Volkomen met je eens !!! Het doet mij inmiddels denken aan een aflevering van goede tijden slechte tijden en vooral veel aandacht vragen en dan zorgen voor veel ophef in het topic Als je daadwerkelijk zwanger bent dan moet je er ook de juiste keuze voor maken en de juiste beslissingen er voor nemen het draait nu om je kindje Voor het zelfde geld beval je met 42 weken dat is wel een heel stuk groter als een te vroeg geboren baby
Ik kom uit een zeer strenge christelijke familie en bij de eerste waren we niet getrouwd en dat was een grote schande. Toch ben ik altijd eerlijk geweest, mijn naaste familie draaide echt wel snel bij. Ze vonden het niet leuk, maar er waren trouwplannen en ik ben en blijf hun kind. Ze hebben me altijd gesteund. Toen mijn zoon stilgeboren werd met 26 weken waren ze ook oprecht intens verdrietig samen met ons. Mensen die wat verder weg stonden noemden het de wil van god en dat is ook een reden dat ik volledig met de kerk gebroken heb (maar familie blijft familie). Nu ik in een lastige situatie zit, zwanger en in scheiding (weer een schande) omdat mijn schoonvader mij en baby iets aan wilde doen.... hebben mijn ouders mij met veel liefde opgevangen. Ik snap je gedachtes erachter, maar ik ben het wel met bovenstaande dames eens. Een vroeggeboorte fake je niet. 2 a 3 weken verschil in geboortedatum is nog te overzien, maar langer dan 5 echt niet. Ik heb 2 prematuurkindjes gehad waarbij de eerste overleden is, de tweede weken heeft gevochten tegen alle complicaties en op dit moment is het de vraag of aankomend kindje de 32 of 33 weken kan halen...... maak je het probleem dan niet erger? Want dat gaat toch niemand geloven dan?
Hoihoi Ik lees al een tijdje mee maar wil toch reageren. Je moet dit natuurlijk helemaal zelf weten.. het is jullie leven. En ken jullie fam niet. Maar ik vind liegen , want dit is gewoon een ontzettend grote leugen nog veel erger. En laten lijken als vroeggeboorte? Hoe wil je dat doen? Als een kindje te vroeg is geboren moet hij zij de couveuse in.. soms wel voor een paar weken. Dat is een hele heftige periode! Misschien weegt jullie kindje wel 8 pond.. niemand geloofd het dan hoor lijkt me. Misschien krijg je wel echt een vroeggeboorte? En dan wil jij je ouders overtuigen dat jullie kindje van dan ik zeg maar wat 20 weken het overleefd? Terwijl jullie eigenlijk al verder zijn? Dan komt het alsnog uit. Mijn zoontje was 4236 gr. Ik had dus nooit kunnen doen alsof hij met 34 weken geboren was? Ik hoop dat jullie de goede keuze maken en dat het goed mag aflopen zonder leugens. Liefs x
ik vind het nogal bizar dat je een vroeggeboorte wil faken.. dat je met zoiets wil 'spotten' eigenlijk. En hoe kan je nou je kindje met een leugen op de wereld zetten, dat is toch ook niet eerlijk tegenover je kind?! Sowieso kan je een vroeggeboorte niet faken... als je een vroeggeboorte hebt dan moet je kindje namelijk in de couveuse, en ook aan allemaal appararten/infusen e.d. Je bent nu 5 weken... dus op zn laatst zou je dan met 35 weken bevallen, aangezien een zwangerschap 40 weken duurt... En ik neem aan dat je niet volgende week gaat trouwen, dus dan zou volgens jou leugen je kind op zn oudst 30 weken zijn als je gaat bevallen... Een kind van 30 weken valt echt niet te vergelijken met een kind van 40 weken.. dus echt niemand gaat daarin trappen hoor Je gaat hoe dan ook door de mand vallen... en dan kan je gaan uitleggen dat je 9 maanden lang iedereen hebt voor lopen liegen.. ik denkt niet dat ze je dat in dank afnemen, en je schoonouders al helemaal niet. Ik snap dat het eng is...maar jullie moeten gewoon even door de zure appel heen bijten en wat ballen kweken en gewoon eerlijk zijn... En wbt je vriend.... ik vind het schandalig dat hij niet gewoon zegt hoe het zit en voor je opkomt tegenover zijn ouders
Ah ja, nee, natuurlijk. Je gaat straks dus doen alsof je kindje nog wéken in het ziekenhuis moet blijven. Alsof jij helemaal kapot bent omdat je hem of haar daar achter moest laten. Alsof je niet meer weet waar je het zoeken moet van ongerustheid omdat je niet weet of je kleintje het gaat halen. Alsof je, ook als je thuis bent, nog constant alle piepjes van de NICU in je hoofd hebt zitten. Alsof je van elk piepje in een winkel, op televisie of gewoon buiten op straat compléét in de stress schiet, omdat het je doet denken aan de NICU en het inmiddels zo in je systeem zit dat zo'n bepaalde toon betekent dat er iets met je kindje aan de hand is. Alsof je niet meer slaapt, door de gedachten aan je kleintje dat daar ligt te vechten voor zijn of haar leventje, tig keer geprikt moet worden, misschien zelfs operaties moet ondergaan. Alsof je gebroken bent omdat je alles voor je kindje wilt doen, maar simpelweg niets kunt doen. Alsof je doodsbang bent om het allerbelangrijkste in je leven kwijt te raken. Alsof die kans echt aanwezig is, terwijl dat kleintje gewoon kerngezond is en lekker thuis in z'n bedje ligt. Echt, gadverdamme. Ik heb dit topic de afgelopen dagen gevolgd en ik vond het oprecht sneu voor je, maar dit maakt me kotsmisselijk.
Wtf? ??? Dit ga je toch niet serieus menen? Als je dan geen gedonder wil kun je "beter" een abortus laten doen. (Sjips zeg ik dit echt?? Ik ben normaal anti abortus) Of laat zien dat je een grote meid bent en wees eerlijk! Laatste lijkt mij de beste beslissing
Je bent echt serieus niet goed wijs dat je een vroeggeboorte gaat faken! ik mag hopen dat je (schoon)ouders erachter komen dat jullie 9 maanden lang gelogen hebben! dan was het vertellen waarschijnlijk een peulenschil geweest.. ik heb geen goed woord voor jullie over BAH! weet je wel wat voor impact een vroeggeboorte heeft?! ik wel ik zou BIJNA zeggen ik hoop dat je het zelf meemaakt, maar nee dat gun ik niemand zelfs jullie niet!
En daarbij leer je je kind te liegen.. want je kind moet altijd vertellen dat zij hij te vroeg is geboren.. ook aan zijn haar kinderen! Dat is oneerlijk. Ik hoop echt dat deze reacties je op andere gedachte brengen. Je kunt niet iets oplossen door weg te rennen. Geloof me mijn kindje is overleden na 41 weken zwangerschap geen vroeggeboorte maar hij lag ook op de nicu. Je kunt daar niet over liegen.
Wauw. Ik lees al een tijdje mee en had zo met TS te doen... Lijkt me een hele heftige situatie... Maar echt, dat laatste bericht??? Ik ga twijfelen aan het verhaal en word misselijk van het plan om een vroeggeboorte te verzinnen. Gadverdamme. Echt TS, ga naar de huisarts en doe daar je verhaal. Er is sprake van een beroepsgeheim dus die arts kan niemand jullie 'grote geheim' verklappen. Hij zal vast wat plekken weten waar je naar toe kan voor hulp en het lijkt mij verstandig ook wat psychische hulp te accepteren. Zoals ik het lees ben je momenteel niet in staat de consequenties van je keuzes te overzien en dat is schadelijk voor iedereen die er nu bij betrokken is. Over je vriend kan ik kort zijn: het is een kwestie van accepteren of wegwezen. Als jullie jezelf oud en verantwoordelijk genoeg vonden om samen het bed in te duiken, zal je nu ook volwassen genoeg met de consequenties daarvan om moeten gaan. Jullie komen allebei nu erg onvolwassen over. Succes er mee verder!
Hoe kun je nu 1 augustus wel JULLIE nieuwe huis in SAMEN Mag dat dan wel als je niet getrouwd ben. Verder sluit ik me aan bij mn voorgangers. Buiten beschouwing gelaten dat je een vroeggeboorte niet kan faken( ben benieuwd hoe je denkt meer dan 4/5 weken te faken) zou je dit niet eens moeten willen:x
Ik denk dat je nu (en terecht) bij vele een gevoelige snaar raakt!! Buiten dat je over zoiets gewoon niet lieg, in welke situatie dan ook, is een vroeg geboorte niet iets wat je kunt faken.. Bij een volgedrage, gezonde baby mag je binnen een paar uur naar huis etc.. Ik denk dat je wat realistischer moet zijn en dat jullie moeten zitten op de blaren als het ware want hoe rot de situatie ook is, dit hebben jullie wel op je zelf afgeroepen. Kama toedien toedaan..
Ik kon mijn streng christelijke ouders na 5 weken getrouwd te zijn vertellen dat ik 12 weken zwanger was. Zag er erg tegenop en was bang dat ze erg boos zouden zijn. Maar wat zeiden ze? Liever zo dan dat je nooit zwanger wordt. En natuurlijk wel nog dat het niet netjes was maar ze waren vooral blij dàt ik zwanger was. Ik heb nooit gemerkt dat ze zich ervoor schaamde. als ik jouw "vroeggeboorte" had willen doen had niemand me geloofd. Dan had ik met 33/34 weken een kind van ruim 8 pond gehad... En mn ouders hadden het voor het trouwen al gezien aan me (bruiloft stond wel al meer dan halfjaar vast)
Natuurlijk... Je ouders niet durven te vertellen dat je seks voor het huwelijk hebt gehad en zwanget bent, maar ze wel voor durven liegen dat hun kleinkind tevroeg geboren is, met welke andere leugens die dan weer gepaard gaan. Hoe volwassen ben je eigenlijk? Volwassen genoeg of überhaupt wel voor een kind te kunnen zorgen?
Net als veel andere las ik hier mee en vond ik het oprecht sneu en een moeilijke situatie voor je. Maar dit... Hoe oud ben je? Wordt eens volwassen. Als je moeder wil zijn van dit kindje, neem dan ook je verantwoordelijkheid. Vertel het je ouders en zorg ervoor dat je leven op orde is.. Zonder leugens waarmee je toch wel door de mand gaat vallen!
Wow. Het was niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.. Ik wist zelf niet hoe een vroeggeboorte in elkaar zit en wat er allemaal bij komt kijken. Ik merk zoals een dame heeft gezegd dat ik een gevoelige snaar heb geraakt, dit was totaal niet mijn bedoeling. De situatie heeft dagelijks en overal invloed op mij dat ik met de handen soms even in het haar zit.. Ik wil gewoon een oplossing vinden zonder risico op eerwraak te lopen.. Ik hoop dat jullie dit kunnen snappen want met mijn bericht bedoelde ik niets verkeerds. Sommige berichten hebben mij echt geraakt en een rot gevoel gegeven.. Dit wil ik er wel even bij zeggen. Voor de mensen die door mijn berichtje zijn geraakt: sorry want ik wou niemand kwetsen.. Ik las ook een reactie van een dame die met 5 weken getrouwd was vertelde dat ze al 12 weken zwanger was, kijk dat vind ik wel een goede middenweg. Je hebt als het goed is dit eerst verzwegen en na het huwelijk eerlijk aan je ouders verteld. Dit zou voor mij ook een optie kunnen zijn om gevaren te voorkomen... Nou wil ik het even laten bezinken en zal ik me vandaag in ieder geval offline stellen op de pagina, had zulke (sommige gemene) reacties niet verwacht.. En zit natuurlijk niet op nog meer onrust te wachten (voor wie zegt dat dat mijn bedoeling was)
Bah,wat een misselijk makend topic.En na je laatste reactie is het er niet beter op geworden...niet weten wat er bij een vroeggeboorte komt kijken Wees eerlijk!Dat zegt jullie geloof toch ook neem ik aan?Of geloven jullie in iets waarbij je alles en iedereen maar kan belazeren,als je dat even beter uitkomt?
Ik twijfel een beetje aan heel het verhaal, volgens mij een gevalletje aandacht tekort.. Heb hier maar 1 antwoord op: Eerlijkheid duurt het langst!
Je bent echt het lot aan het tarten nu hoor. Straks krijg je echt een prematuur baby en dan? En een vroeggeboorte faken vind ik sowieso echt zwak hoor. Had echt met je te doen maar dit vind ik echt niet kunnen.