20w en honger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bientje, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bientje

    bientje Actief lid

    21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hallo ladies,

    Vraagje, ik ben nu 20w en de afgelopen 3 weken kan ik in de ochtend blijven eten. Ik word er niet goed van. Ik probeer ook afleiding te zoeken, maar toch wint het gevoel. Als ik dan wat eet is het een liga of iets dergelijks of een extra boterham of fruit. Ik ben alleen zo bang dat ik extra aankom op deze manier.

    Bij eerste zat er al 20 kilo aan (zonder eetaanvallen), die was er wel weer af, maar ik wil het proberen te bepreken.

    Heeft een van jullie misschien een tip om dit een beetje in bedwang te houden?

    Liefs
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja.

    Zorg dat je niks te vreten in huis hebt :p

    Ik heb ook de hele dag honger maar d'r is gewoon niks dus ik kan ook niet snaaien.. :D
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Gewoon eten van die gezonde dingen. Als je honger hebt, zal dat wel een reden hebben. Bij mijn 1e zwangerschap had ik 's morgens voor 9 uur vaak al 4 boterhammen op...
    Deze keer heb ik die behoefte niet, maar komt misschien nog wel.
     
  4. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    ik let er nu veel meer op. In mijn vorige zwangerschap was ik veel aangekomen en had ik ook heel veel zin in zoetigheid. Ik zorg er nu voor dat ik minder zoetigheid eet. Ik eet nu vaker: ontbijtkoek, melkliga's, wortelen. Natuurlijk ontzeg ik mezelf niet alles. Maar bijvoorbeeld fruit eet ik ook meer als ik ergens zin in heb of komkommer of wortel kan je veel eten zonder teveel aan te komen
     
  5. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Haha! Goeie :p
     
  6. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hahaha hier nog zo eentje...
    Vooral 's ochtends is de honger het ergste. Ik kan tegenwoordig ook niet meer uitslapen, want om 6.00u begint het al.....
    Ik geef er gewoon aan toe (wel op de gezonde manier), m'n lichaam vraagt er denk ik niet voor niets om!
     
  7. booboo22

    booboo22 Bekend lid

    14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    jaaa me too!!verschrikkelijk, tot een weekof 16 kon ik niet eten

    en nu heb ik in de ochtend ook continu honger en dan eet ik wat en n uur later is het alsof ik niets heb gegeten!
     
  8. haha hier nog eentje, de hele tijd honger! Nu ben ik van mezelf al geen grote eter, en de eerste weken kreeg ik ook geen hap door mijn keel.
    Nu is het echt compleet omgeslagen en kan de hele tijd wel blijven eten! Ik eet ook gewoon, maar probeer dan wel enigszins verantwoordelijk te blijven (al lukt dat niet altijd ;)). Boterhammen, fruit, of een gezond tussendoortje oid. Maarja van mij mag er ook wel wat kilo's blijven zitten hoor na de bevalling dat zou geen kwaad kunnen hier :p
     
  9. bientje

    bientje Actief lid

    21 nov 2006
    255
    0
    0
    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het neits in huis halen is zeker een goeie, als ik dat al niet deed. maar om nou brood, fruit e.d. uit huis te laten lijkt me een beetje ver gaan ;).

    ik ben blij om te lezen dat er meer moeders zijn die hier "last"van hebben. Ik probeer het gewoon te beperken en nog wat meer te bewegen en verder is het anders maar zien in het najaar hoeveel ik moet gaan sporten :)
     
  10. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    brood en fruit is gewoon gezond. ik las ergens dat je tot 10 sneden brood mag eten, helemaal niet erg. nou dat krijg ik helemaal niet weg!! Pff... Ze raden 6 - 7 sneden aan, omdat je dat nodig hebt voor je kleintje!
    als je chips en zoetigheid gaat eten, dan heb je wel dat probleem dat je te veel aankomt. En je krijgt ook nog eens niet genoeg voedingswaarden binnen, maar brood en fruit en extra avondeten opscheppen is echt geen probleem hoor!
     
  11. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hier precies hetzelfde en ben nu 22 weken zwanger. Het is nu half elf en ik heb al vier boterhammen, stukje chocola en een banaan op en zou eerlijk gezegd nog wel wat lusten...

    Ik vroeg me af: gaat dat de hele zwangerschap nu zo door, of is dit een fase? En tot wanneer duurde dat dan bij jullie.
     
  12. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb het ook en idd vooral smorgens voor 12 uur.
    daar in tegen eet ik savond na het eten niks.
    heb dan ook geen trek meer. en ze zeggen dat je het meeste weer
    verbrand wat je smorgens eet. dus denk dat het dan niet zoveel kwaad kan. en idd alleen gezonde dingen in huis halen!
    fruit, brood, liga, crakers,komkommer
     

Deel Deze Pagina