En dit ook zeer kinderachtig. Makkelijk zo van achter je beeldscherm. Inderdaad kun je beter je mond houden. Er komt niks zinnigs uit.
Ts, ik heb er verder niet zoveel verstand van, maar zoals jezelf zegt; eerlijkheid duurt het langst. Biecht het op en misschien valt de reactie reuze mee. Het zal je alleen maar opluchten als je het kwijt bent. Trouwen met deze redenen zou ik zelf niet doen, daar is het huwelijk ook niet voor bedoelt toch? Succes iig!
Goed gezegd. Zo denk ik er precies over. En wat betreft seks zonder voorbehoedsmiddelen. Om eerlijk te zijn denk ik juist dat binnen (streng)gelovige gemeenschappen, waarbij jongeren tóch (al dan niet met medeweten van hun ouders) relaties voor het huwelijk aangaan, er juist minder voorbehoedsmiddelen worden gebruikt. De voorlichting is sowieso minder en sommigen denken daarbij dat voorbehoedsmiddelen niet gebruikt mogen worden (niet dat seks voor het huwelijk wél mag, beetje tegenstrijdig maargoed). Dus ik vind het nog niet eens zo raar dat er geen anticonceptie is gebruikt. Ook heerst er vaak een kop in het zand mentaliteit (dat zie je wel aan het niet willen opbiechten) en dat is denk ik precies hetzelfde m.b.t voorbehoedsmiddelen gebruiken, men weet dat er kans is op zwangerschap maar gaat er voor het gemak maar vanuit dat dit toch niet gaat gebeuren. In de Biblebelt in Amerika is het percentage Amerikaanse tienerzwangerschappen bv ook het hoogst van dat hele land.
Gelukkig ben jij ook geen dokter, anders zou je dit niet zeggen. Vasten tijdens de zwangerschap (mits er geen andere klachten of omstandigheden zijn) kan prima hoor, je krijgt twee volwaardige maaltijden en genoeg vocht in de avond/nachturen. Toen ik misselijk was bij mijn eerste twee zwangerschappen kreeg ik de eerste 18-20 weken véél minder binnen (want alles ging er toch direct weer uit) dan een zwangere vastende die zich gewoon goed voelt. Ik vind je trouwens wel hard. Ook ik ben misschien wat hard geweest, maar dat komt gewoon omdat ik bepaalde dingen in het verhaal van TS zowel tegenstrijdig als pijnlijk (zoals dat van die vroeggeboorte faken) vond. Maar zo kan het wel weer hoor.
In Nederland mag je geen religieus huwelijk laten sluiten voordat je een wettelijk huwelijk bent aangegaan. Wij moesten zelfs ons trouwboekje laten zien voor de dienst in de kerk Ik weet natuurlijk niet hoe dat binnen de islam is. Verder hoop ik van harte dat jullie er met jullie ouders uitkomen.
In veel moskeeën hier willen ze ook niet dat je dit doet voordat je bij de gemeente en/of Marokkaanse wet bent getrouwd, maar een Islamitisch huwelijk hoef je dan ook niet in de moskee te sluiten. Het is gewoon simpelweg een overeenkomst aangaan door twee mensen en getuigen die elkaar beloven er alles aan te doen om hun best te doen de rest van hun leven met elkaar te delen. Ik was ruim een jaar Islamitisch getrouwd voordat ik wettelijk trouwde, maar dit kwam gewoonweg doordat het zolang duurde om het te kunnen regelen, mijn man had toen alleen een verblijfsvergunning en nog geen Nederlands paspoort en dan gaat het allemaal veel lastiger. En ja om eerlijk te zijn doet de wet me hier dan minder. Islamitisch gezien moet je je aan de wet houden van het land waarin je woont, maar als er omstandigheden zijn waardoor je niet anders kan mag je een uitzondering maken. Niet getrouwd samenwonen was namelijk ook geen optie voor mij. Er zijn genoeg mensen die zonder wat voor papier dan ook samenwonen, maar wanneer het dan huwelijk wordt genoemd, mag het wettelijk ineens niet... Daarbij moesten wij toen we in ondertrouw gingen elkaars hand vasthouden en zoiets zouden de meeste praktiserende moslims pas willen doen met hun (aanstaande) vrouw wanneer hij al getrouwd is, anders is direct huidcontact verboden. Ik weet verder niet of dit in andere gemeentes ook zo gaat. Dus Islamitisch trouwen voor het wettelijk huwelijk heeft ook wel praktische redenen.
Of een kwestie van de gevolgen willen dragen. En ik denk dat ook meespeelt dat de religieuze tieners geen(/veel minder) abortussen laten uitvoeren, percentatief gezien
Dat zou kunnen, maat in TS' geval lees ik dat toch niet echt terug. Inderdaad veel minder minder abortussen.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen........ Ok, het is een Bijbelse uitspraak, maar geldt net zo goed voor een Islamitische of in dit geval misschien ook voor jou...... Ts: ik wens je veel sterkte en wijsheid in dit verhaal. Ook ik hoop dat plan A gewoon lukt. Nee, misschien niet de netste manier, maar laten we eerlijk zijn: er zijn heeeel veel jonge meisjes die op deze manier de "schande" het hoofd hebben kunnen bieden. Ik zeg niet dat ik achter liegen sta, maar aan de andere kant vind ik het ook weer zó prive, dat een ander er eigenlijk geen donder mee te maken heeft hoe en wat en nee, als je volwassen bent, zelfs je ouders niet.
ik vraag mij eigenlijk af waarom iedereen zo aanraadt dat TS haar ouders inlicht sterker nog volgens mij is het zelfs vrij normaal om pas rond 12 weken mensen in te lichten, dus mensen die maar roepen en roepen, wat een onzin TS ik hoop dat plan A voor je gaat werken dat zou een hele opluchting zijn denk ik, stress is ook niet goed voor je baby dus probeer ook los te laten en zie wat de toekomst je brengt. succes
Je hele bericht, vanaf het eerste woord tot het laatste, had je jezelf de moeite voor kunnen besparen. En ondanks jou "wens" voor mij. Wens ik je toch een fijne zwangerschap toe en een gezonde bevalling.
Hee ja je hebt volkomen gelijk ik probeer zoveel mogelijk te onstpannen.. Hoop ook echt dat plan A zal lukken heel erg bedankt <3 digi knuffel
digiknuffel terug meid hoop dat alles goed komt en jou kleintje jou papa en mama hun lichtpuntje word want ook al gaan we uit dat ze het misschien niet leuk zullen vinden, toch denk ik dat als ze de baby zien/vasthebben zij volledig verliefd zullen zijn op hun kleinkind. @loesje mijn ouders wisten het ook al eerder en toch is in Nederland over het algemeen de richtlijn 12 weken
Hey! Ja ik hoop dat ook heel graag.. Hoop dat ze het dan niet zo erg vinden.. En als dat wel zo is hoop ik dat me vriend en ik er boven op kunnen komen door de liefde naar elkaar toe. Tis erg lastig en zorgt voor een naar gevoel, hopen dat het mee zal vallen en toch wel liefde mey zich mee zal brengen! Dankje <3
Hey hey! Je hebt volkomen gelijk, het zal me hart inderdaad luchten en dat weet ik van mezelf omdat ik echt vol zit hiermee en het liefst wil ik hier gewoon eerlijk (op zn minst naar MIJN moeder) over zijn.. Ondanks wat haar reactie zou zijn. Me vriend heeft me er van nuchter gemaakt dat het ook veel nadelen met zich mee kan brengen. het zal mij veel doen als me moeder hier hysterisch door raakt.. Ik zal het mezelf nog kwalijker nemen. En zou bij alles eraan herinnert worden hoe erg dit wel niet is en hoe slecht ik wel niet ben.... Hoop dat plan A goed uit zal pakken, dat scheelt een hoop stress!! Bovendien, mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden een stap naar het huwelijk willen zetten, 3 maanden na dat we elkaar leerden kennen, maar zijn ouders wouden hem hier niet in steunen. Dit is de reden waarom we buiten het huwelijk om met elkaar zijn gebleven, omdat we van elkaar hielden en elkaar niet kwiit wouden. Nu ik zwanger ben, is het huwelijk opnieuw ter sprake, maar dit keer zal het wel moeten want we willen voor altijd met elkaar blijven en ons kindje het beste schenken, zo ook een liefdevol familieleventje met aardige oma's en opa's! Liefss!!!
Wat een lastige situatie zeg! Ik vind sommige reacties echt heel erg en onnodig. Ergens werd er gevraagd waarom de ouders van TS naar NL zijn gekomen, wetend dat sex op je viertiende heel normaal is. Is dit ook wel zo? Ik ken genoeg Nederlanders die thuis strenge regels hebben met betrekking tot sex. Maar misschien vindt de dame die zo een reactie geeft wel normaal dat haar dochter van viertien erop los gaat. Voor de TS: ik wens je echt het allerbeste. Ik vind je vriend wel een echte kerel. De meeste nemen de benen ook veel Nl mannen. Sommige reactie zijn wel heel makkelijk gezegd. En inderdaad het is erg om het op deze manier op te lossen, maar straks krijgt ze te maken met eerwraak en dat zijn zowel moeder als ongeboren kind in gevaar.
Hee, goeiemorgen! Bedankt! En nog is bedankt, ik ben ook blij dat hij mij blijft steunen. Hij vroeg in de omgeving wat men zou doen in zo'n geval (zonder dat iemand wist dat hij, wij, in deze situatie zit). Echt waar, iedereen zei ik zal de benen nemen, het is haar verantwoordelijkheid, is niet mijn probleem, ik zou nooit meer iets van me laten weten en zelfs: HAAR DWINGEN TOT ABORTUS?!! ik schrok hiervan, volgens mijn vriend houden zulke mannen niet echt van hun vriendin. Ik bof echt dat hij er voor mij is. Krijg elke keer wanneer ik hem zie een pakketje fruit mee en gezonde sapjes. En als we samen zijn en ik me misselijk voel, neemt ie me niet zoals gewoonlijk naar een standaard turkse eettent, of de mac, maar hij wil dan dat we iets gezonds moeten eten. Buiten het feit dat we in een lastige situatie zitten, houd hij veel rekening met mijn gezondheid! Heb een aantal reacties tussen gelezen dat we "ballen moeten kweken" of "dat ik zo een kerel als mijn man/vader van me kind wil". Fijn dat jij dat wel ziet en even zegt, doet me goed! Het is altijd even fijn om begrepen te worden. Digiknuffel!