Mijn vriend (35 jaar, hbo-geschoold, we zijn 9 jaar bij elkaar) beleeft een onzekere tijd m.b.t. zijn werk. Hij werkt vanuit thuis voor een baas, maar dit verloopt niet allemaal even soepel. Verder gaat het sinds kort ook niet zo goed met het bedrijf i.v.m. de economische crisis. Hij is sinds een half jaar op zoek naar een andere baan, verstuurt brieven en heeft contacten met detacheringsbureaus, maar tot nu toe nog zonder succes. Sinds de zomer wonen we in ons eigen (koop)huis en we zijn toe aan de volgende stap: een kindje. Vooral mijn vriend is er erg aan toe, hij zegt dat een kind echt zijn 'licht' zou zijn en dat hij er alles aan gaat doen om tegen de tijd dat er écht een baby wordt geboren, hij ander werk heeft. Ik wil hem heel graag geloven, maar hij heeft het niet allemaal zelf in de hand uiteraard. Nu zit ik toch met een dilemma: moeten we er gewoon voor gaan, omdat toch alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht zal komen (financieel is het zoals het er nu voor staan te doen, we hebben tenslotte beide een fulltime baan op dit moment)? Of zouden jullie bijvoorbeeld nog een half jaartje afwachten en kijken hoe zijn situatie er dan voor staat?
je hebt nooit zekerheid met baan. wij hadden gewacht tot mannetje contract voor onbepaalde tijd had.. dachten nu kan het.. en nu hebben ze ontslagvergunning aangevraagd. dus ik zou er voor gaan.. je weet nl nooit hoe iets gaat lopen
Tja, persoonlijk zou ik er ook gewoon voor gaan. Ook met een vast contract heb je niet 100% zekerheid. Als je vriend zo vastbesloten is om weer werk te vinden, vind hij heus wel wat, desnoods onder zijn niveau.
Mijn vriend heeft ook een tijd zonder werk gezeten maar we zijn daardoor niet gestopt of hebben er niet aangedacht om het uit te stellen want ik ben nu nog niet zwanger Mijn vriend werkt nu via een uitzendbureau maar zou al gauw een vast contract bij ze krijgen dus daar maak ik me ook niet veel zorgen om! Bovendien draag je een kind natuurlijk 9 maanden en wie zegt dat je meteen zwanger raakt? Ik zou er dus gewoon voor gaan! Succes!
Ik zou er ook voor gaan! Je weet inderdaad nooit iets zeker, je kan mooi wachten op een vast contract, maar dat zegt tegenwoordig ook niks meer zie je wel! Je weet gewoon niet hoe de dingen lopen. Lekker voor gaan!
Dat was mijn eerste gedachten ook. De enigste zekerheid die je in je leven hebt is dat je ooit dood gaat. Tuurlijk zou het fijn zijn dat op het moment dat jullie beslissen om ervoor te gaan zekerheid te hebben. Maar wat is zekerheid? Met een vast contract kunnen ze je ook ontslaan.
Ik zou er gewoon voor gaan. Er is namelijk altijd wel iets te verzinnen waardoor het niet kan. Nog geen huis, werk, geld, twijfel blabla... Maar je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Voor mijn gevoel ben ik er echt te laat mee begonnen qua leeftijd omdat we ook altijd alles perfect wilden hebben.. Tja.. nu denk ik : waren we maar gewoon eerder begonnen. Dus: jullie hebben nu tenslotte beiden een baan. Er is altijd wel iets te regelen als het misgaat met werk. Gewoon doen meid! Als je het er samen over eens kunt worden natuurlijk...
nou dames dan zou ik jullie wat zeggen!ik had een contract voor 2maanden en heb die opgezegd omdat ik een andere baan heb gevonden die ik leuker vind.maar dat is een halfjaar contract. maar dat weer houd ons er echt niet van om verder te proberen.wij zijn nu inmiddels een jaar bezig en(dit is de 12maand) dus ik verwacht niet dat het snel raak zou zijn en ga dus ook niet ergens blijven werken waar ik het minder naar me zin heb omdat er kans bestaat dat ik zwanger raak.dan maar geen onbepaalde tijd.maar das ieder voor zich
@Suzanne78 Gewoon ervoor gaan meid. Zelfs met een onbepaalde tijd contract ben je niet altijd zeker. Ik heb er al 2 gehad en krijg in april mijn 3e maar bij de andere was er zoveel veranderd dat het MIJ niet meer beviel en ben opgestapt. Collega's verklaarde mij voor gek dat ik uit mezelf weg ging, nou ik kan je vertellen het was beiden keren een opluchting. Mijn man had een OT en moest ook weg ivm bezuiniging dat was dus tegen zijn zin in zo zie je maar dat je nooit weet hoe het gaat lopen. Ook nu heeft hij te horen gekregen dat het per 4 april ophoud zit nu gedetacheerd maar we blijven er gewoon voor gaan. Zelfs als je zeker van een baan bent weet je dat nooit zeker dus op welke zekerheid zou je dan moeten wachten?