Wij zoeken een oppas voor af en toe een uurtje of avondje als we feestje hebben of zo. We willen niet altijd afhankelijk zijn van opa en oma. We denken zelf aan een tiener van een jaar of 16. Hoe zijn jullie aan je oppas gekomen?
Wij hebben onze oppas via een briefje bij de super. Zij had 6 jaar geleden een briefje opgehangen, gebeld, langs geweest en het klikte gelijk met de oudste en ze is er nog steeds (inmiddels 22 jaar). Ik heb toen ook nog gekeken op de site zoekoppas.nl, maar dat leverde niets op.
Hier de dochter van een collega. Vraag andere ouders uit de buurt eens of die iemand weten. Of wellicht buurmeisjes in de straat?
Ik ben nu met iemand bezig die ik op marktplaats zag staan. Hebben een afspraak staan voor volgende week zaterdag.
hier altijd nog op kunnen lossen met opa's en oma's of ooms en tantes. Maar op achterhand mogen we altijd de oppas van een vriendin bellen. Die hebben een eigen zaak met een aantal jonge meiden achter de kassa en die meiden passen in de avonduren weleens op hun kinderen. Onze dochter kent de meeste van die meiden ook wel, dus dat zou hier nog een optie zijn.
Hier hebben wij ook overnagedacht , voor af en toe , een feestje o.i.d maar mijn probleem is , ik vertrouw niemand mijn kind toe !!! Behalve opa en oma.
Hier ook dat probleem, familie woont allemaal op minstens 1,5 uur rijden. Voor een weekendje oppassen is dat wel te regelen maar voor 2 of 3 uurtjes 's avonds door de week is dat moeilijker. Zijn er hier meer mensen die via MP zoeken / hebben gezocht?
Eerst hadden wij de dochter van onze gastouder,super was dat. Nu delen wij de oppas van het vriendinnetje van oudste dochtrr.Helaas doet zij geen zaterdagavond,das wel een beetje jammer..
Ons buurmeisje! Ideaal, want haar ouders wonen direct naast ons, wel een veilig idee! (Ze was 15 toen ze bij ons begon, ze is nu 21)
Hier legio aan nichtjes, maar zou es navraag doen in de buurt... Altijd in de buurt. Willen ze niet blijven slapen kunnen ze nog naar huis en hoef je ze niet weg te brengen bv..
Ik heb veel mensen gemaild dat wij oppas zochten en of ze iemand kenden die zou willen oppassen. Via mijn tante aan oppas gekomen. Vind via via het veiligst
Wij zijn verwend. Ze vechten erom.. de familie. Ze heeft 4 tantes en er is er altijd wel 1 die wil/kan oppassen. En ze kan eigenlijk altijd naar opa en oma, ook om te slapen. Voor korte afspraken (bv oppas voor een uurtje) gaat ze vaak naar de buren, of ik geef de babyfoon af. Verder heeft een andere buurvrouw ook al aangegeven dat haar dochter (16) ook wel eens wil oppassen voor een zakcentje! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zomaar iemand zou laten oppassen, alleen via via
Via een oppascentrale in de buurt. We hebben eerst kennis gemaakt met 3 meiden. En die rouleren we nu als we oppas nodig hebben.
Wij hebben een advertentie op marktplaats gezet en kregen er een hele stapel reacties op. Hier uiteindelijk een selectie uitgemaakt en de eerste die we uitgenodigd hadden is het ook gelijk geworden. Er was zo'n goede klik tussen ons en haar en vooral tussen de oudste en haar. Ze past niet heel veel op omdat wij het enkel nodig hebben als ik bijv. een avond cursus heb en manlief ook werkt of voor een avondje weg (gebeurd helaas niet vaak) maar dit hebben we toen ook gelijk aangegeven. Ze woont in de buurt dus komen haar nog vaak tegen, hierdoor zal onze oudste haar blijven herkennen en is elke keer weer helemaal happy als ze komt oppassen