, hebben er een y tussen gedaan omdat we het anders niet mooi vonden om te schrijven. Liefs doris
Een jongensnaam vond ik sowieso al erg moeilijk. Ik had bij geen een naam meteen "dit is het!". Uiteindelijk kwamen we op de naam Jay uit. Ik vond hem wel leuk maar had niet meteen een wow gevoel erbij. Dus ik bleef toch door zoeken. Ik vond Noah een leuke naam (vroeger helemaal niet en nu ik een naam voor mijn zoontje moest bedenken ineens wel haha) maar zo heet mijn neefje al dus dat vond ik niet leuk. Onbewust waren we beide naar namen met een J aan het zoeken. Om de een of andere reden vonden we namen met een J wel leuk. Dus kwam ik op het idee Joah i.p.v. Noah. Deze naam bleek ook al te bestaan maar komt niet vaak voor. Joah is een naam uit de bijbel. Het is Herbreeuws en afgeleid van yahweh en betekend gebroeder van god. Nu heb ik niet veel met betekenissen maar vind het toch wel leuk dat zijn naam een mooie betekenis heeft. Ondanks dat we de naam hadden gekozen moest ik toch nog heel lang wennen aan de naam. Maar toen hij geboren werd "klopte" het. De naam past bij hem. We hebben ook nog een tijdje aan Joah-Jay gedacht. Een dubbele naam van de namen die we beiden leuk vinden. Maar ik was bag voor de reacties die mensen hierop zouden geven dat ik deze naam niet durfde te pakken. Ik was bang dat het te gewaagd zou zijn ofzo. Tijdens het invullen van de papieren om aangifte van Joah te doen kwam mijn vriend weer met deze naam aanzetten. Mijn moeder hoorde dit en vond dit best wel leuk. Toen hebben we alsnog besloten om hem officieel Joah-Jay te noemen maar als roepnaam gewoon Joah. Zijn doopnamen Dean (betekend leider) en Sky (betekend hemel) zijn afgeleid van zijn peter en meter Daniel en Salinda en ze zijn ook verzonnen door de peter en meter. toen ze een lijstje doorgaven met namen die ze hadden verzonnen stonden deze 2 namen bovenaan en wij zeiden meteen, dat worden ze!
De naam van onze dochter Y.liana hebben we na lang zoek op internet gevonden, een aparte, zeldzame en mooie naam vonden wij. De naam van onze tweede is een Ierse naam omdat ik iets met Ierland heb en er ook graag nog eens heen wil, en mijn vriend kwam met deze naam L.yam.
Naam van ons dochtertje is gekomen doordat we de eerste 2 letters van vriend zijn naam en mijn naam bijelkaar hebben gezet,
Nog geen kinderen, maar de namen staan al zo goed als vast. K heb een lange naam en de tweede naam van mijn man, die hij lang heeft gebruikt, is ook een lange naam, dus willen we voor onze kinderen ook een lange naam. De wens om te verhuizen naar het buitenland is sterk aanwezig, dus moeten het internationale lange namen zijn. Die ook nog eens heel mooi af te korten zijn. Overigens hebben we de namen gehoord op t.v. en in onze vakantie. De tweede namen zijn hele oude lange Nederlandse namen! En de derde naam wordt een vernoeming naar ouders. Nu is het alleen nog wachten op onze wondertjes..
Mijn zoon zijn naam van een poster van een winkel die zo heten. Zijn naam is Arun. Betekend ochtend zon. Zijn tweede naam is Ramon. Dochter. Deze naam gevonden op internet na zoeken voor een ook Hindoestaanse naam. Zij heet Karishma en dat betekend wonder. Haar tweede naam is Geertruida vernoemd naar mijn moeder. Mijn moeder had al vier kleinkinderen gekregen en in mijn zwangerschap maakte zij de opmerking geen een kind heeft iets van mij toen dacht ik. Weet je wat mama ik geef je mijn dochter haar tweede naam cadeau.
De eerste naam van mijn dochter heb ik via een bollywood film gezien. Het is een Arabische naam en het betekent 'verheven' deze naam hoor je bijna nergens en ivm herkenning kan ik hem niet plaatsen...haar tweede naam hoorde mijn man en ik via een liedje en mijn man wou deze naam heel graag aan haar geven. Het is ook een Arabische naam en betekent 'wereld, aarde'
Zowel de naam van mijn dochter als die van mijn zoontje heb ik opgedaan voor de klas. Ik stond voor groep 7 en het was een super leuke klas. Heel gezellig. Ik had het er thuis over een meisjes naam en dat ik dat een mooie naam vond en dat was manlief met me eens. De jongensnaam zat in dezelfde klas, maar die hadden we na een jaartje verkering al gekozen. Dus dat was eigenlijk meer toevallig.
Wij twijfelden tussen Sarah en Hannah, die laatste is het geworden. Sarah vonden we toch een beetje te "bord in de tuin en 3 keer toeteren" ondanks dat ik hem (toen, nu niet meer) eigenlijk nog een beetje mooier vond dan Hannah. Toen nog lang getwijfeld over wel of niet een h aan het eind, en ik weet zelfs nu nog niet of ik dat wel mooier vind haha.
We vonden Julia voor een meisje allebei erg mooi, maar we hoorden die naam (te) veel in onze omgeving. Dus daar zouden we nooit voor gekozen hebben Toen we hoorden dat we een jongetje kregen, besloten om hem Julian te noemen Ook een top 20 naam, maar in onze omgeving niemand die zo heet 2e naam is naar het broertje en vader van mijn man 3e naam is van mijn broertje
Na veel zoeken, kwamen de naam van onze zoon in The Prophecy tegen. Danyael verschilt qua uitspraak niet van Daniël, maar de schrijfwijze vonden we erg mooi. Een naam voor een evt 2e zoon, ligt ook al klaar, en die komt dan uit Hellboy. Ja wij zijn film fanaten hahaha
Wij hoorde de naam lennox op tv ( mijn vriend dan ) Was toen nog niet eens zwanger maar hij zei als het een jongen word dan word het lennox meisjes naam hebben we ook al mocht ik nog een kindje krijgen en hey word een meisje
De naam van onze kleine meid bestaat uit letters uit onze eigen namen. Wel toeval overigens, want we vonden dit gewoon een leuke vrolijke naam.