Als je geen stappen zet verder omdat je niet mag trouwen van de familie, zet je de plannen in de ijskast en dan lijkt het me logisch dat je ook niet meer verdiept in ondertrouw en dergelijke op dat moment.
Lijkt mij dat als je trouwplannen hebt je dat toch gaat uitzoeken (of het trouwen nou doorgaat of niet). En ook nu al ruim de tijd met trouwplannen (die ze nu wel gaan doorzetten) en dan nog steeds niets onderzocht. Neejoh... je kan gewoon binnenlopen op maandag (overmorgen dus) en zeggen dat dan direct wilt trouwen.
Zoals ik al aangaf had ik dit van een bekende van mij meegekregen heb er verder niet naar gezocht. En als je trouwt dan heb je veel steun van de familie. Wat is het probleem dat ik niet van ondertrouw wist? Moet overal een probleem van worden gemaakt?
Ik weet niet of je in België ook ondertrouw hebt? Hier doe je dat minstens 2 weken voor je huwelijk, is niet meer als een handtekening op het gemeente huis.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken zoals jullie wensen maar het belangrijkste vind ik dat je een mooie zwangerschap mag hebben met een gezonde baby want hij/zij heeft hier allemaal niet om gevraagd. Wel ben ik het eens met wat sommige meiden hier al zeiden ga naar een echobureau/vloskundige ( verhaal uitleggen miss mag je eerder) huisarts om bloed te laten prikken of gyn. Dit gewoon voor je eigen gezondheid en dat van je baby en inderdaad ( hoop het uiteraard niet) als de zwangerschap niet goed zou zijn jullie de plannen kunnen aanpassen. Sterkte en suc6
Wat ik me wel kan voorstellen is dat als jullie 2 jaar geleden wilden trouwen, maar pas een paar maanden samem waren, dat dat hun bezwaar was. 2 jaar jonger en pas kort samen. Je bent nu 2 jaar verder dus misschien vinden ze het nu wel een goed idee. Ik denk niet dat je " zomaar even" kan trouwen. Zowel in Nederland als België lijkt me dat hier een soort wachtperiode voor is. Dit hadden wij zelfs al bij het geregistreerd partnerschap. 14 dagen wachten. Dus al met al waren we wel weer n paar weken verder want al mag het wel na 14 dagen, of er plaats is is een tweede.. Daarnaast blijf ik wel van mening dat als je oud genoeg vent voor sex zonder bescherming dat je daar de gevolgen voor moet nemen, hoe die ook zullen zijn. Gelukkig lijken jullie je dat heel goed te beseffen dus komt het vast goed
Slik je trouwens al wel foliumzuur? Dat is goedkoop bij de drogist en apotheek te kopen en belangrijk voor de aanleg van het zenuw stel van je kindje! Even een tip tussendoor
In een aantal gemeenten kan je de ondertrouw sinds kort digitaal regelen. En anders meteen volgende week regelen, ondertrouw stelt niets voor. En dan meteen 2 weken later trouwen (als er plek is), dan ben je ruim 8 weken.
In ondertrouw gaan hoeft niet meer, hoe dat verder geregeld is weet ik niet maar dit vond ik online.. In ondertrouw gaan hoeft niet meer - RTL Nieuws
Maar je moet wel melden dat je gaat trouwen en je kan pas 2 weken later trouwen. Oftewel, dus toch gewoon ondertrouw al heeft het een andere naam. Het kan nog niet overal online trouwens.
Ahh oke, had wel zien staan dat je het online moet doorgeven maar niet dat er 2 weken tussen moest zitten..
Hello, ja ik slik al foliumzuur sinds ik wist dat de kans er was zwanger te zijn. Bedankt voor je bezorgdheid <3 !
Hey dames! We hebben een afspraak gepland voor de komende week al voor een "voorbereiding huwelijk" bij de gemeente! (zo heet dat sinds september staat er, dys geen ondertrouw meer) Nu nog 2 getuigen vinden, je kan er trouwens voor betalen om getuigen van het gemeentehuis te krijgen. Ik zal heel erg blij zijn als het ons lukt om 2 getuigen zelf te regelen van de familie, en het liefst een van de ouders.. Hoop dat we zo ver komen tegen volgende week! Trouwens, bedoel enkel 2 kopieen van een paspoort van de getuigen. Vanaf dan kunnen we als we alles hebben ingeleverd meteen een afspraak inplannen voor het officiele huwelijk. Je hebt ook geen gratis trouwen meer heb ik gezien je moet er minimaal 160 euro voor betalen dat is de goedkoopste dag/kamer. Maar goed ben al blij dat we 1 stapje hebben gemaakt! Dacht misschien zijn sommigen benieuwd hiernaar om te weten. Bedankt voor de tips trouwens want had anders in de knoop gezeten hiermee. Fijne dag nog dames en heeel veel liefs!!!
Maar waarom heb je dan ipv de foliumzuur niet gewoon de map gekocht toen je wist dat er kans was dat je zwanger kon zijn?? Ik begin steeds meer het idee/onderbuikgevoel te krijgen dat deze zwschap niet geheel ongepland is gekomen.
Hey Wat voor map bedoel je? En jou gevoel die klopt degelijk wel, we namen bewust dat risico en dachten op dat moment, stel als.... Maar toen was het: we blijven toch ons leven met elkaar.. Vanuit religieus vlak totaal geen verantwoorde gedachten. En na 2 jaar niet het huwelijksbootje in mogen stappen, zagen we het ergens op dat moment ook als een excuus stel als.. Maar goed achteraf gezien was dat niet zo verantwoord, buiten het religieus vlak om. Want er komt veel stress bij waar we in het begin te makkelijk over dachten. "gewoon trouwen". Soms weet je gewoon niet meer wat je doet, uit liefde? Wanhoop? Ongeduldigheid? Ik weet het niet. Maar de zwangerschap was zeker niet gepland! Hoop dat je het kromme van me gedachte gang snapt haha anders laat het maar horen!
De morning after pil. Je weet wel... dat pilletje wat slikt na de sex als je niet zwanger wilt raken. Maar na jouw antwoord van hierboven (bewust geen ac gebruiken, op het moment van sex hebben al denken dat dat kan leiden tot een zwangerschap en dus niet ongepland, maar gepland zwanger raken) trek ik me handen van dit topic af. Bewust zwanger proberen te worden zodat jullie mogen trouwen... Ik snap ook niet wat je hiermee wilt bereiken (liegen tegen ouders en ons eerst laten denken dat je ongepland zwanger bent geworden). Sorry ik vind je tamelijk hypocriet. Ik hoop dat jullie er uit komen met jullie ouders en er over 8 maanden een gezond kindje wordt geboren.
Hey Nee het is zeker ongepland, we hebben niet gewacht tot de ovulatie en heb zeker niet meerdere malen geslachtsgemeenschap gehad. We probeerden zo min mogelijk te zondigen en dit was echt een "oepsie we hebben het toch gedaan" gevalletje. Wij waren niet bezig met het maken van een kind noch "erop los gaan". Ah je bedoelde de morning afterpil, nee niet aan gedacht pas tegen dat ik me menstruatie zou krijgen begon ik symptomen te krijgen die ik meestal kreeg bij de menstruatie, maar dan dit keer ietje anders.. Toen begonnen de belletjes te rinkelen en las op internet dat foliumzuur belangrijk was. Ik hoop ook dat het een gezond babytje word heel erg bedankt! Jij ook een gezonde bevalling toegewenst. Liefs