Ik was direct vanaf het begin af aan verliefd op een naam, maar mijn man vond dat maar niks. Nu hebben we de naam net een klein beetje verandert en vind ie hem wel leuk (van T.obin naar T.obias)
mijn oudste dochter is naar mijn moeder vernoemd: Huiberdina en ze heet Nadine. mijn jongste is naar mijn schoonmoeder vernoemd: Maartje en ze heet Emma. Voor mijn gevoel moet de roepnaam te herleiden zijn van de doopnaam.. en dit vonden we altijd al prachtige namen!
Jeremy komt vanuit een site ik wilde een andere naam maar vond ex totaal niet mooi Lynette komt van mijn overleden tante die heten zo Roxan komt ook van een site ik wilde Roxy maar dat vond hij niet mooi en zo zijn we toen over een gekomen
Onze zoon gaat Julian heten, vriend heeft heel lang gedacht dat we een dochter zouden krijgen en we Juliëtte heel mooi vonden voor haar. Maar toen bleek het een jongetje te worden en kwam vriend met Julian en ik vond dit direct een mooie naam
Aiden Jonathan Matteo Aiden betekent klein vuur/vurig en hij was dan ook vurig door ons gewenst. Deze naam kwamen we trouwens tegen in Sex and the City, al werd hij daar volgens mij als Aidan geschreven. Jonathan vinden we gewoon een leuke naam. Gevonden op een namensite. Matteo is een vernoeming naar beide grootvaders Mettinus en Otto. Finley Liam Cristiano Finley vinden we gewoon een leuke naam. Kwam deze tegen op een ander forum. Toevallig is dit ook een Ierse naam, net als Aiden. Liam bestaat uit de eerste twee letters van de namen van mijn vriend en mij. Omgekeerd staat er mail en zo hebben wij elkaar leren kennen (datingsite). Cristiano is een vernoeming naar beide grootmoeders Carin en Stiena.
Zoon heet D.amian. Deze naam heb ik als klein meisje al in gedachte toen ik altijd zei dat ik later mama wilde worden van een blond jongetje met blauwe ogen met de naam D.amian. en hoppa, 18jaar later kwam mijn droom uit Dochter heet C.harlie. Charly Luske was hier redelijk de oorzaak van de naamkeuze. niet omdat ik hem zo geweldig vind maar die kwam met het programma toen veel in de picture en de naam C.harlie is ons bij gebleven
Mijn zoon een verbastering van Julius ( Romeins) En dochter de naam van een Italiaansse actrice Ik ben Italiaans en dochter en zoon wilde ik dus ook een beetje dat meegeven in de namen. Maar dan niet een uitgesproken Italiaanse naam omdat ik dat niet leuk vind in Nederland. Ze zijn trouwens beide erg blond met blauwe ogen dus ook niet echt een Italiaans uiterlijk
De oudste zagen we staan in een map met geboortekaartjes. De tweede had ik in de zwangerschap een droom dat ik een jongetje zag die zo heette. Ik was meteen verliefd op de naam. Man vond het eerst niks.. dus hadden we andere naam. Toen laatste weken toch overgehaald gelukkig
Toen ik een jaar of 14-15 was vond ik de namen die onze kinderen hebben al de leukste/mooiste namen voor een jongen en een meisje. Gelukkig vond mijn man dat 17 jaar later ook dus ik heb ze eigenlijk altijd al in mijn hoofd gehad.
Mijn oudste zijn naam vonden we in een namenboekje. Mijn man was meteen verkocht, ik moest eraan wennen. Maar daarna was ik ook verkocht Bij mijn jongste kwam ik zijn naam tegen bij de serie Being Human. Die vampier heet Aidan. Vond dat meteen helemaal geweldig en zo mooi! Het is alleen een andere schrijfwijze geworden ivm verkeerd uitspreken hier in Nederland.
Sterre omdat we het een lieve, vrolijke naam vinden, en Fee, omdat mijn man Fay wilde maar ik wil geen naam die eindigt op een Y. Het is echt een love it or hate it combi, ik moet soms wel lachen om de reacties die we er op krijgen
Mijn man heeft tot 20 weken geroepen dat we wel op een naam zouden komen als de tijd rijp was. Bij de 20-weken echo kregen we te horen dat er maar 2 bloedvaten in de navelstreng zaten. Er zou een uitgebreid onderzoek volgen in het erasmus mc en in het ergste geval hadden we de zwangerschap moeten beeïndigen. Ik wilde toen persé nog voor dat onderzoek een naam hebben. Ik heb toen een lijstje gemaakt met namen die ik in de loop der jaren ergens gehoord had en daar de achternaam achter geplakt voor het effect. Uiteindelijk een lijstje van 5 overgehouden en dat aan mijn man voorgelegd op vrijdag met de mededeling dat ik uiterlijk maandagochtend (net voor het onderzoek) de naam wilde kiezen. Ik had eerst een andere nummer 1 op mijn lijstje staan, maar dat vond mijn man helemaal niets. Dit was mijn nummer 2 en mijn man was er meteen uit. Wellicht is ie er meteen voor gevallen omdat ik de 'uitspraak' erachter had gezet. Ik had neergezet: Robin (de 'o' uitspreken als in bos). Nu ben ik echt heel blij dat ik niet voor mijn nr 1 heb gekozen, want dat is echt een top 5 naam op dit moment en dat wilde ik niet.
Mijn man kwam met de naam Quinten, ik vond Quinn mooier maar ik noem hem dus vaak afgekort Quinn dus allebei onze zin
Mijn zoontje is vernoemd naar Mees uit de film het Zakmes. Vond t zo'n schattig jongetje en het was mijn lievelingsfilm toen ik een klein meisje was. Altijd geroepen dat ik mijn zoontje later ook zo zou noemen en dat is dus ook gebeurd
Eerste 3 letters van de roepnaam van mijn man en de laatste 3 letters van mijn naam samen ali.cia. En ik vind het vele malen mooier dan wat mijn man in gedachte had - isatou