Hoe kom jij aan de naam van je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Had de naam al heel lang in mijn hoofd, heb altijd gezegd als ik een meisje krijg gaat het zo heten.

Niet getwijfeld dus :) dit was voor ons DE naam.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Naam van mijn zoontje is een mix van de letters van mijn opa zijn naam en onze dochter hadden we een idee dat het een smiley zou worden dus daar de s vanaf gehaald hihi

NU heb ik echt geen idee haha

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    J.ulan.. Ik wilde graag Julien (puntjes op de e, nederlands uitgesproken) vriend wilde Milan, maar vond ik teveel voorkomend.
    Toen zag ik op internet J.ulan staan, mooie mix van Julien en Milan;)
    2e naam is L.uca, vernoemd naar overleden nichtje Claudia (1e 4 letters, iedereen noemde haar clau)

R.ubin ook ergens tegengekomen, net wat anders als anders

4. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

De 2 meiden namen had ik zo bedacht. Jongensnaam erg moeilijk. Ik heb hem hier op zp gezien alleen wat anders geschreven

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze meid zag manlief in de krant staan toen we de echotaart haalden om het nieuws te brengen aan opa en oma. hebben alleen de begin letter veranderd in een Y vonden we mooier. en toevallig ook nog een disneyprinses ook een groot voordeel hihihi daarom wilde ik hem.

onze jongen hebben e altjd over getwijfeld bij madam waren we blij dat dr een meid uitkwam want hadden toen geen jongensnaamdie eruit sprong.

bij onze jongen ook wel weer twijfels maar we kwamen er toch steeds bij uit en het is echt een mega boefje. vind de naam ook goed passen al komt ie niet vaak voor. en hier in dld helemaal niet. moet de uitspraak ook regelmatig voordoen ;)

en voordeel ze worden beide niet makkelijk afgekort want daar heb ik altij zon hekel aan gehad. al zijn dr altijd mensen die de kortste name nog inkorten tot 1 letter maargoed die heb je altijd hahaha

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Voor onze dochter hadden wij de naam al in ons hoofd toen we net verkering hadden.. We hadden het op een gegeven moment over namen en hij bleek dezelfde naam voor een meisje in z'n hoofd te hebben als ik.

Voor onze zoon was het iets lastiger. Mijn man wilde perse een naam met de "R" om de familietraditie voort te zetten, dus toen zijn we op zoek gegaan.. De naam die onze zoon nu heeft was ook meteen de enige naam met een "R" die we beiden leuk vonden/vinden.

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Naam oudste dochter vonden we allebei gewoon heel mooi.

Mijn 2e zwangerschap is heel zwaar geweest en hebben we regelmatig op het randje gestaan om de kleine te verliezen.
    Ik heb toen menig avond naar de sterrenhemel gekeken en gehoopt/ gebeden dat het allemaal goed zou gaan. Dat is gelukkig gebeurt en nu heeft ze een mooie naam die aan de sterren doet denken ;)

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Emma vonden we na zoveel jaren Amy gezegd te hebben toch mooier en beter bij ons passen :)

+ Emma Frost (X-men), Emma van Degrassie The Next Generation, Hot Chocolate - Emma.

9. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Naam voor dochter kwam eigenlijk mn hoofd binnenschieten toen ik van de woonkamer naar de slaapkamer liep. Het later voorgelegd aan vriend en die vond het ook enorm mooi. We hadden ook een jongensnaam (wilden niet weten wat het zou worden), maar het heeft even geduurd voordat we er 1 vonden waarvan we beiden zoiets hadden van 'mooi'.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik las 'm op een ander forum en man en ik waren beide gelijk helemaal om!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan - ooit eens gehoord op vakantie in Tsjechië, ver voordat de naam hier zo populair werd. Toevallig ook nog een samentrekking van de namen van mijn man en mij (Mark en Linda).

Isabelle - vond ik al mooi toen ik nog een klein meisje was. Ik wilde haar liever Juliette noemen, maar dat vond mijn vriend niks.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Gewoon uit de top 10 :D

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Manlief en ik hebben een namenboek doorgeplozen. Ik wou eigenlijk Sanne. Maar das de naam van mn beste dinnetje, en zij had liever niet dat we ons kindje zo zoiden noemen. Dat zou voor haar voelen als vernoemen en dat wou ze liever niet (ligt nogal gevoelig bij haar, ook ivm haar verleden).
    Wou graag een naam die je niet te vaak hoort en toch vrij eenvoudig is. Uiteindelijk vonden we Lauren allebei erg mooi. En dat is t geworden....
    Krijg alleen nu wel vaak de opmerking dat men het een jongensnaam vind. Vind ik eigenlijk helemaal niet. Jullie?

14. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn man luisterde vroeger naar Motorhead tijdens het uitruimen van de zolder kwam hij weer een cd tegen en toen kwam het bij hem op! De zanger heet Lemmy, ik was direct verkocht en ben ontzettend blij met zijn bijzondere naam!

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ow, ik vind sterre en Fee nog wel meevallen. Heb ook een combinatie Elfie en Fee gezien....

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste heeft dezelfde naam als een goede vriend van mij van vroeger.

Mijn man had een collega met een mooie naam, we zeiden altijd als we ooit een meisje krijgen dan..... Dit was voordat we kinderen kregen. Na onze zoon raakte ik in verwachting van een meid. De naam was inmiddels al iets bekender dus twijfelde we maar uiteindelijk haalde niks het erbij dus toch deze naam geworden.

Onze 3e, ook een dochter wilde we een naam geven die je niet vaak hoorde. Ik heb het internet afgespeurd en kwam uiteindelijk bijeen naam recht die bij Google maar 1x voorkwam. Mijn man vond hem niks dus zocht ik verder totdat hij een paar weken verder ineens vanaf de bank riep joh.....dat wordt hem toch gewoon, vind het toch wel super mooi!

17. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Milan is een Tsjechische naam en ik b zelf half Ts.jechsich dus ook altijd een van mijn favoriten geweeest! Wel jammer dat het nu zo populair geworden is. Maar. Zou kunnen dat ik die naam zou kiezeen of bijv als tweede naam :)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

van internet :p

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Melody, die naam wou ik al voor mijn dochter toen ik zelf 8 was.

Ik was helemaal onder de indruk van een baby meisje die zo heette, die is ondertussen 18/19 nu en ze hebben elkaar zelfs al ontmoet... Melody en Melody ;)

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Uit de Bijbel :)

Deel Deze Pagina