Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ondertussen neemt het verhaal rare vormen aan inderdaad. Ik zag iemand een vergelijking maken met GTST, het plot zou er zó inpassen. Verder denk ik vooralsnog dat eerlijk zijn het beste is. Ik denk dat ouders/schoonouders er sowieso wel achter gaan komen.

Sterkte TS en zoek alsjeblieft hulp.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow...dus je weet niet wat een vroeggeboorte inhoudt maar roept wel dat je dit wilt faken.
    Je bent bang voor eerwraak meissie daar had je dan aan moeten denken toen je op je rug lag sorry ik kan er niks anders van maken.
    Maar om nu dan allerlei leugens te verzinnen gaat wel echt ver. Jij en je vriend waren volwassen genoeg voor sex..draag dan ook de verantwoordelijkheden die erbij komen waaronder jullie ouders en familie onder ogen komen.

3. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    #63 Medinilla, 7 jul 2016
    Laatst bewerkt: 7 jul 2016
    Als dit geen trol topic is pak ik alvast mijn popcorn. Eerwraak en een fake vroeggeboorte :)

Zoals hierboven al gezegd is.. dit had je moeten bedenken voordat je zwanger raakte ;)

Ik ben te vroeg geboren en heb 6 weken in het ziekenhuis moeten liggen, mijn moeder die de kraamzorg thuis miste en elke dag op en neer kon naar het ziekenhuis waar ik met allerlei slangetjes lag in een couveuse...

Spot er niet mee, ikzelf verzorg nu een vrouw die zuurstoftekort heeft gekregen bij haar geboorte en ze is helaas kan het niet anders noemen een kasplantje :(

4. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    En nu eerwraak... Het wordt steeds gekker hier. Ajb, als je echt zwanger bent, zoek hulp. En niet janken over gemene reacties, lees even de dingen terug die je zelf allemaal schrijft. Je bent volwassen genoeg om sex te hebben, om gekke verhalen te verzinnen zonder je even in te lezen en om in elk bericht je situatie nog een beetje erger te maken. Wees dan ook volwassen genoeg om 'gemene reacties' aan te kunnen

Is het inmiddels voor iemand duidelijk hoe oud TS is? Want ik begin te denken dat we met een middelbare scholier te maken hebben.

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dat heb ik helaas ook al meermaals gedacht, alhoewel ik me niet kan indenken dat je hiermee spot.

@ Anoniempje101: Ook ik denk dat ze vrij jong is. Ook de topics die TS opent, het taalgebruik 'ofso' ik weet het niet.. Leeftijden zijn nooit genoemd door TS.

Ik vind het een raar verhaal aan het worden.

6. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Je ziet het ineens nog al vaak hier vind ik van die dramatische verhalen die ineens steeds gekker worden en nadien hoor je niks meer ? Misschien heeft ts net schoolvakantie en verveeld ze zich mocht het allemaal echt zijn is het een klote situatie maar het word er niet geloof waardiger op en spotten met dit soort dingen is verschrikkelijk ik denk dat iedere vrouw wel weer hoe een vroeg geboorte is en wat daar bij komt kijken daar spot je niet mee ik heb het gelukkig niet meegemaakt maar er zijn er hier meer dan genoeg die dat wel hebben en snap heel goed dat dit tegen het gevoelige been is misschien eerst eens wat gaan lezen over een baby en zwangerschap en wat het inhoud allemaal ik ben zelf 26 maar heb heel bewust gekozen om hier aan te beginnen wij wonen ook niet groot maar ruimte zat wij moesten ook van alles regelen en aanpassen zo is het leven. En als je er voor kiest een kindje te krijgen zul je er ook voor moeten zorgen anders kan je er beter nu mee stoppen want zo schiet het ook niet op voor alle partijen

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over vroeggeboorte, ik zou daar niet mee spotten en daar kom je ook niet mee weg, dat klopt gewoon niet.

Als je echt wil liegen is de enige optie binnen nu en 2 weken trouwen. Als je dan met 40 weken bevalt is het voor de buitenwereld 37 of 38 weken. Maar ik vind het te bizar voor woorden eigenlijk, al snap ik dat als je echt bang bent voor eerwraak, je toch iets moet. Misschien zou ik dan eerder voor abortus kiezen...

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het helemaal niet zo'n raar verhaal eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor veel Nederlanders vreemd in de oren klinkt (ver-van-het-bed-show), maar dit is realistisch voor een jonge Marokkaanse vrouw die ongehuwd zwanger is geworden. Ik heb weleens vaker aan mijn hoofd moeten krabbelen als iemand vlak na het huwelijk haar zwangerschap bekend maakte en dan achteraf terugtelde vanaf de uitgerekende datum.

Als TS volgende week trouwt en ze draagt de zwangerschap uit, hoeft toch verder niemand te weten hoe ver ze precies bent.
    Kijk ik vind dat je het je ouders moet vertellen. Maar voor je omgeving gaat het verder niemand wat aan hoever je precies bent.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad! Daarbij betwijfel ik ten zeerste of TS wel daadwerkelijk berouw heeft getoond (zoals ze beweert), anders zou ze nooit zulke grote leugens gaan vertellen.

TS, islamitisch gezien mag het kind sowieso niet zijn achternaam dus ze zullen er hoe dan ook wel achterkomen. Ik vind het echt laf van je.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ze is niet bang voor eerwraak maar voor geroddel binnen de Marokkaanse gemeenschap. ;)

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nah ja, de schande kan ook wel heel groot zijn voor haar en haar familie. Dat is toch niet zo gek.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was voor het huwelijk zwanger. Ik heb het nooit aan mijn vader verteld, mijn stiefmoeder had op een briefje geschreven dat ik 3 maanden zwanger was en hij las dat toen hij thuis kwam. Mijn man was toen overigens wel al bij ons thuis geweest en 'goedgekeurd'. Toen mijn vader dus erachter kwam was ik al getrouwd en het huis uit. Hij weet dus dat ik voor het huwelijk zwanger was maar uit schaamte heeft hij er, net als mij, nooit wat over gezegd.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is dan het probleem van die roddelende mensen. Islamitisch gezien mag je sowieso niet eens omgaan met mensen die roddelen aangezien dat een grote zonde is. Kortom hun probleem, als TS berouw toont is dat tussen haar en haar Schepper.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik wil zeggen dat ik het echt een vervelende situatie voor je vind, TS.

Een vroeggeboorte faken? Nee. Niet doen. Het zou niet eens een optie moeten zijn. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
    Maar! Gezien je cultuur zou ik ook niet van de daken schreeuwen dat jullie kindje is verwekt buiten het huwelijk.

Praat met jouw ouders. Leg een plan voor. Ken je vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt in hun families? Ongepland zwanger, niet getrouwd? Praat met hen, hoe hebben zij het gedaan? En waar lopen zij vandaag de dag nog tegenaan? Bereid jezelf voor.
    Een ideale situatie zal het nooit worden en ik vind dat ontzettend rot voor je.

Jullie kind is een geschenk. Een geschenk van de natuur, van God, van Allah, hoe je het ook wil zien. Als mensen jullie kind vanwege een 'overtreding' anders behandelen dan is dat hun tekortkoming.
    Onderneem de juiste stappen als dat nodig is en als jij dat wil. (een huwelijk bijv.) De rest komt later.

Wees eerlijk! Eerlijkheid duurt het langst, eerlijkheid geeft je uiteindelijk respect. Jullie kind zal trots zijn dat zijn/haar moeder zich nooit heeft geschaamd voor hem/haar.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind dit echt te makkelijk. In de ideale wereld klopt het. Maar de realiteit is anders. En TS heeft met de realiteit te maken. Waarmee ik wil zeggen dat het wel degelijk haar probleem is en de schande van haar familie ook real is. In mijn familie zou het echt het gesprek van de dag zijn en dan niet op een goede manier.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Goed gezegd shampooL: hun tekortkoming als ze het kind van TS anders zullen behandelen. Ik ben dan wel praktiserend moslima maar gewoon veel te Nederlands om te begrijpen dat je je hele leven bij elkaar wil liegen vanwege een bepaalde "schande".
    Zo zie je maar weer hoe groot het verschil tussen religie en cultuur kan zijn.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze geeft zelf aan dat ze bang is voor eerwraak. Ze zal zelf het beste weten hoe haar familie is.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is dan toch wederom het probleem van jouw familie.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Daar had ik overheen gelezen maar zie het nu ook. Dan is TS dus waarschijnlijk een troll aangezien eerwraak niet iets van de Marokkaanse cultuur is.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik op internet kijk is dat niet helemaal waar. Komt meestal niet voor, maar kan dus wel voorkomen. Als TS eraan twijfelt, snap ik dat ze voorzichtig is.

Deel Deze Pagina