Ben een trotse mama. Dochter is en een kletskous ze kleed zich zelf aan en uit. En is dag zindelijk geworden. Op de nachten na natuurlijk. Een beetje wee moedig ben ik aan het worden denk ik. Ze is me laatste en blijft mijn laatste er komen geen kindjes hier meer. En mag ik al een periode gaan afsluiten de luiers. Ben gewoon trots. Ze pakt zelf haar lepeltje wil zelf haar jas aan doen doet haar schoenen zelf aan. Wat is ze toch een snelle meid. ( weet natuurlijk wel dat het normaal is haha) ze is gewoon normaal. Maar ben gewoon trots. wie verder gewoon over trots zijn op je kinderen om wat voor reden dan ook. Het eerste woordje mama eerste keer wc plassen eerste keer zelfstandig fietsen. Soms is het zwaar het moederschap( vind ik maar soms) kan je gewoon trots zijn op de kleine dingen in het leven.
Ik kan me er elke dag weer over verwonderen wat mijn meisje allemaal al kan en zegt. Ze wordt twee-talig grootgebracht en het is echt mooi om te zien hoe snel dat wordt opgepikt en hoe duikelijk ze al praat. Soms ook de linken die ze kan leggen en de zelfstandigheid die ze al heeft verworven. Ik weet ook wel dat het allemaal wel heel normaal zal zijn voor haar leeftijd maar ben gewoon zo trots op haar !!
Hier ook ontzettend trots op alles was ze iedere dag weer bij leert. Ze verbaasd ons iedere dag weer opnieuw met alles was ze zegt en doet!! Heerlijk...
Ja, hier ook (hoe kan het ook anders) een ontzettend trotse mama. Mijn oudste is een superlieve meid, is eigenlijk nooit jaloers op haar zusje en ontzettend lief met haar, raapt altijd haar rammelaars op. Ruimt haar eigen speelgoed op, kan zichzelf heerlijk vermaken met haar favoriete knuffels, is gek op liedjes zingen. Wordt tweetalig opgevoed en dat is al een wonder op zich om te horen hoe goed ze zich in beide talen kan redden. Ze is mijn grote kleine meisje
Hier een niet normaal meisje, loopt erg voor, maar je kind is gewoon je kind!! Hoe ze ook zijn, wat ze ook doen/kunnen! Zo kan ik bijvoorbeeld zo ontzettend genieten van hoe ze samenspeelt met haar buurjongetje. Die twee snappen elkaar, willen liefst van 's ochtends 7 tot 's avonds 8 met elkaar spelen en raken nooit op elkaar uitgekeken. Over de schutting, door de schutting heen, en liefst natuurlijk bij elkaar in de speelgoedkist, want het speelgoed van de ander is altijd leuker. Geweldig hoe ze samen op gaan, elkaar goed leren kennen en straks over 10 jaar nog steeds weten 'dat is mijn buurjongen'! Ze is dan ook gewoon heerlijk lief voor hem, kusjes geven, naar huis brengen, knuffelen, super schattig!!!
Trots ben ik (vandaag) als ik - achterin de auto duidelijk verstaanbaar "in een rijtuigie' mee gezongen hoor of "Alle eendjes" - ze springt en duikt in het water alsof het haar tweede thuis is - ze haar grote broer troost als hij op zijn kop krijgt van papa (wegens bananen in de oren) - als ze zeer aandachtig luistert naar 'De koe die een ei legde' terwijl ze het allerliefst toch gewoon Nijntje wil horen (en dus een tweede verhaaltje krijgt) - ze tot 10 telt - ze het marcheerlied van Winnie the Pooh "Hi ho, voor de expeditie" zingt en daar grote stappen bij maakt - ze een dansje doet voor de badmeester, gewoon omdat dat leuk is. Gewoon omdat ze zo'n lekker vrouwtje is (die heel goed een draak kan nadoen )
Ik ben natuurlijk ook super trots op mijn kleine grote meid! En wat kan ze al ontzettend veel!! >> Dat vind natuurlijk elke ouder hoor.. De dingetjes wat ik vooral super knap vind: * ze is overdag practisch zindelijk * ze vind letters heel leuk en weet er een aantal * ze is heel lief naar andere kindjes; echt samen spelen, fantasiedingetjes enzo * ze heeft heel erg haar eigen mening (niet altijd leuk voor ons op dat moment, maar wel goed te zien dat ze een eigen mening krijgt) * en zo kan ik nog wel een pagina vol maken
Wat leuk al die trotse mama's Hier ook ontzettend trots op mijn kleine grote meid, gewoon omdat ze zo'n leuk lief kind is en vandaag vooral omdat: * ze vandaag voor het eerst naar de psz is (snik) * ze zo'n geweldige lieve grote zus is * ze op het moment (klop af) super goed slaapt en natuurlijk ben ik ook super trots op mijn ventje omdat hij zo'n lieve vrolijke en makkelijke baby is
haha tja.. het maakt niet uit of het normaal is.. elke eerste keer is bijzonder! (en vaak ook vele keren daarna ook natuurlijk) maar vanochtend dochterlief enkel gezien bij het ontbijt omdat ik moet werken vandaag... maar het eerste trots-momentje van de dag is al binnen hoor Ik had gister fruit voor ons alledrie gelabeld en al in de koelkast gezet.. zodat ze vanochtend iedereen kon voorzien van zijn eigen fruit. natuurlijk ging dat hartstikke goed (want mama weet allang dat ze het kan.. ) maar haar eigen gevoel dat ze het kan laat nogal eens wat te wensen over en dan kiest ze soms bewust iets wat fout is.. omdat het andere "toch vast niet goed is!" en vanochtend had iedereen heerlijk zijn eigen fruitje startklaar staan bij vertrek. en ondanks dat ik weet dat ze het best weet.. ben ik toch trots elke keer dat ze het laat zien weer