Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Kweet niet hoor, maar als je je ouders nu vertelt dat je over een paar weken wilt trouwen, weten ze toch ook gelijk dat dat is omdat je zwanger bent? Anders zou je wel de datum over minstens zoveel maanden zetten om alles goed te kunnen regelen... Of wil je in het geheim trouwen en pas daarna vertellen dat je getrouwd bent?
    Als je vertelt dat je erg snel gaat trouwen krijg je vast de vraag of je zwanger bent, wat ga je zeggen? Erover liegen en dan na het trouwen toegeven oja toch wel...? Zouden ze het überhaupt geloven...?

2. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Dat denk ik ook. Zeker bij een Marokkaanse trouwfeest, vraagt veel voorbereiding en meestal zit er minstens 6 maanden tussen.

Een feestzaal vinden is ook moeilijk zeker deze periode er trouwen veel mensen
    En dan nog bruidsjurken vinden (bij de Marokkanen is dat minstens 2 jurken die je moet zoeken)

Dus ALS ze dat toch snel snel kan regelen, gaan er den ik wel vragen in hun op komen van waarom moet het allemaal zo snel?
    En dat kan maar om 1 reden zijn
    En dat is de situatie waarin je nu zit

3. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey dames,

Ik kom daar later op terug, ik heb al een antwoord voor jullie maar ik wacht even tot ik een duidelijk en compleet antwoord kan geven.

Het klopt inderdaad dat er dan "belletjes gaan rinkelen". Mijn moeder is onderhand al op de hoogte dat we dit keer willen trouwen zonder dat we er iemand in de weg laten komen. Die is blij voor ons en wil ons helpen met het krijgen van een huis etc. Ze is nu al aan het meedenken. Ik zal haar straks inlichten over de ondertrouw die deze week zal plaats vinden.
    Mijn moeder gaf zelf aan dat het een goed idee zou zijn om deze zomer nog het feest te geven, omdat de families dan allemaal aanwezig kunnen zijn. Bij ons word een verloving niet aan heel de familie aangekondigd. Pas een maand voor het huwelijksfeest krijgt iedereen een uitnodiging. Dus dat probleem heb ik niet. En verder is het een kwestie van alles snel regelen.

Als ik zo kijk is me moeder zo moeilijk nog niet.. Waren beide ouders maar zo ... Ik maak me iedere keer druk wat zijn ouders overal op te zeggen hebben..

Hopen dat het goed komt we gaan al de goeie kant op.

4. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey
    Nee we zijn niet van plan om in het geheim te trouwen. Mijn ouders zijn er in elk geval momenteel van op de hoogte. Zijn ouders nog niet die waren dit weekend weg. Mocht plan A niet lukken dus zijn ouders geven geen akkoord jah, dan zullen wij dit keer wel de verdere stappen zelf ondernemen, zonder hen.
    Mijn ouders zijn er bovendien zelf meegekomen om deze zomer nog het feest te geven. Dus komt wel goed uit, weet alleen niet hoe zijn ouders hierover denken en wat zij zullen zeggen. Als het even zo goed zal gaan als bij mijn ouders zullen we zulke vragen niet krijgen.

Liefs

5. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

De engste senarios kwamen door me hoofd. Ik stond er nauwelijks bij stil dat dit een veelvoorkomend probleem is. Ik ben nog fit en jong de kans dat je een miskraam krijgt is niet zo groot als dat je 30+ bent.

Ik ga er gewoon van uit dat alles goed gaat. Had meteen een knalroze streep. En het is inderdaad heel flauw om vanaf het moment van de echo stappen te gaan maken. Dit zal goed kruisen zo.

Maar fijn dat je er ook als mij over denkt!

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @TS echt wees gewoon eerlijk: al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Hoe langer je het uitsteld, hoe meer omwegen je bedenkt, des te lastiger het gaat worden. Uiteindelijk verandert het toch niets in de reactie van je ouders.

7. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Ts, kan je het misschien wel aan je moeder vertellen? En dan verder nog aan niemand anders? Lijkt me toch dat je een beetje emotionele steun nodig hebt, want je bent en blijft zwanger, ondanks drukte voor trouwerij en alle stress. Misschien is je moeder lief en begripvol en kan ze je steun geven tot je toe bent aan het delen aan de rest van de wereld?

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Dit hoeft niet persee hoor.

Ik ben ook marokkaanse en een maand nadat mijn man mijn hand kwam vragen (mijn ouders zagen hem toen ook voor het eerst) hadden we alles geregeld.
    - Islamitisch getrouwd
    - klein feestje die we beiden thuis hielden
    - meteen daarna gaan samenwonen.

Niemand die aan een zwangerschap dacht (2jr later werd onze eerste pas geboren). Maar aan de andere kant ze wisten al hoe wij waren en dat wij het feest islamitisch zouden houden zonder al te veel poespas. Dus we hadden gewoon niet zoveel tijd nodig om alles te plannen.

ps. Na het feest zijn we pas in ondertrouw gegaan/en voor de wet getrouwd.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

T's, heb je het nou wel of niet aan je ouders verteld? Dat is mij even onduidelijk.

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoe gaat het nu topic starter? Al begonnen met jullie plannen uit te werken?

11. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is natuurlijk heel anders dan zoals in het geval van TS, al een aantal jaren een vriend hebben en dan inééns binnen een maand met spoed trouwen.

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik denk dat we allemaal snappen dat je nooit van het ergste uitgaat en de tips om een echo te laten maken zijn goed bedoeld. Bij de meete zwangere vrouwen is iedereen blij voor ze maar omdat de kans groot is dat dat nu niet zo zijn, met de risico's die erbij horen zou ik het zelf wel zeker willen weten. Helaas kan elke vrouw een miskraam krijgen dus ook hier is dat mogelijk. Dat hangt niet aan leeftijd gebonden

13. oumYahya

Hey
    ik ben ook Marokkaanse en ik ben 2 weken nadat mijn man mijn hand is komen vragen islamitisch getrouwd, maand later voor de wet getrouwd 2mnd later pas woning gevonden en dan pas beginnen zoeken voor feestzaal (omdat ik grote familie heb, wou het anders ook graag thuis houden)
    in vergelijking met jou heeft dat wel langer geduurd maar dat was puur omdat we op ons gemak deden..

En net zoals jij zegt dat iedereen wel had verwacht dat het zo simpel en islamitisch ging zijn, zo was het ook bij mij haha

Maar ik heb gewoon zo'n beeld over TS dat het wel iemand is die anders wel een groot feest zou willen geven met alles erop en eraan
    sorry als dat niet zo is TS

14. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik snap dat je aan de hand van enkel dit geval een bepaald beeld over me hebt gecreeert, maar dat klopt niet.
    Ik heb altijd al een klein feestje gewild, hij denkt er zelf anders over en wil een zaal met alles erop en eraan, zo ook mijn familie. Van mij part mag het klein en bescheiden, hoef geen 3 jurken of een kristallen ring of een 5 gangen menu met snoeptafels chocolade fontijnen en al.. to much for me..

15. oumYahya

Ja soms heb je een beeld over iemand terwijl het helemaal niet zo is..

Maar des te beter.

Heb je vandaag gebeld met een gyn?

16. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ja 4 zelfs,

de ene was wat te ver vond ze
    de ander zei ook met 10 weken pas
    de ander heb ik aanmeldformulier ingevuld
    en met de laatste 27e eerste echo

hoop dat de een na laatste toch eerder met mij kan afspreken dan zeg ik die laatste af.
    diepe zucht, voel me best klote eigenlijk.

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste echo's worden volgens mij altijd tussen de 8 en 10 weken gemaakt mits de vrouw een voorgeschiedenis heeft. Dus als dat niet van toepassing is op jou dan zul je toch echt tot minimaal 8 weken moeten wachten.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar nog steeds: heb je al bloedtesten gedaan? Als je er twee gedaan hebt, kan je ook al veel afleiden over het verloop van je zwangerschap.

19. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

nee geen bloedtest.. :(

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan weet je toch meteen of je zwanger bent, en als je er twee gedaan hebt kan je ook zien in welke mate je hormonen geëvolueerd bent.

Ik neem aan dat je dus toch niet in België woont? Hier kan je immers sowieso niet bij een gynaecoloog terecht zonder positieve bloedtest.

Deel Deze Pagina