Hoe komt de zin weer terug?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door saartje27, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Werk nu zo'n 4 jaar bij een bedrijf. In het begin was het er allemaal leuk en gezellig. Toen kwamen er pesterijen en ongewenste intimiteiten. De zin om er te werken werd minder. Nu is alles zo goed als aangepakt, maar er word nu helemaal niets meer tegen me gezegd. Ik voel me niet meer op mijn gemak hier.
    Ga elke dag met veel tegenzin naar het werk toe. De enige oplossing zou zijn om ander werk te gaan zoeken. Maar vrees dat dat niet mee zal vallen, heb geen goede diploma's, en tja welke werkgever zit er nu op een zwangere vrouw te wachten...
    Vervangend werk is hiet helaas niet mogelijk, dit heb ik al 2 keer eerder aangevraagd ivm ontsteking in mijn schouder.

Ik weet het ff niet meer, ben zo geneigd om me maar ziek te melden zodat ik ff rust in mijn hoofd heb.

Groetjes

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    In jouw geval, gezien de lichamelijke arbeid, is je werkgever voor zover ik weet verplicht om vervangend werk voor je te regelen!

De zin kan ik niet voor je terug toveren ;)

Zou gewoon eens contact opnemen met je arbodienst en de mogelijkheden bespreken..

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Nou dat klinkt allemaal niet zo best.

Als ik jou was zou ik kontakt opnemen met een vertrouwens persoon. Als het je idd te veel wordt dan ziek melden en het er over hebben met je huisarts en of bedrijfsarts.

Sterkte hoor.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ondanks het feit dat je geen juiste papieren hebt, neem contact op met een uitzendbureau of ga rondkijken voor wat anders. Neem geen ontslag misschien is deze situatie maar tijdelijk van aard en vind je het over 2 maanden wel weer leuk, ik heb het ook al eens gehad bij een werkgever en heb daarna nog 2 jaar met plezier gewerkt, de meeste mensen trekken wel bij als ze zien dat je niet weg te pesten/krijgen bent.

Sterkte meid!

5. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hoi Saartje,
    Ik zou inderdaad contact opnemen met een vertrouwenspersoon of met je huisarts. Praat met hen over wat op dit moment het beste voor je is. Stress is heel erg slecht voor je ongeboren kindje! En wellicht kan de bedrijfsarts je helpen met het oplossen van de conflicten op je werk.
    Laat je niet kisten hoor, maar denk wel aan je gezondheid. En ik zou nog niet zo snel denken aan ontslag hoor! Je werkgever kan je zowieso niet ontslaan als je ziek bent of zwangerschapsverlof hebt!

Ik wens je heel erg veel sterkte met deze situatie, laat je ons even weten hoe het gaat?

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ik dit zo lees is er dus helemaal niet opgelost en doodzwijgen is de ergste vorm van pesterijen die er bestaat, je schets alsof het allemaal opgelost is, maar ik denk dat je onbewust alleen maar in een dieper en subtieler niveau van pesten terecht gekomen bent. Idd een vertrouwens persoon inschakelen en anders ziek melden.

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden. Er is inderdaad niet heel veel verbetering geweest op het werk. De ergste persoon praat niet meer tegen me, helpt me niet meer als er dozen getild moeten worden. Ik kan me er eeuwig druk om maken. Maar probeer het nu gewoon te negeren. Qua opmerkingen is het nu gelukkig rustig. En dat vind ik op dit moment denk ik het belangrijkste.

Maar de zin is nog steeds niet terug helaas. Hoop dat het snel weer terug gaat komen.

Groetjes Vanessa

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    als ik dit zo lees, zou ik op zoek gaan na ander werk.
    nee heb je en ja kun je krijgen meid, wie weet vind je ergens wel een baan waar ze je wel aannemen ondanks je zwangerschap.
    Mij lijkt dat je deze baan ook niet lang volhoud als je zo genegeerd wordt en je ziet het zelf niet meer zitten.
    Ik zou echt gaan zoeken naar iets anders.
    suc6 meid!

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

oo voor pesterijen op het werk heb je rechten meis! Neem contact op met je arboarts. Als jouw werksituatie niet meer gezond is in de zin van pesten e.d. dan is jouw werkgever verplicht om ander werk voor je te regelen. zeker nu je zwanger bent is hij dat. en je hebt het over zware dozen tillen? nou dat lijkt me een mooi argument om een andere functie te krijgen.

wel zou ik me langzaam voorbereiden op een andere baan. ga desnoods in je ZW verlof zoeken naar een andere baan en probeer met behulp van je arboarts het nog een tijdje ui te zingen. want ik denk ook niet dat veel bedrijven zitten te wachten op een zwangere dame.

heel veel sterkte ermee! Ik vind het zeer ernstig als je gepest wordt op het werk.

10. Angel Eyes

ik heb nog even gegoogled voor je:

Veelgestelde vragen: pesten op het werk
    Laatste update: 8 april 2002

Wat zegt de arbowet?

De aanpak van ongewenst gedrag maakt deel uit van het arbeidsomstandighedenbeleid. In de Arbeidsomstandighedenwet (artikel 4 lid 2) staat dat de werkgever een beleid met betrekking tot agressie, geweld en sexuele intimidatie moet voeren. Als hij dat niet doet, is hij strafbaar. De arbeidsinspectie kan de werkgever die geen beleid voert zelf een boete geven voor deze overtreding. Het voorkomen van ongewenst gedrag en het te voeren beleid zullen dus aan de orde moeten komen in de documenten die het arbobeleid vaststellen. Een ondernemingsraad kan nagaan of het probleem wordt besproken in de Risico-inventarisatie, waarin alle knelpunten op het gebied van arbeidsomstandigheden zijn opgesomd, of in het jaarlijkse 'Plan van aanpak'. Wanneer het niet wordt besproken, kan de OR beleid afdwingen op basis van de Arbowet. Daarnaast zijn er Periodieke Arbeids Gezondheidskundige Onderzoeken (PAGO), die in het bedrijf gehouden moeten worden.
    In zo'n onderzoek moeten vragen opgenomen zijn over ongewenst gedrag. In de praktijk zullen individuele werknemers die slachtoffer zijn zich ziek melden als het niet langer gaat. In zo'n geval geldt ontslagbescherming. Het is natuurlijk beter om het probleem eerder aan te kaarten bij een bedrijfsarts op het arbo-spreekuur. Een andere mogelijkheid is dat de werknemer een vertrouwensinspecteur van de Arbeidsinspectie in de regio inschakelt. Deze kan verdere stappen nemen.
    Wanneer een slachtoffer lid is van de FNV Bondgenoten, kan de bond adviseren en ondersteunen.

hier wat sites

http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... estdossier
    http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=82584#82593

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hai,

Bedankt alweer voor de reactie's.
    Ik heb het er met mijn vriend ook over gehad. Wil eigenlijk ook wel wat anders zoeken, maar zal dan toch pas tijdens mijn verlof worden. Ik zou als ik werkgever was ook niet staat te springen op een zwangere vrouw. Maar kan wellicht vast brieven weg gaan doen.

Verder probeer ik het toch nog maar even vol te houden, hoef gelukkig nog maar 5 maanden.... :) Als ze maar snel voorbij vliegen dan natuurlijk.
    En als ik me er echt niet meer prettig ga voelen kan ik altijd nog de ziektewet in gaan, maar dat is voor mij de laatste optie.

Liefs Vanessa

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou nu gewoon al op zoek gaan naar iets anders hoor, al is het maar om uitzicht te hebben op iets anders en je gedachten te kunnen verzetten, Lees andere topics over dit onderwerp en je ziet dat er best wel veel dames aangenomen worden die zwanger zijn.

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heb me toch ziek moeten melden. Kon het vandaag echt niet opbrengen om naar mijn werk te gaan.

14. Angel Eyes

dan zou ik vanuit je ziekmelding zoeken naar hulp en zeggen dat het je onmogelijk wordt gemaakt om normaal te functioneren op je werk.

vervelend voor je meis, deze stress kun je niet gebruiken nu!

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Snel een andere baan gaan zoeken meid, en als je niet aangenomen word waneer je nog zwanger bent is het in ieder geval weer goede oefening over hoe te solliciteren.

Heel veel sucses en laat je niet gek maken!
    Ik snap hoe kl*te het is, zit er namelijk nu ook midden in, maar aan depri voelen heb je niets. Kin de lucht in en door, duurt misschien een paar dagen voor je zover bent maar met een positieve instelling solliciteren word beloont!

16. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb me 2 weken geleden ziek gemeld, heb sindsdien maar 1 keer iets van mijn werkgever gehoord. Had eerst 2 mei een afspraak bij de Arbo, maar op verzoek van mijn baas moet ik er morgen vroeg heen. Ben erg benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen. Kan in elk geval wel heel mijn verhaal doen.

Groetjes

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Succes morgen, Saartje! En denk aan je ongeboren kindje: (veel) stress is niet goed en die ervaar je nu wel in je werk. Dat zou ik ook tegen die arbo-arts zeggen!
    En gewoon solliciteren, hoor. De arbeidsmarkt is nu gunstig.

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En meis, hoe is het afgelopen?

19. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Bij de Arbo kunnen ze niet zo heel veel voor me betekenen. Weer aan het werk gaan. En verder is hun advies is een 3-gesprek aangaan met een onafhankelijk persoon, de "boosdoener" en ik zelf. Ben nu voor een aantal dagen vrijgesteld in het uitvoeren van mijn eigen werk, tot het gesprek heeft plaats gevonden.
    Vandaag weer voor een halve dag aan het werk gegaan, erg tegen gevallen. Veel scheve gezichten. Mensen vangen op wat ze "willen" horen en knopen daar hun eigen verhaal aan vast. Das ze gewoon eerst naar mij komen....

Maar goed, zou vandaag een gesprek hebben met mijn baas, maar dat heeft hij al weer verzet naar morgen. Hoor het morgen wel hoe het verder zal gaan.

Liefs Vanessa

20. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heb zojuist een gesprek gehad met mijn baas, en ben nu compleet over mijn toeren heen. Het advies van de Arbo Unie was een 3 gesprek aan gaan met de aanstichter van de alles, een onafhankelijk persoon en mij. Mijn baas vind dit echter grote onzin, en is teleurgesteld dat ik dit achter zijn rug om heb besproken met de Arbo Unie. Hij heeft er naar zijn mening voldoende aangedaan, van 1 kant zeg ik oke je hebt er iets aan gedaan, maar nog steeds niet voldoende, word volkomen genegeerd door een aantal collega's.
    Mijn baas vroeg me wat ik nu zelf wil....heb met mijn kwaaie kop gezegd dat ik het hier helemaal heb gehad en op termijn op zoek ga na wat anders.
    Ik wil aan de gezondheid van mijn kindje en me zelf denken. Krijg maar geen rust hier op het werk. En om nou weer de ziektewet in de gaan....
    Morgen middag ga ik in elk geval naar uitzendburo's, vragen wat de mogelijkheden zijn daar.

Ik weet het op dit moment anders echt ff niet meer hoor.

Deel Deze Pagina