Hoe kondig je een ongeplande zwangerschap aan Marokkaanse ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eblr4, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Ze zegt onderandere zo bang te zijn voor eerwraak. Maar als dat echt iets is waar je zo bang voor bent dan had ze bang genoeg geweest om geen seks te hebben! Ik vind dat ze maar flink moet incasseren en dat klinkt hard en dat is het ook want ik twijfel zeer aan de dingen die ze zegt en de oprecht heid. Als ze echt zo bang is als ze zegt dat ze is had ze al hele andere stappen ondernomen en wat ik al zei dan had ze wel gewacht met seks om niet het risico te lopen op eerwraak.

2. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Steeds meer ongeloofwaardige stukjes in je verhaal.
    En eerwraak bij de Marokkanen nog nooit van gehoord en ben toch echt een Marokkaanse.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Ik heb niks verzwegen, ik wist het niet dat ik zwanger was, wel dat de kans er was maar wilde het niet weten dus pas na het trouwen test gedaan. Was/ben best onregelmatig dus gooide het eerst op trouwstress

4. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    #104 bananenschuimpj, 7 jul 2016
    Laatst bewerkt: 7 jul 2016
    Eerwraak komt ook voor onder Marokkanen. Weet je hoeveel Marokkaanse vrouwen en soms ook homo mannen in een blijf van mijn lijf huis zitten om dit te voorkomen en waarom denk je dat jongens meisjes gaan chanteren dat ze ze ontmaagd hebben.

5. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Precies!!!! +1

6. karlijn

karlijn Niet meer actief

Helemaal mee eens

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ook ik vond het vanaf het eerste moment absoluut niet sneu voor TS. Snapte ook niet dat dat werd gezegd. Hoe kan je medelijden hebben met iemand die met zn volle verstand het bed deelt met degene van wie ze houdt. Ja lullig dat jullie je letterlijk hebben verneukt, maar absoluut niet sneu of zielig.
    Mijn moeder zei altijd als ik een vriendje had (want zij was niet zo naïef om te denken dat er niks gebeurde toen ik 18 was) : wie zichzelf oud en wijs genoeg vindt om met de benen wijd te gaan, moet ook voor de gevolgen in kunnen staan.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat we hier een mooi voorbeeld hebben van religie versus cultuur. Jij bekijkt het probleem religieus. Dan is het een kwestie van, met de billen bloot, oprecht berouw tonen, wachten tot de kleine is geboren en alsnog trouwen. Probleem klaar, is tussen haar en haar schepper.
    Ts bekijkt het probleem cultureel. Dan is de oplossing, kop in het zand, zo snel mogelijk trouwen en zo min mogelijk mensen de waarheid laten weten zeer waarschijnlijk een handigere oplossing. De vraag is of het een houdbare oplossing is en of de ideeën die zij heeft over liegen over de geboortetermijn wel haalbaar en vol te houden zijn. Ik denk echter wel dat het voor veel stellen wel de meest realistische optie is. Schuld erkennen naar je ouders en verder overal net doen of je neus bloedt is een manier die al eeuwen tot de minste roddels leidt en ook in Nederland veelvuldig wordt en werd toegepast.

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik vind sommigen nu toch wel erg hard naar TO, ik geef het haar te doen... Jong, ongehuwd zwanger en opgegroeid in een cultuur waarin dat laatste een grote schande is. Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen, waarschijnlijk heeft ze alles in gedachten al de revue laten passeren: weglopen, abortus, de kop-in-het-zand-methode, rug recht en ouders informeren... En tja, dan denkt ze waarschijnlijk ook aan zsm trouwen en dan de familie laten denken dat het kindje iets te vroeg geboren is. Ik vind het heel erg wat sommigen van jullie meegemaakt hebben met een te vroeg geboren kindje, maar ik zeg eerlijk dat ook ik met m'n 36 jaar eigenlijk me niet realiseerde dat dat zo'n impact kon hebben. Ik ben zelf 3 weken te vroeg geboren en heb dit altijd geweten, maar dat is meer omdat het me een keer tussen neus en lippen door verteld is (anders was ik op dezelfde dag jarig geweest als een van m'n ouders) dan dat het echt iets schokkends was. Ik hoefde ook niet in de couveuse en heb ook nooit iets meegekregen als dat ik heel klein was o.i.d., volgens mij gewoon een normale baby. Ik denk dat TO eerder zo'n soort scenario in haar hoofd heeft/had. Maar dan zou ze nu wel heel snel moeten trouwen denk ik.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Maar 3 weken te vroeg,is met 37 weken.Alles tussen de 37 en 42 weken is normaal.Jij was dus niet echt te vroeg.Daarom was je ook niet te klein,en hoefde je ook niet in een couveuse.In Nederland mag je gewoon thuis bevallen vanaf 37 weken.Te vroeg geboren,of vroeggeboorte betekent voor de 37 weken.

11. Amare

Amare Niet meer actief

Er is in een vorig topic al meerdere keren gevraagd hoe oud ts is, maar nooit geen antwoord gelezen.
    Na dit topic vraag ik het me toch ook af, nog thuis wonend, nog geen toestemming om te trouwen en 'even een vroeggeboorte faken'.
    Klinkt erg onvolwassen allemaal.

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben het wel met Spikkeltje eens. Doen of het kindje te vroeg is is geen heel geloofwaardige oplossing, maar dit kliekjesgedrag hoeft ook niet. Nu is het alleen nog maar herhaling.

TS, ben je al wat verder?

13. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Hoi, ik ben Turks en ik begrijp jou angst wel. Ik vind niet dat je hoeft te liegen over vroeggeboorte. Als jullie nu zsm trouwen en na jullie huwelijk aangeven wat er allemaal is gebeurd zal niemand boos maken lijkt mij. Uiteindelijk ben je met de vader van je kind getrouwd.Het beste is natuurlijk eerlijk zijn voordat jullie trouwen,maar uit angst begrijp ik jou ook wel dat dit niet zo makkelijk gaat. Ik vind wel dat je in een klote situatie zit. Het is wel je eigen schuld en je hebt eigenlijk niet het recht om je ouders voor gek te houden. Ik heb ook sex voor het huwelijk gehad. Ik had een relatie van 5 jaar toen. Ik heb aan mijn nieuwe vriend( nu mijn man) eerlijk verteld dat ik geen maagd meer was en hij was er heel nuchter over en maakte hem niets uit en was blij dat ik eerlijk was. Je kan echt beter na je verloving met je moeder praten en alles uitleggen zodat misschien de huwelijk verspoedigd wordt. Ik geloof echt dat jou moeder jou zou willen helpen en je zal beschermen tegen je vader of wie dan ook! Succes!

14. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik zal maar even in het algemeen reageren. Heb de meeste reacties van begin tot eind gelezen maar sommige weer niet, vind het jammer dat er zo negatief word gereageerd nog ondanks dat ik aangaf dat ik het niet zo bedoelde.

Ik "huil" niet om de negatieve reacties, ik ben er enkel van geschrokken eerste instantie dat het best een zwaar onderwerp is voor sommige moeders die dit zelf hebben meegemaakt of in de omgeving die ik onbedoeld gekwetst heb. Ik had hier best op een nette manier aangesproken mogen worden kan daar wel tegen.
    Helaas gaan er sommige ondanks mijn excusses nog verder?
    Mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn leeftijd, ik ben niet voor niets anoniem vandaar dat ik dit niet meteen openbaar als er naar gevraagd word. Voor de mensen die het hebben over middelbare school, tiener, jonge meid of hoe je het ook wil noemen. Ik ben jong volwassen. Hoop dat dit genoeg info is (18-23). Heb me middelbare school al lang afgerond en werk al een jaar.

De dame die het heeft over berouw tonen wel of niet en dat ik lieg wat niet mag. Ik heb berouw getoont dit is iets waar ik me verantwoording niet bij jou hoef te leggen, sorry tis iets TE direct maar kan het niet anders verwoorden. Bovendien heb ik nergens over gelogen, mijn vriend en ik zitten nog na te denken omdat elke oplossing geen oplossing lijkt te zijn. We hebben niks naar onze ouders uitgesproken dus er is geen sprake van een leugen. De gedachte? Ja. Want je hoeft je zonde niet te openbaren in de Islam en deze proberen we op een gepaste, meeet correcte manier toe te passen. Vandaar dat we de zwangerschap willen verzwijgen momenteel en pas na het huwelijk zoals de meeste het noemen, doen alsof je neus bloed. Als jij zegt dat dit niet correct is, ik zal dan voor alle zekerheid een navraag doen bij een imam.

Mijn dank gaat naar de kleine groep meiden die me begrijpen en mijn situatie vanuit mijn schoenen proberen te zien. Zoals er werd gezegd en zoals ik zelf al had aangegeven, ik zit met me handen in het haar en ben wanhopig opzoek naar een oplossing zodat het ons niet achter na zal lopen.

1 augustus trouwens voor de persoon die dit zei, gaan we niet SAMEN WONEN, maar dan zouden we al een huis kunnen hebben om deze meteen leefbaar te maken voor na het huwelijk.

Bovendien, ik ben een voorstander van de stelling: eerlijkheid duurt het langst. Maar zoals een andere meid aangaf, ik denk realistisch na! De gedachte om een vroeggeboorte te faken is inderdaad niet zo slim. Want weet helemaal niet hoe zoiets gaat, maar daar denk ik nu anders over.

En of we goede ouders voor het kind kunnen zijn? De persoon die deze vraag stelde: de makkelijkste keuze staat hij de hand (abortus) but hell no. Ik neem me verantwoordelijkheid en mijn vriend ook dat we aan het kijken zijn hoe we dit het best goed kunnen praten is niet enkel in ons voordeel, maar voor ons kindje het meest!! Die uiteindelijk ermee geconfronteert zal worden als bastard kind, of jou ouders dit en dat!!!

Kan de negativiteit stoppen? Zit geen verhalen te verzinnen voor sensatie zoals sommigen denken.

Heb me ei nu ook gedaan, in me laatste bericht ben ik netjes gebleven en de negatieve reacties gewoon maar genegeerd en me pprechte excusses aangeboden. Hoop dat het nu wel stopt.

Ik wens ondanks deze toestand hier, iedereen een hele fijne avond.. Geniet lekker van jullie zwangerschappen voor degenen die zwanger zijn. En ik duim (en dit meen ik!) voor de vrouwen die heel graag een kindje willen <3
    Maak er een gezellige avond van en hou het hier aub ook netjes. Voor beide partijen is dit het best natuurlijk!

Liefs,

15. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ts, succes en sterkte met het maken/nemem van de juiste beslissingen.

16. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Digi knuffel!

17. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb meegelezen maar ik geloof je, vind het een nare situatie voor je. Ik denk dat je zelf het beste kan inschatten wat je kan doen in je omgeving. Ik denk dat het forum je (op een harde manier, sorry) ook weer inzichten heeft gegeven. Onder andere in vroeggeboorte, het is inderdaad niet niks, mijn zoontje heeft ook 2 weken in de couveuse gelegen en nog met sondevoeding mee naar huis gegaan. Maar dat wist ik eerst ook niet, hoe heftig het kon zijn. En ik was 'al' 28. Ik vind dat je zelf de 'fout' in bent gegaan als je je beter aan de regels hebt kunnen houden in de gemeenschap (de reden dat wij ook echt als maagd het huwelijk in zijn gegaan, geen grapje, ik ken het belang), maar dat besef je volgens mij prima. Ik wil je veel succes wensen en ook hoop voor jou en voor het kindje dat alles straks weer stabiel is.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Maar hoe word er door familie/omgeving gereageerd als je ineens snel trouwt? Bij mij zou het vragen oproepen als mijn zusje/nichtje/vriendin ineens vertelt binnen 2 maanden te trouwen.

19. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Hoi anoniem

Ik sluit me bij deze dame aan. Het komt dan uiteindelijk wel uit dat je eerder zwanger was maar dan ben je al getrouwd dus zwanger van je man. Dat verandert alles wel. Zou je het met je moeder kunnen bespreken?

Heel veel sterkte

20. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ja, ik denk ook dat dat het beste is: zsm trouwen en pas daarna de waarheid aan het licht laten komen. Dan is er al getrouwd, is er geen schande meer en hebben jullie al laten zien eerbaar te willen leven met elkaar en met jullie kindje. Maar misschien kan je wel je moeder in vertrouwen nemen, en anders de imam misschien? (Ik weet niet hoe dat werkt bij jullie, sorry.) In ieder geval heel veel sterkte, maar ook: heel veel geluk! De situatie is nu moeilijk, maar zal mettertijd vast beter worden, jullie twee moeten alleen nu even door de zure appel heen.

Deel Deze Pagina