B12 injecties en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dalysa, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hi iedereen!

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de dokter om te praten over injecties b12. Zijn er dames die deze injecties krijgen? Mag je gewoon zwanger worden hiermee? Wat zijn de effecten hiervan? Hoop dat jullie kij wat ervaringen kunnen doorgeven!

2. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Ik krijg sinds een half jaar b12 injecties. de eerste 2 weken 2 per week nu maandelijks voor iig een jaar. Bij mij is het voorgeschreven door de internist in overleg met de gyn. Juist een B12 tekort kan het zwanger raken bemoeilijken volgens mijn gyneacoloog. Je mag daar en tegen pas beginnen met foliumzuur NA dat de behandeling met b12 begonnen is. omdat deze elkaar kunnen afbreken/tegenwerken ofzoiets.

3. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Bedankt voor je reactie! Ik moet nu eerst weer bloedprikken om de basis waarden vast te stellen en dan mag ik ook beginnen met b12 injecties. Heeft het bij jou effect gehad op je energie?

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Foliumzuur is heel belangrijk bij B12, het breekt elkaar niet af maar ondersteunt elkaar juist.
    Je moet dus altijd foliumzuur bij slikken (tabletten of zuigtabletten).
    Maar zwanger worden met B12 mag zeker, het kan er zelfs makkelijker door gaan. Kán, hoeft niet, ik ga geen beloftes doen natuurlijk.
    Nou heb ik zelf meer aan smelttabletten dan aan injecties, al gebruik ik beiden maar bij veel mensen zijn injecties al genoeg.
    Door de smelttabletten heb ik meer energie gekregen dan met de injecties, al zal mijn energie wel nooit meer 100% worden.
    Andere klachten zijn er ook sterk door verminderd, meer dan door alleen de injecties.
    Het is dus erg persoonlijk wat het kan doen, het enige dat je kan doen is proberen en zien wat het voor jou doet.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb in 2014 2 miskramen gehad bleek achteraf dus door waarschijnlijk door b12 tekort te komen. Daarna injecties gehad en toen raakte ik gauw zwanger van onze jongste dochter. Ik heb me overigens laten vertellen door de Gyn en huisarts dat foliumzuur b12 kan afbreken wanneer je een tekort hebt. Dus alleen foliumzuur nemen als je ook extra b12 krijgt, anders breekt je b12 sneller af. Maar lees het desnoods ff na

Vitamine B12 en ijzer, foliumzuur en vitamine B6 | Stichting B12 Tekort

https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-zwangerschap.php

6. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Iedereen bedankt voor het reageren, ik krijg nu de injecties elke week om te proberen voor 6 weken. Mijn b12 was 170. Dokter gaf aan dat dit nog in het grijze gebied zat, het kan klachten geven maar hoeft niet. De ene persoon heeft hier veel last van, de ander merkt niks. Nu was ik benieuwd welke waardes jullie hebben en hoevaak jullie prikken? En merken jullie erg veel verschil? Al mijn hoop is gevestigd op deze injecties...

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik prik b12.. En ik voel me zo enorm veel beter! Zou niet meer zonder kunnen

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Je begin dosis is trouwens niet goed.
    Eerst moet je om de 2 a 3 dagen spuiten. 1 in de week is eigenlijk te weinig.
    Na 6 weken is er niks te meten he! Natuurlijk geeft je bloed dan een hoge waarde aan, maar daarna kan je lichaam het nog steeds niet zelf!
    Check even de site van stichting b12tekort

9. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Bedankt voor je antwoord nanette, ik ga mijn huisarts vragen of de frequenties omhoog mag. Wat was jouw waarde voordat je begon met injecteren? En doe je het nu zelf? Met welke frequentie doe jij het nu?

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    130 geloof ik... Was randje om injecties te krijgen. (In het buitenland is de grens 350.. Nederland is super behoudend)
    Ik prik mijzelf nu elke 3 a 4 weken. Ik probeer 4 te doen omdat ik dat de ha heb beloofd, maar soms voel ik na 3 weken dat ik het echt nodig heb (hoofdpijn, vermoeidheid en geïrriteerd )

Elke 4 weken een afspraak maken was een drama, ik werkte fulltime en kan geen vrij nemen voor een prik. Op momenten dat ik wel kon was er geen prikpoli/assistent. Dus na een paar keer avondspreekuur heb ik de ha zover gekregen dat ik het zelf mag doen. Het is nml super simpel. Ik zet hem in de spier van mijn bovenbeen. Haal even wat omhoog om te checken dat hij niet in een adertje zit en dan langzaam injecteren.

Deel Deze Pagina