Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Daar zit absoluut een groot verschil in. In ken het zelf ook wel uit de christelijke wereld. Over veroordeling wordt hard gesproken in de Bijbel. "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
    Maar in de cultuur merk je dat vrouwen in zulke situaties (want het zijn altijd de vrouwen die het doen, de man wordt redelijk snel vergeven) erg lang last hebben van hun 'fout'.

Ik vind dat scheef. Het christendom gaat om vergeving en om gelukkig zijn. (volgens mij is het in de Islam net zo)
    Er worden bepaalde regels gegeven omdat de Bijbel geloofd dat dat goed is. Net zoals Nederland ook wetten en regels heeft.
    Maar levenslang voor een overtreding? Dat krijg je als een leven neemt, toch niet als je leven geeft?

2. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0

Hier sluit ik me echt bij aan. Je hebt volgens mij geen idee hoe een vroeggeboorte kan uitpakken!
    Mocht jij ook nog een vroeggeboorte krijgen kun je het helemaal schudden met je verhaal.hoe ga je dat dan uitleggen?

Buiten dat kun je niet je moeder meenemen naar een echo of zelfs een echo laten zien omdat daar een termijn op staat die dan zeker niet klopt met wat jij verteld hebt. Nog niet over je buik te spreken of evt. Misselijkheid!

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.924
    5.179
    113
    Laten lijken als vroeg geboorte.. Je weet niet waar je het over hebt. Vind het bizar dat je het in je hoofd haalt om daar over te liegen. Ik vond het echt oprecht rot voor je allemaal, maar dit gaat mij echt een stap te ver. Weet immers waar ik over praat. Eerlijkheid duurt het langst.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zie het al voor me, een baby van 3,5 kilo, mooi in zn velletje en goed op temperatuur, drinkt goed. En dan liegen... Inderdaad een heel fout idee!

5. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Hier iemand met een vroeggeboorte en overleden kindje. Besef je eigenlijk wel wat je schrijft???

Als je zo slim was geweest om eerst je zaakjes op orde te hebben; in jouw geval dus eerst trouwen en dan aan sex beginnen, dan had je ook niet in deze situatie kunnen belanden.
    Te laf om eerlijkheid te geven aan je ouders maar wel hopen op een vroeggeboorte?
    Wow meid, jij moet nog veel leren over het leven.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In het algemeen zijn mensen vaak een stuk banger voor roddelende mensen en sociale uitsluiting dan voor hun schepper. En dat snap ik best. Binnen de meeste religies is God een stuk vriendelijker en vergevingsgezinder dan de buurvrouw, terwijl je de buurvrouw elke dag onder ogen moet komen en boodschappen moet doen in de buurtsuper. Als je weet dat jouw ouders slecht behandelt zullen worden door jouw "fout", snap ik best dat velen de keuze maken om te liegen.

7. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Kan dit topic niet gewoon gesloten worden???

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom?

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Waarom? Tis tegenwoordig net een hype om een topic te laten sluiten als t's een stortvloed aan kritiek over zich heen krijgt. Ze heeft het daar even zelf naar gemaakt naar mijn mening.

T's; ik hoop dat je heeel goed beseft wat je gezegd heb. En dat je begrijpt dat dat 1 van de stomste uitspraken is die je kon doen. Er zitten hier een hele hoop vrouwen die een vroeggeboorte hebben meegemaakt en die weten wat een vreselijke periode dat is.
    Je kan daar niet over liegen want dat is hartstikke ongeloofwaardig.
    En wat als het dan uitkomt? Ik denk dat dat een grotere schande is dan het feit dat je zwanger bent.
    Leuk voor het kind ook om met een leugen geboren te worden

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Gewoon niet meer reageren is ook een optie. Alles wat aandacht krijgt, groeit... ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze hoopt niet op een vroeggeboorte hè.... ze wil het laten lijken als een vroeggeboorte zodat het lijkt of het kindje binnen het huwelijk is verwekt.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Het punt is dat TS beweert berouw te hebben getoond, en in de Islam is het weliswaar niet aanbevolen om te koop te lopen met je zondes, maar erom liegen is zeker niet de bedoeling. Liegen is (net als roddelen trouwens) vanuit de Islam bekeken een grote zonde en alleen in een paar specifieke situaties toegestaan.
    Een voorwaarde van berouw is dat je stopt met zondigen. Als TS dus doorgaat met liegen en bedriegen vraag ik me echt af wat TS dan onder berouw verstaat.

13. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt maar nog steeds niet goed te praten. De waarheid komt daarbij toch wel aan het licht. Ook al zou TS volgende week gaan trouwen dan is ze 6 weken zwanger. Een baby die met 34 weken geboren wordt ziet er toch echt anders uit dan een baby die met 40 weken geboren wordt. Plus is het toch opmerkelijk te noemen dat exact na het huwelijk TS zwanger bleek. Mensen gaan terugrekenen.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Nee maar ze denkt er anders wel erg makkelijk over. Maargoed, we zullen er maar gewoon vanuit gaan dat ze heel naief is.

Wat ik ook vreemd vind: het taalgebruik van TS komt op mij behoorlijk Hollands over, daarbij gaf ze aan contact te hebben gelegd met een verloskundige. Niet bepaald iets voor iemand die in België zegt te wonen...

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ken overigens ook wel vrouwen die gelijk na hun trouwen zwanger bleken. Toevallig natuurlijk maar het kan wel. Als TS nou ruim overtijd gaat én een baby heeft die aan de kleine kant is, wens ik haar veel succes met haar omgeving voor de rest van haar leven voorliegen...

16. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Het lijkt wel een soap / goede tijden slechte tijden en de geloofwaardigheid begin ik zelf ook behoorlijk in twijfel te brengen

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat zeg ik ook niet.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat je 34 weken erbij haalt klopt niet, je haalt die 6 weken af van 40 weken, maar dat klopt niet. Als ze over een week trouwt, is ze 6 weken, als haar baby dan met 40 weken geboren wordt is het voor de buitenwereld 38 weken, als ze meteen na het trouwen zwanger zou raken. Wat niet erg waarschijnlijk is, maar er zijn nu eenmaal mensen die wel van 1x sex zwanger worden. Als mensen gaan terugrekenen klopt het precies in principe.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dit dus. Ongeacht of het waar is wat ts schrijft kan ik het wel begrijpen, een kat in het nauw kan vreemde sprongen maken.
    Ik heb een Turkse vriendin, weet een beetje hoe het gaat in hun cultuur.
    Na bijna 15 (!!!) jaar ellende met haar man heeft ze eindelijk toestemming gekregen om te mogen scheiden. (Hallelujah!)
    Er wordt gewoon ontzettend veel geroddeld en de schaamte is ontzettend groot.
    Ik vind het echt schrijnend, mijn vriendin heeft in een vreselijk huwelijk gezeten..en dat vanwege ' wat de mensen er wel niet van zullen vinden' en angst voor eerwraak als ze weg zou lopen. Op deze manier leef je je leven voor een ander en niet voor jezelf. Sorry, ik word gewoon weer verdrietig en boos. :(

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.062
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Veel hier vonden het on het begin toch zielig voor ts... hadden medelijden enzo...

Nou ikke niet! Als je weet dat het vanuit je geloof niet mag (sex hebben), hoe hypocriet ben je dan naar je geloof toe door toch sex te hebben!?

Medelijden? Nee nooit gehad! Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
    Als ze geen gezeik wou hebben, had ze geen sex moeten hebben.

Over de rest zeg ik maar niks..... dat kan ik dan helaas niet meer netjes houden denk ik

Deel Deze Pagina