Al heel lang probeert ons zoontje van inmiddels 2 uit een gewone beker te drinken. Maar hij blijft kliederen. Nu is dat niet zo erg, hij moet het immers leren, maar ik ben het een klein beetje zat. We stoppen per keer maar een klein beetje in de beker, één of twee slokken gaat het goed, maar dan kiepert hij zijn beker op de kop. Ik denk ondertussen echt dat hij best uit een beker kan drinken, maar waarom blijft hij het maar op de kop gooien en hoe kan ik hem aan het verstand peuteren dat dat niet de bedoeling is? Ik heb echt even een black out hoe ik dit nou het beste aan kan pakken....
Corrigeren als hij de beker op zn kop houd. Of doen jullie dat al? Mijn zoontje vind het gewoon leuk om met water te spelen, dus ik moet er wel bij zijn, maar hij begint langzaam te snappen dat hij de beker niet om mag gooien. Als hij t wel doet is het duidelijk nee. Gebeurt het dan nog een keer dan op de gang. Hij is ruim ander half en snapt dat heel goed. Als ik er niet zoveel aandacht aan kan geven, dan krijgt hij een rietjes beker, daar knoeien hij niet zo mee.
Hier precies hetzelfde gehad. Ik dacht ook wanneer gaat dit stoppen. Nou, opeens stopt dat dus. Ik heb weer tijdje tuitbeker gegeven en soms gewone geprobeerd. En opeens doet hij het niet meer. Op de opvang drinken ze ook uit bekers en deed hij het daar ook toen hij net bij de peuters zat. Maar hij wilde toch een gewone beker net als de anderen en kieperde hem niet meer om. Accepteren en soms even proberen. Met water is slim haha
Die van mij is 2,5 en snapt het ook niet helemaal, of hij doet alsof.... Soms lukt het wel, hoewel hij meestal wel iets meer binnen krijgt dan zijn bedoeling was Vaak zet hij de rand van de beker tegen zijn kin ipv tussen zijn lippen, tja dan giet je alles ernaast natuurlijk. Gelukkig drinkt hij alleen water Wij blijven gewoon af en toe oefenen, het kwartje zal wel een keer vallen. Als we helpen lukt het sowieso wel.
Hier zette ik de beker buiten bereik. En al ze weer een slok wilden gaf ik de beker weer. Nu ruim jaar later willen ze nog steeds spelen met bekers en over gieten hihi. Maar ook nu als ze klaar zijn haal ik de bekers weg. Dan ontneem ik ze de optie. Spelen met vloeistof doe je maar in bad
ZO af en toe gaven wij onze dochter een normale beker. Maar vanaf 2,5 jaar gaat het pas goed, en sinds dien drinkt ze niet meer uit een rietjes beker
Onze peuter kon het op de creche wel, maar thuis niet . Sinds deze week krijgt hij een bekertje/glas thuis en gaat het goed. De middelste heb ik voor mezelf een rietjesbeker gegeven tot 4 jaar. Hij kon het wel, maar is megaonhandig. Ik was dagelijks aan het dweilen. Ik had er zelf gewoon geen zin meer in op den duur, dus rietjesbeker.