Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Dus omdat sommige het verhaal terecht in twijfel trekken, zijn ze zielig?
    Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen.

Overigens snap ik überhaupt niet waarom hij nog open is?

2. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Eerwraak komt zover ik weet niet voor bij (ons) Marokkanen.
    Maar als je zo angst hebt voor eerwraak, zijn je ouders dan wel zo vrij om jou alleen op vakantie te laten gaan?
    Die combi zou niet gaan lijkt me.
    Ook weten ze toch van je vriend af?? Wat valt er dan nog voor eerwraak uit te voeren?

Oejah nog n tip: zoek n goede huisarts, eentje die niet alles wil oplossen met vakantie.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat ik niet goed begrijp...Ja, TS heeft het over vroeggeboorte gehad als idee en nee, dit is geen goed plan. Ze kwam hier later ook (uitgebreid!) op terug en bood haar excuses aan mensen die ze hiermee gekwetst heeft en kwam tot inzicht dat het geen goed idee was. Waarom (?!) moeten sommige vrouwen dan nog even lekker doorgaan hierover. Hou er over op. TS heeft in veel berichten excuses gemaakt en toch gaans sommigen nog door. Heel erg kinderachtig.

Lieve TS, ik snap heel goed dat je niet meer reageert en dat is mijns inziens ook de beste manier. Ik hoop dat je, ondanks alles, een heel fijne zwangerschap hebt en dat je kindje zich welkom mag voelen in jullie familie.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Niet zozeer erover doorgaan, maar een uitleg waaróm niet alle reacties perfect in het straatje van TS pasten.

5. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Niet alles gelezen en helaas ook geen tips voor je, maar wat een nare situatie zeg..
    Hoop dat je de kracht vind om het aan je ouders te vertellen en dat ze het zullen accepteren

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Sterkte To. Ik had mijn neus ook niet meer laten zien na het lezen van veel van de reacties.
    Dat er veel verschillende adviezen zijn gegeven verplicht jou nog niet om deze te moéten opvolgen. Iets wat hier zo'n beetje wel door sommigen wordt gesteld.
    Prima dat mensen hun mening geven, maar jij hebt het topic geopend en aan jou wat je er wel of niet mee wil doen. Angst kan heel erg verlammend werken, zeker als je het gevoel hebt er alleen voor te staan.
    Ik hoop dat je je weg gaat vinden en een goede zwangerschap zult hebben.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Precies dit! Heel veel succes met alles en ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en goed komt.

8. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Het word een schande in de familie gezien omdat jullie niet gehuwd zijn.
    Ik zou het snel vertellen aan je ouders, en je vriend aan zijn ouders.
    Wanneer ze bijelkaar komen om je hand te komen vragen. Dit is de enige oplossing in de Marokkaanse gemeenschap, voordat er een hele chaos van problemen bij gaan komen.
    Ik ben ook van Marokkaanse afkomst en uit Rdam.
    Als ik je nog ergens bij wil helpen stuur me een privebericht meid. Het komt allemaal wel goed

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ze heeft het al verteld en is op straat gezet.
    Zie haar andere topic: zwanger & dakloos

Deel Deze Pagina