Ondanks dat we nog steeds hard aan het oefenen zijn met de fles en zo ongeveer alle tips al hebben uitgeprobeerd, weigert Uk steevast een hele voeding uit de fles te drinken. We blijven volhouden... Desondanks ben ik mij ook maar gaan oriënteren op andere 'survivalmethoden'. Hoe komt jouw flesweigeraar de dag door?? Ik had al het volgende lijstje, misschien kunnen jullie aanvullen? Tips, aanraders, afraders zijn ook welkom! - bv met een lepeltje, spuitje, cupfeeder - bv indikken met rijstebloem en met een lepeltje geven (vanaf hoeveel maanden mag dat?) - eerder dan 6mnd starten met bijvoeding op KDV (is dit verstandig??) - kolf-/voedrecht gebruiken om tussendoor te voeden (in mijn geval niet mogelijk helaas)
Neemt hij wel kleine beetjes uit de fles? of echt helemaal geen fles. Wat is voor jouw een hele voeding. Hier ben ik weken heen en weer werk gereden om mijn dochter te kunnen voeden. Ze dronk niet uit de fles (breastflow) wel altijd aan blijven bieden. heel wat cc's door de gootsteen. Echter zomaar ineens begon ze de smaak te pakken te krijgen en nam ze kleine beetjes uit de fles.Trots dat ze 20 cc uit de fles had gehaald.....Ze neemt weinig uit de fles. Meerdere malen over de dag kleine beetjes maar ze heeft er genoeg aan voor overdag. De rest haalt ze in de nacht weer in. Wanneer ik haar ophaal is het met glimoogjes zuipen....... Mijn dochter maakt zelf haar "survivalmethode"
Ik heb geen flesweigeraar hier, maar een collega van mij wel en die heeft toen van internet afgeplukt (van een forum uit 1996) dat je eerst op je vinger wat vitamine d met anijs smaak moet doen en dat op de lipjes smeren. Dan gaan ze smaken, als je dam direct de fles aanbiedt drinken ze vaak. Bij haar twee kinderen werkte het en drinken ze binnen twee dagen uit de fles. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien helpt het?
Hier vorige week de strijd opgegeven. Zoveel geprobeerd... Wij zijn begonnen met pap van biobim rijstebloem, kleine beetjes, en ze eet heel goed van een lepel. Wij gaan dus nu proberen of ze dat wil eten als ik er een keer niet ben. Maar goed, ik werk thuis, dus ik kan haar gewoon voeden nu! Op de leeftijd van jouw kindje zou ik nog even door oefenen! Heb je de vaculess fles al eens geprobeerd?? Werkte bij ons beter dan alle anderen, helaas niet goed genoeg, maar bij een vriendin was deze fles de enige die werkte! Is er al eens naar het tong riempje gekeken?
Ons idee was inderdaad ook om waar nodig aan te modderen tot hij rijstebloem mag nemen en dan te gaan indikken en lepelen. Op dit moment gaat de difrax nog het beste, dus hier zetten we mee door. Gisteren weer een aantal keer aan de fles gezogen, dus de techniek beheerst hij nu, alleen de zin nog. Wat betreft het tongriempje, kun je zelf zien of hier iets niet mee in orde is? Drinken aan de borst gaat perfect en hij kan zijn tong ook al goed uitsteken om ergens aan te likken/happen.