We hebben een trampoline gekocht voor de verjaardag van onze zoon. Bij de beschrijving staat dat die op een zachte ondergrond moet ivm beschadigingen en 'aan de wandel' gaan. Nu hebben we wel wat gras in de tuin, maar dat staat in het midden en daar heb ik liever de trampoline niet. We willen het in de hoek zetten, met stenen ondergrond. Ik wil geen lelijke rubberen tegels oid kopen, maar iets om onder de poten te zetten zodat het niet kan verschuiven. Nu hebben ze bij de Aldi van die rubberen matjes tegen verschuiven om bv in de auto te leggen zodat je spullen niet door de auto rollen. Zou dat dubbelgevouwen (vanwege het zo wat dikker en zachter maken) ook geschikt zijn voor onder de trampoline? Of hebben jullie andere geniale oplossingen?
De buren hadden zo'n grote 3m doorsnede. Stond gewoon op de tegels. Geen idee altijd goed gegaan haha
Van wegen hard vallen zou ik wel het op het gras zetten dat valt toch een stuk zachter dan harde tegel.s.
Wij hebben hem gewoon op de tegels staan en hebben er een net omheen. We willen nu aan 1kant een rubber mat neerleggen omdat de tegels daar wat scheef bij liggen en het lawaai maakt met springen. (Vorig jaar stond hij op een andere plek) Verschuiven doet ie niet op tegels.
Er zit idd een net omheen, zonder zou ik het echt niet veilig vinden Het is ook zo'n grote van 3,05 cm. Die past niet op het gras, dan is de hele tuin weg zowat Daarom achterin in de hoek.
Oh wij hebben ook een trampoline besteld met vangnet eromheen. Bij ons komt hij ook gewoon op de tegels te staan. Verder niet over nagedacht maar ik ga er vanuit dat dat goed gaat. Door het vangnet kan er verder weinig gebeuren toch?
Nou wat er dus in de beschrijving staat is dat de trampoline bij een harde ondergrond kan verschuiven. Zal vast niet heel erg zijn, maar het ding kan beter op z'n plek blijven staan Wanneer we 'm opzetten gaan we eens kijken of het echt zo erg is. Oh wacht, je garantie vervalt als je 'm op een harde ondergrond zet
Als je de trampoline op de tegels zet, dan kan dat ook best herrie gaan maken. Zeker als niet alle poten even goed contact maken met de tegels (vergelijk het met een tafeltje op het terras wat wiebelt). Die rubberen matjes eronder lijkt me een prima oplossing om te voorkomen dat de poten beschadigen en de trampoline al te veel verschuift.
Ja, daar dacht ik idd ook aan, dus heb gister 3 matjes gekocht. Morgen zetten we 'm op! De kinderen hebben het pakket al zien staan (was zo groot, kon 'm niet naar boven tillen om 'm te verstoppen en het laken dat 'm moest verbergen was uiteraard niet voldoende )
ik dacht even wat anders met ondergrond. Wij hadden hem namelijk ingegraven. Dus een gat maken van de grote van de trampoline + 8 cm rondom extra ruimte. Walbeschoeiing (hout wat je ook bij water gebruikt ivm grondwater). Er omheen ivm met veiligheid. Zodat de wand van het gat niet instort. En dan kunnen ze er zo op lopen /niet afvallen en zit je ook niet tegen groot lelijk ding aan te kijken. https://www.google.nl/search?q=ingegraven+trampoline&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QgoxVd_xLoPqaN_3gZgP&ved=0CDsQsAQ&biw=914&bih=471&dpr=1.4
Ja ingraven willen we doen in ons nieuwe huis. We gaan komende zomer over, dus geen zin om voor die korte tijd nog een gat te graven
Ik heb er een goede oplossing voor bedacht, en het helpt ook direct tegen harde wind, dat ie blijft staan, en dat is: zandzakken van 25 kilo over het frame op de grond leggen. Kost 2 euro per zak, en wij hebben er dan 3 nodig. Dan maakt het ook niet zo'n herrie.