Hoe komt die verkeerd gestuurde kaart wel goed aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Taby, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Ik heb vorige week een kaart binnen gekregen van mensen op een "heel" ander adres uit een ander dorp/stad.
    Ik had op internet gekeken of de postcode klopte bij het adres en dat klopte.
    Ik dacht ik gooi hem gewoon opnieuw op de post, dan komt ie op het goede adres aan.
    Nu krijg ik die kaart vandaag opnieuw binnen.:(:D

Het huisnummer is net als bij ons 64 en de postcode eindigt op 17 JX en de onze eindigt op 71 XJ, het lijkt wel op elkaar, maar dan moet het toch wel goed kunnen gaan?

Wat zal er fout gaan?
    Wat moet ik doen om te zorgen dat die kaart wel aankomt?

Op de kaart feliciteren ouders hun (schoon)zoon en (schoon)dochter met hun 6jarig jubileum, dus ik vind dat eigenlijk wel leuk als ze die kaart nog wel binnen krijgen........ben ik toch een muts he.;)

2. 1234

1234 Niet meer actief

Dan zou ik de cijfers van de postcode doorkrassen en het goede neerzetten op de envelop.

Wel lief dat je het toch nog na wilt sturen. Veel mensen zouden hem dan denk ik toch bij het oud papier doen als het tot twee keer toe gebeurd.

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou de kaart (+eventueel envelop) in een nieuwe envelop doen (een wat grotere dan waar het nu in zit), briefje erbij van jou dat het 2 keer mis is gegaan met de post en dan een DUIDELIJK etiket erop doen, dat ze het bij TNT zéker goed kunnen lezen?

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

wat een domme fout! (en dat 2 keer)
    ik denk dat ik er ook een envelop om zou doen
    en het daar ook op zou zetten ja

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Genoeg tips heb je al gehad ;)

Wat super aardig dat je die kaart doorstuurt!! Ik zou dat ook doen. toppie!

6. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Dat komt waarschijnlijk door de code die er door de sorteermachine opgezet is. Dat is een code met (volgens mij) oranje streepjes aan de voorkant van de envelop. Als je de envelop dan weer op de post doet, leest de machine die code opnieuw en komt de kaart dus gewoon weer bij jullie aan.

Ik zou die code goed doorstrepen en nog een keer op de post doen... of zoals de tip hierboven: in een nieuwe envelop doen. Maar dan lijkt de kaart geen postzegel te hebben en dan krijgen de ontvangers dus een portokaartje...

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ellen heeft helemaal gelijk.

Als die oranje streepjes erop staan is dat een gedrukte code door de machine. Deze moet je echt heel goed doorhalen anders wordt het alsnog opgepakt door ja hoor dezelfde machine.

Ook het doorhalen van de oude postcode en deze er nogmaals op zetten kan helpen.

Wel erg lief dat je het nogmaals wilt proberen voor die mensen!!

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Nou mijn vriend had de kaart daarnet al vast om richting prullebak te laten verdwijnen hoor.:D

Ik heb nu die oranje streepjescode + de tekst die daarboven gedrukt staat weg getipext.
    Die tekst gaf inderdaad mijn adres aan ipv het adres dat op de kaart staat geschreven, terwijl het toch heel erg duidelijk en netjes geschreven is.(was me nog niet eens opgevallen).
    Kijken wat het nu gaat doen, als ik de kaart op de bus gooi.

Bedankt voor jullie tips!

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
  10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik had hem zelf ff weggebracht als het in hetzelfde dorp is. de post is niet zo slim meer tegenwoordig.

11. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Maar ze schrijft juist dat het in een andere stad/dorp is.

Ts; wel heel lief van je dat je het wilt oplossen :)

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh wat irritant zeg!

Hier krijgen we steeds post veelste laat, en dan zit er een sticker op dat het adres niet klopte en dan op de sticker het juiste adres, maar elke keer klopt het adres gewoon die al op de envelop stond!
    snap er niets van.. maar hierdoor komt post wel steeds weken later pas..

Deel Deze Pagina