Onze kinderen zijn/worden vernoemd naar onze favo band. Onze eerste zoon heeft de namen van de zanger en (helaas overleden) drummer. En onze 2e zoon krijgt de naam van de gitarist. Wij zijn Amerika-fiel, daarom ook Amerikaanse namen
Mijn zoon heeft een top 3 naam en vonden wij gewoon het mooiste van allemaal. Was ook de enige naam die wij beiden op ons lijstje hadden staan én past ook heel goed bij onze eigen namen (die ook toevallig in de top 10 hebben gestaan afgelopen jaren). Onze dochter is vernoemd naar de biologische moeder (voornaam) en stiefmoeder (2e naam) van mijn vriend die hij beiden verloren heeft aan kanker. Zijn biologische moeder al toen hij net 3 jaar was en zijn stiefmoeder een paar jaar terug. De voornaam van onze dochter is niet de volledige naam, die vonden we niet zo mooi. Maar de vernoeming is duidelijk. (Bijv. Rosa, is Roos geworden).
Onze oudste is vernoemd naar de opa van mijn man. De tweede komt uit een namenboek en blijkt achteraf ook de naam van een overgrootvader van mij te zijn. Na lang twijfelen, de aankomende baby gaat vernoemd worden naar een bekende Nederlandse.
De naam van de oudste komt uit een lijstje met Britse namen die 100 jaar geleden erg populair waren. Toevallig is dat ook een naam die in en spellenserie zit die we allebei erg leuk vinden. De namen van de tweeling straks (en dat zijn er nu nog 4) komen ook allemaal voor in die serie en 2 zijn ook nog eens een vernoeming.
Ik heb altijd een hekel gehad aan mijn eigen naam. Heb altijd een andere naam in mijn hoofd gehad hoe ik had willen heten. Toen we achter het geslacht van onze dochter kwamen stelde ik deze naam mijn vriend voor. Hij vond hem meteen mooi en dat zou hem dus ook worden..... Totdat hij rond 21 weken met een andere meisjesnaam aan kwam zetten. Hij had hem gezien op een aankondigingsbord van een toneelstuk en vond hem zo mooi. Ik kende de naam al maar vond hem niet fantastische. Echter vanaf dat moment kreeg ik die naam niet meer uit mijn hoofd. Het paste precies bij ons meisje. Uiteindelijk is het die naam van mijn vriend ook geworden. Dolblij was ik toen we hoorde een 2e dochter te krijgen. Mede omdat de meisjesnaam nu al echt vast stond (de naam die ik altijd al in mijn hoofd had). Vanaf die echo benoemde we de baby bij die naam en het voelde goed. Alsof we deze naam hadden bewaard voor haar. En toen bleek een maand later dat onze 'dochter' een zoon in. Super leuk maar heb wel afscheid moeten nemen van de naam. Tot op de dag van vandaag (31 weken zw) komen we niet uit de naam voor onze zoon. Hopelijk kunnen we snel kiezen tussen de laatste 3.
De jongensnaam weten we ongeveer al 2 naar. Omdat we er 2.5 jaar over gediscussieerd hebben haha. Ik wou niet vernoemen. Nooit. Mijn man daarintegen, die moest vernoemen. Naar z'n vader.. (z'n vader vond btw dat het naar z'n broer moest omdat die geen kinderen heeft, ja alsof dat mijn probleem is) maargoed. Ik wou dus niks, en hij wou helemaal. En als ik dan zei van kan het niet wat creatiever dus niet exact die namen dan was het antwoord nee. Nouja prima dan word onze eventuele zoon dus niet vernoemd gaf ik dan aan. Ik wou best vernoemen maar dan creatief en niet exact die namen. Z'n vader heeft Johannes bernardus, nou sorry maar een kind wat in deze tijd geboren word hoort niet meer zo te heten vind ik. Toen vond hij dat we onze zoon wel Johannes bernardus konden noemen en we noemen hem ..... bla bla.. Nog in te vullen. En dat vind ik al helemaal vreselijk. Uiteindelijk vond ik 2 prachtige namen met een j en 1 met een b. Het heeft een poosje geduurd voordat hij toegaf dat hij dat heel erg mooi vind. Dus dat is het nu geworden. Toen we nog niet wisten of het een zoon of dochter zou zijn hebben we ook nog voor een meisje een naam bedacht. Als het een meisje was geweest dan heette ze annabel Olivia. Beide namen vonden we prachtig. Annabel heeft hij het al jaren over dat hij die zo mooi vind. Maar het is een jongen haha. Dus de naam blijft geheim
Onze dochter* zou eigenlijk een andere naam krijgen, maar toen ik zwanger was verzonnen we een koosnaampje. Toen we haar voor het eerst op de echo zagen, was ze zo groot als een appelpitje. Mijn man is Engelstalig en zei: ah a little pip! <3 Toen werd de de koosnaam geboren. Na haar overlijden hebben we dat zo gehouden, dit hoorde bij haar. Onze oudste zoon is vernoemd naar zijn papa. Dat is iets dat al generaties gedaan wordt, ze pakken steeds de tweede naam van de vader. Zijn opa is dus vernoemd naar de tweede naam van zijn vader, zijn vader dus naar opa, mijn man naar zijn vader en onze zoon ook naar zijn vader. De jongste was echt heel moeilijk om een naam te bedenken! Mijn man vond echt niets leuk en kwam zelfs met tenenkrommende suggesties Uiteindelijk een naam gekozen die we allebei niet associeerden met iemand die we kennen. Toevallig ook een nogal heldhaftige ridder uit een verhaal waar ik dol op ben. Voor een toekomstige dochter wil ik een naam gebruiken die de hoofdpersoon is in een van mijn favoriete boeken. Voor een jongen heb ik echt geen idee. Allemaal Engelse namen trouwens, is wel zo handig omdat de halve familie dus Engelstalig is en zelf hou ik helemaal niet van Hollandse namen.
De naam van mijn dochter had ik gevonden bij de verloskundige,in een map met allemaal geboortekaartjes,die ze hadden gekregen in de loop van de jaren. Bij mijn zoon heb ik de naam gehoord op de zender TLC bij een programma over babys
Ik had een collega met die naam. Gewoon een leuke vrolijke jonge vent. Ik vond hem niet meer dan gewoon collegiaal leuk hoor maar ik dacht toen hij zich voorstelde wel goh wat een leuke naam. Ik zei het tegen mijn man (echt 4 jaar voordat ik überhaupt zwanger was) en die vond het ook een leuke naam. Et voila
Wat een leuke verhalen allemaal! Ook die over dat gevonden paspoort vind ik heel bijzonder. Onze oudste, een jongen, heeft een naam die afgeleid is van mijn favoriete boekenserie (HP). Onze dochter is genoemd naar de beroemdste (Westerse) tovenaar aller tijden. Magische namen dus.
De naam van de oudste hebben we van een televisieserie en de naam van de jongste kwam ik tegen op internet.
Wij hebben gewoon heel veek namenlijstjes afgestruind. Uiteindelijk dé perfecte naam gevonden die voldoet aan alle eisen en ben er nog elke dag blij mee.
1 van onze zonen is vernoemd naar een karakter van de lievelings jeugdfilm van mijn man en ik. Op onze eerste date hebben we het over films gehad, films van toen we zelf kinderen waren... Het zakmes kwam gelijk naar boven, daarin speelde een "mees" Een paar maanden verder wisten we wel zeker dat we zo verliefd waren en samen ooit een groot gezin wouden stichten... Na onze eerste nacht samen als bijna samenwonende moest mijn man aan het werk... Hij had een briefje op tafel achtergelaten met hoe zeker hij van ons was.. hoe fijn we het hadden etcetera... Hij sloot de brief af met de zin.. "Op naar mees" 😙 Inmiddels is deze mees 4 jaar 😂
Wat een leuke verhalen om te lezen! Jongensnamen Laat ik beginnen met jongensnamen.....wat een gedoe om een jongensnaam te vinden die we beide mooi vinden. Zowel bij deze zwangerschap als bij die van onze dochter wisten we het geslacht niet. Je moet dus voor beide geslachten een naam bedenken. Ik heb lijsten en lijsten en lijsten met namen bekeken....is er een naam die ik mooi vind, dan vind mijn man hem niks. Zelf heeft hij niet zoveel inspiratie helaas. Bij de zwangerschap van onze dochter kwamen we er niet uit qua jongens naam. Nu in deze zwangerschap hebben we gelukkig wat namen kunnen vinden die we beide wel wat vinden. Maar echt DE naam hebben we nog niet. Meisjesnamen Wij keken in 2004 naar een serie. In die serie speelde een mooie gemixte vrouw. Licht bruin, prachtig gezicht en mooi karakter(in de serie). Ze werd altijd Jo genoemd. Toen haar volledige naam een keer uitgesproken werd waren zowel mijn man als ik meteen verliefd. Met regelmaat heb ik namen lijsten gemaakt waar deze naam altijd in voor kwam. Toen we in de mmm zaten merkte ik dat ik de naam toch niet perfect vond. We hebben toen 1 letter veranderd en 2 letters omgewisseld. Ondanks de veranderingen lijken de namen veel op elkaar. Toen we bij de geboorte zagen dat we een meisje hadden gekregen war er geen twijfel mogelijk. De naam past perfect bij haar. Ons meisje is een gemixt kindje met een (licht) bruine huid, een prachtig gezichtje en een lief en zorgzaam karakter Voor dit kindje hebben we ook al een meisjesnaam. We hebben wat lijsten met namen bekeken en vonden toen een naam met potentie. Na wat sleutelen zijn we op DE naam uitgekomen.
Toen ik net een relatie kreeg met mijn vriend waren wij toevallig de serie Gilmore Girls aan het kijken. Daar kwam de naam van onze dochter voorbij die toen in Nederland niet veel voor kwam. Wij keken elkaar aan, en dachten precies hetzelfde. " als wij ooit een dochter krijgen wordt dat de naam" bijna 5 jaar later, is onze dochter geboren.
Allebei van namensites. Van de oudste zoon waren we er meteen over uit toen we de naam zagen. Man zat op de computer namen te bekijken en ik stond over zijn schouder mee te gluren. We zagen tegelijk de naam en hij zei hem hardop en mijn hart maakte een sprongetje. Nooit meer omgekeken naar een andere naam, deze was de juiste. De naam past ook helemaal bij hem. De jongste moet nog geboren worden, maar de naam was wel lastiger. Hij stond al op het lijste bij de oudste, maar het voelde nog niet goed toen. Ik vond het altijd al een prachtige naam, maar dacht dat man het niet zo mooi vond. Destijds vond hij het niet geweldig. We hadden een twijfel tussen 2 andere namen, maar die waren het ook niet 100%. En toen ik deze weer opperde zei man: Niet verder kijken, deze is perfect. En we noemen hem sindsdien zo en het is helemaal goed. Ik ben ook niet meer bezig met een andere naam.