Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hebt dus wel bewust het risico te genomen. Kan een zwangerschap alsnog ongepland zijn, als je seks zonder bescherming hebt weet je wat ervan kan komen en heb je dus bewust het risico van een zwangerschap genomen. Je wist wat de gevolgen en consequenties hiervan konden zijn. Het komt op mij over alsof dit nu een gebruiksmiddel is, zodat jullie alsnog een huwelijk kunnen plannen.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.062
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Je zei eerst dat jullie 3 maanden samen waren en jullie/hij toen nog niet mocht trouwen.
    Dat was nu 2 jaar geleden.

En nu zeg je dat jullie na 2 jaar nog niet mogen trouwen... en dus maar beuwst ac-loze sex gingen hebben in de hoop zwanger te raken (wat als.....)

3. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    begint steeds.. meer op een soapserie te lijken:O

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    Nou iedereen erom heen maakt er van alles bij. Waarom meteen zo

Vind dat ts al genoeg onder vuur heeft gelegen , ze is nog jong.

Ze maakt plannen, luistert naar de reacties die gegeven worden blijft reageren terwijl ze alles naar haar hoofd krijgt.

Naïef misschien wel maar zo berekend als anderen haar hier schetsen zijn nee dat niet.

5. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik vind een beetje dat alles wat TS nu zegt uit verband wordt getrokken,en vind het niet helemaal eerlijk.

Ts sterkte en ik hoop dat het gaat lukken om je huwelijk rond te krijgen. Dat alles straks goed uitpakt !

6. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey dat heb je goed gezegd, merk dat ook. Van alles word wel een chaos gemaakt. Trek me er niet veel van aan en ga er gewoon netjes op in in hoeverre het kan. Merk ik dat ik niet meer beleefd kan blijven dan reageer ik gewoonweg niet meer op de desbetreffende persoon :)

Bedankt lieve Esmyralda, ik hoop het ook!! <3

7. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Vraag me dat ook af. Maar goed, ben het nou al gewend en zie het als " iedereen staat onder de druk van haar hormonen".
    Lief dat je het voor me opneemt :)

8. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Nou maak je er je eigen verhaal van. Ik heb nergens gezegd dat ik hoopte zwanger te raken? Ik heb nog duidelijk gemaakt dat dit ONGEPLAND is.

9. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey ja dat kan je wel zeggen dat de risico bewust genomen is. Daar denk je op dat moment dan niet aan maar als we wat nuchter hadden nagedacht en ons aan de afspraak hielden om geen seks voor het huwelijk met elkaar te hebben dan was het niet gebeurd.. In dit geval was het in 1 klap raak. We gebruiken de zwangerschap niet als middel om te kunnen trouwen. Anders hadden we van te voren al het papierwerk wat in orde gemaakt en ons stappenplan al in orde. Of anders hadden we de zwangerschap bekend gemaakt en dat hebben we niet gedaan en zijn we ook niet van plan om dat te doen voor het huwelijk

10. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Enkel de naam is geweizigd denk ik. Want het heet nu "voorbereiding huwelijk" en bij "procedure" staat ook dat je minimaal 2 weken tussen moet hebben.

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik lees al een tijdje mee met dit topic. Laat ik voorop stellen dat ik geen kennis heb van jullie cultuur etc. Ik heb een paar keer gelezen dat het een schande zou zijn en dat met name jouw ouders zich zouden schamen voor de gemeenschap. Misschien denk ik te makkelijk, maar waarom is het geen optie om het voor het huwelijk aan jouw ouders te vertellen? Ik neem aan dat zij ook liever een gehuwde zwangere dochter hebben dan ongehuwd?

Voor de buitenwereld/gemeenschap kun je dan als het echt niet anders kan mooi weer spelen en het doen overkomen alsof je binnen het huwelijk zwanger bent geraakt.

12. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Heeyheey

Ik zal je een duidelijk mogelijk antwoord proberen te geven.
    Ik heb meerdere redenen waarom ik dit liever niet zou willen opbiechten voor het huwelijk ik zal er een paar opnoemen schrik niet van waar ik allemaal wel niet bang om ben..
    - ik ben bang dat me vader/ooms mij wat aan zullen doen als ze dit weten, dit is namelijk een schade aan hun eer dat ik voor het huwelijk seks heb gehad en dan nog een kind buiten het huwelijk!
    - ik ben bang dat me moeder me hiermee heel de dag door mee zal blijven confronteren: mislukkeling, je bent een schande, door jou ga ik me niet durven te vertonen (en zo kan ik doorgaan) ik heb al een hoop stress wat ik onder controle probeer te houden maar als dit erbij zou komen zou het me teveel worden...
    - ik ben ook gewoon bang dat me moeder iets overkomt uit schrik, dalijk valt ze flauw? Of zal ze ergens onder lijden door de schrik.
    - mijn moeder kennende, is iemsnd die hysterisch reageert op slechte nieuws (je snapt denk ik wel waarom dit slecht nieuws zal zijn voor me ouders) ze kan contact opnemen met de ouders van me vriend en uit gevoel het gesprek aangaan/dingen eisen/schreeuwen/dreigen..

Ik verzin deze dingen niet.. Het zijn situaties die me hier bang om hebben gemaakt. Het zou echt een slechte start zijn om zo met de ouders van me vriend in contact te komen.

Terwijl als we dit na het huwelijk vertellen, het nieuws zal toch zwaar vallen. Maar dan hebben we onze verantwoordelijkheid genomen, alles op een rijtje gezet en als ze boos worden, is de kans kleiner dat iemand me fysiek wat aan zou doen (ik ben getrouwd en heb mijn man, die dan de verantwoordelijkheid over me heeft) ik zou ook niet op straat terecht komen want ben dan al getrouwd en samenwonend. En me moeder zal er minder hysterisch om worden omdat de nodige stappen al gemaakt zijn...

Hoop dat je een beetje antwoorden hebt gekregen op jou vragen, als je nog iets wil weten kun je me gerust de vraag stellen

Liefss

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Jeetje wat een zorgen! Ik begrijp nu wel iets beter waarom je liever het op de geplande manier wilt doen. Om een aantal redenen zou ik mijzelf niet druk maken maar dat is van mijn kant makkelijk praten.

Wat had ik je graag een onbezorgde zwangerschap gegund. Hopelijk kunnen jullie snel trouwen en kun je lekker gaan genieten van jullie kindje.

Ik wens je heel veel succes en ik houd je topic in de gaten &#10084;

14. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Dat je het alleen al me zegt te wensen doet heel wat met me! Wij hopen precies hetzelfde! Heel vriendelijk bedankt!!

Liefss xx

15. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

En ik wil je een hele gezonde zwangerschap toe wensen!

16. Snoep

Snoep Niet meer actief

Meid veel sterkte en hopelijk vallen de reacties na het huwelijk en de bekendmaking toch wat mee. Het lijkt me vreselijk met de angst te moeten leven dat iemand je wat aan zou willen doen omdat je het niet volgens hun regels gedaan hebt.

17. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Het spijt me alvast, ik wil niet onaardig doen maar ik vind het op zn zachtst gezegd erg dom dat jullie sex hebben gehad zonder voorbehoedsmiddelen en dat terwijl je van te voren dit zorgen lijstje al wist. Niemand anders dan jijzelf (en je vriend) hebben jou en je baby in deze situatie gebracht.
    Je kan er dus een drama van maken dat het allemaal zo zielig en heftig is maar jij bent degene die met je volle verstand onveilig sex hebt gehad wetende wat de gevolgen zijn. Ik zou dus zeggen; verman jezelf en deal met de consequenties.

Ik vind het een beetje een zelfde geval als dat een vrouw zonder inkomen en onderkomen bewust onveilig sex heeft en daarna gaat klagen hoe ze het allemaal moet doen 'wat ze heeft geen inkomen en geen huis'. Ja, hallo!
    Of een vrouw die in een relatie met huiselijkgeweld of misbruik bewust onveilige sex heeft en zich daarna zorgen maakt over de babys welzijn na de geboorte.
    Ik noem maar wat voorbeelden maar laten we eerlijk zijn dat iedereen dan massaal geen medelijden zou hebben met de moeder en moeder terecht zouden wijzen.

Ik kan dus helaas na die posts niet meer vol begrip en medeleven reageren en vind dat je in dit geval jezelf bij elkaar moet rapen, met een rechte rug je verantwoording nemen en de consequenties aanvaarden. Maar zo'n slachtoffer houding en bij zak en as neerzitten vind ik slap als je bewust onveilig hebt gesext.

18. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Was het dan niet op zn minst handig geweest als zij hier ook haar verantwoording in had genomen om deze situatie te voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken?

19. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ja je hebt gelijk dit is onze verantwoordelijkheid geweest en die nemen we. Gelukkig zit ik niet te janken uit angst om afgemaakt te worden maar doen we er alles aan om niet in de positie te raken wat sleche gevolgen zal hebben. We zijn binnen een week, toch aardig vooruit gekomen met het nemen van de verantwoordelijkheid. Stiekem zit de angst nog in ons. Maar we doen er alles aan om het zo veilig mogelijk op z'n best te laten verlopen.
    En dat financiele voorbeeld dat je opnam komt me heel bekend in de oren en vroeg ik me altijd ook af, als getrouwd stel financieel moeilijk zitten een een aantal kinderen hebben en dan toch nog er een paar bij nemen.
    Maar goed los daarvan snap ik je punt

20. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik snap je punt, maar wij hebben niet dagelijks, wekelijks of maandelijks seks om de pil te hebben gebruikt of een condoom bij de hand te hebben. Het was altijd ons bedoeling geweest dit tot het huwelijk te bewaren het is "gewoon" een keer mis gegaan en meteen raak.

Deel Deze Pagina