Hier een oppepper voor jullie allemaal:Na lange cyclussen en 10 maanden proberen, en bij iedere ongi de moed mij verder in de schoenen zakte, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de gyn gegaan. Nu 1 maand ziekenhuis en een beetje hulp verder zijn wij supergelukkig met het resultaat! Dus het komt echt goed voor ons allemaal, weet het zeker, met of zonder hulp
Ik had niet gedacht meteen zwanger te worden. Heb genoeg gelezen om te realiseren dat het niet zomaar gaat. Maar inmiddels ben ik het toch ook wel zat aan het worden. Het lijkt alsof iedereen om je heen zwanger wordt van de lucht behalve ik. Doet me toch wel goed te lezen dat ik iet de enige ben waar het even duurt. Lieve allemaal laten we proberen niet te veel te gaan stressen want ook dat is niet goed voor het zwanger worden. Piglet
Bij de eerste was ik in een ronde zwanger. daarna weer, maar helaas mk. Toen was ik zo naief om te denken dat het de volgende keer ook niet zo lang zou duren. Nu zijn we helaas alweer 10 rondes verder. We geven de moed niet op, maar soms...
Ik heb het omgekeerde aan de hand. We gaan er nu aan beginnen, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat het snel raak zal zijn. Vraag me niet waarom want op het eerste zicht is alles bij ons beide normaal. Ik heb dat gevoel al heel lang, en nu ik al die verhalen lees over moeilijk zwanger worden en medicatie/IVF.... ben ik nog meer overtuigd dat het eerste kindje er pas in 2010 of zo zal komen... Maar ik krijg van iedereen in mijn omgeving op mijn kop dat ik niet zo negatief moet zijn want dat het dan helemaal niet gaat lukken... Tja, kan er ook niet aan doen
Wij zijn er aan begonnen met het idee dat het vast een jaar gaat duren. Maar nu in de eerste ronde ben ik toch een beetje naïf, zou het dan toch? Na het lezen van jullie verhalen sta ik weer een beetje op de grond, maar toch blijft het lastig om niet te veel te hopen.
Thanks Kelly, Ik dacht ook dat het snel zou gaan. Overigens zitten we pas in ronde zes, hoor. Komt omdat we bij de eerste er niet bewust meebezig zijn geweest. Was gewoon zwanger. Gewoon! Ik dacht ook dat je 'gewoon' zomaar zwanger kon worden als het je uit zou komen. Hoezo naïef. Na ronde zes mogen we naar de gyn i.v.m. m'n verleden (operatie eierstok) Zit nog even te twijfelen, want vooral ik wil het eigenlijk graag zonder hulp doen. Maar als ik nu zo jullie verhaal lees, is het eigenlijk niet zo erg met of zonder... Ik moet me er overheen zeggen. Voel me op dit moment wel te kort schieten. Denk dat we moeten aankloppen als ik in m'n gedachten zover ben. Maar jou stukje heeft daar zeker positief in bijgedragen . Thanks. Groetjes, Maine
Van mijn dochter werd ik in de eerste ronde meteen zwanger. Ik had inderdaad ook het gevoel dat het bij een tweede ook zomaar meteen raak zou zijn. Niet dus... We zijn nog niet zo heel lang bezig, maar toch vraag ik me af of het nu met een tweede wel allemaal gaat lukken.
Bij ons is de eerste er ook snel gekomen. De eerste maand raak (vmk) en daarna binnen drie maanden weer raak. Nu alweer in de 10e ronde aanbeland. Ik ben denk ik niet naief geweest, maar had toch wel verwacht dat het sneller raak zou zijn voor de 2e. Ik word best wel met mezelf geconfronteerd en dat is niet altijd makkelijk. Ik heb altijd alles graag onder controle.. en dat gaat niet met zwanger worden he . Pim