Slaappil, wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chrissie, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden,
    Ik kom net bij de gyn vandaan en aangezien ik aangaf al weken erg slecht te slapen, heb ik een slaappil meegekregen om een nachtje bij te tanken. Ik zit nu beetje te twijfelen of ik het zal doen..
    Zijn er meer meiden die wel een slaappil hebben genomen om bij te tanken? Wat was jullie ervaring? Ben wel benieuwd!
    Aan de ene kant lijkt t me heerlijk een nacht meer dan 4 uur slapen, maar aan andere kant, wat als de weeen beginnen?

Ik hoor graag ervaringen!

X Chris

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als die weeen beginnen word je vast wel alsnog wakker hoor, en zo'n slaappil werkt meestal maar enkele uren op volle kracht dus heel veel van je bevalling zou je niet missen.

ik zou de pil nemen, je hebt je rust nodig en een nacht doorslapen is zalig!

ik heb ze een aantal jaren heel incidenteel gebruikt (want enorm verslavend!) en was er altijd heel erg blij mee. ik werd altijd eerst heel ontspannen en doezelig, en daarna sliep ik 8 uur lang diep en droomloos. super lekker!

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee (wel met slecht slapen helaas..) maar als de gyn het niet verantwoord zou vinden dan zou je die pil vast niet krijgen. Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke pillen maar ik me voorstellen dat je er toch eentje inneemt.

4. Chrissie

Ik ben in principe ook geen voorstander, vandaar mn onzekerheid of ik m neem...
    Volgens de gyn kan t absoluut geen kwaad voor beeb, en is t voor mij juist wel goed om keer nacht door te slapen (is echt wel 10 weken geleden, pff)
    @ Marieke, thnx, das wel duidelijk. Gewoon heerlijk slapen en voor 1 x moet dat niet uitmaken dus. Had ook echt niet in de planning dit vaker te doen ;)

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je zou misschien ook Dormiplant van VSM kunnen proberen, dit mag tijdens de zwangerschap.

Ik denk dat je vk wel weet wat ze doet, het wordt in het ziekenhuis toch ook wel eens gegeven als iemand moet blijven en voor de bevalling zit?

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb een paar weken voor de bevalling Temazepam en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Ik heb er in overleg met mijn therapeut voor gekozen deze niet in te nemen. We vinden het rotzooi en hij vind ook dat het veel te snel en veel te veel voorgeschreven word en er zijn heel veel bijwerkingen. Heb toen ik idd eens na die bijwerkingen gekeken heb, echt besloten het niet in te nemen.

Als ik jou was zou ik hem dus niet nemen, maar die keuze kan alleen jij maken. Jij zult de voors en tegens af moeten wegen en dan zelf tot een beslissing komen die voor jou goed is!

7. Chrissie

Ja, dit zijn de 'standaard' slaappillen van de afdeling verloskunde. Die mogen bij zwangerschap, borstvoeding etc, en worden idd ook gegeven als je moet blijven voor bevallen en bv nog geen sterke weeen hebt en je toch nog nachtje wil slapen (werd me verteld door de verpleegster en de gyn)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het is toch maar 1 pil? oxazepam wordt ook vaak structureel voorgeschreven (en daar zijn ze idd heel makkelijk in) en als je het iedere dag slikt zijn er idd nogal bijwerkingen. maar voor 1 nachtje kan een pil echt geen kwaad.

9. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Welk middel heeft je arts voorgeschreven dan?

10. Chrissie

Thnx, dat hadden ze mij ook gezegd. En idd, het is er maar 1, meer heb ik niet en zou ik ook niet willen ;)
    Ik denk dat ik t vanavond wel doe, een keer weer een nacht doorslapen lijkt me heerlijk. Is het al bedtijd :D

11. Chrissie

1 tabletje Temazepam

(Ik weet dat in de gebruiksaanwijzing staat beter van niet, maar daar denken ze in ziekenhuis toch anders over...)

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ben met 41+2 wkn ook naar huis gestuurd met 2 slaappillen. heb heerlijk geslapen....

(achteraf hadden ze me daar moeten houden maar dat staat buiten de pillen.)

Ik zou het gewoon doen, als je weeen beginnen word je daar echt wel wakker van hoor!

13. Chrissie

Dank je, fijn om ff wat ervaringen te horen!

14. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Als je er echt doorheen zit door slaapgebrek zou ik het gewoon nemen hoor! Je bent echt niet helemaal van de wereld en je maakt je bevalling ook gewoon helemaal mee, mocht het die nacht precies allemaal gaan beginnen. Gebroken aan een bevalling beginnen, lijkt me ook niet ideaal. Het is wel een inslaper, dus ik zou 'm dan wel pas nemen als je niet meer kan slapen. Ik heb zelf wel eens temazepam genomen om te kunnen slapen overdag tijdens een reeks nachtdiensten, maar ik deed er zelfs helemaal niks op. Het is geen sterk middel en het gaat maar om 1 nachtje toch? Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Een beker warme melk of andere trucjes uit de oude doos willen ook goed helpen....

15. Chrissie

Ik heb begrepen dat dit t ook goed doet bij wakker worden na 1.5 uur en dan niet meer in kunnen slapen?

16. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik gebruik temazepam zeer incidenteel, bij intercontinentale vluchten. Heerlijk om een paar uur ongestoord van de wereld te zijn in het vliegtuig, kom ik tenminste niet volledig gebroken aan op mijn bestemming. Het is zoals Butt3rfly ook al schreef een inslaper, dus mocht je ineens hevige weeën krijgen dan word je echt wel weer wakker.

In jouw geval lijkt het me zeker geen gek idee om een keer een goeie nacht te maken. Slaap lekker straks, wijffie! :)

17. Chrissie

Dank je wel!!!!!!!!

18. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja

op en teinde aan je bevalling beginnen dat gaat ook niet he
    en de kleine heeft er al helemaal gn baat bij als mama echt uitgeput is (groei, vlugger stress en dus harde buiken, hoofdpijn van vermoeidheid, ...)

dus vind ik wel dat, voor 1 keer het wel kan
    kan die slaappil
    de nadelen van 1 keer zijn (in mijn ogen) onmoemelijk veel kleiner dan de voordelen voor zowel jou als de baby als je eens een nachtje goed hebt kunnen slapen

xxx

19. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    wat je ook zou kunnen doen is aromatherapie.
    Bij voorkeur van het merk chi of volatil (te koop bij de tuinen).
    Lavendel is heel ontspannend, maar bijv. ook venkel. Beide kunnen helpen bij slaapproblemen en kunnen gebruikt worden bij zwangerschap. (andere essentiële olieën kunnen niet altijd bij een zwangerschap gebruikt worden!)

enkele druppels olie op een aromasteen (een brandertje is niet aan te raden als je gaat slapen ;) )doen of op je sloop. Wat ook kan is een paar druppeltjes mengen met wat neutrale massageolie of olijfolie en dan lekker je buik inwrijven, is voor je beebs ook nog eens fijn...

20. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik ben sowieso altijd al een slechte slaper... maar gebruik geen medicijnen! Dus over de werking van slaappillen kan ik niets zeggen.

De bevalling moe ingaan, moet na de verhalen die ik heb gehoord, een hel zijn... kost veel energie... dan heb je alle rust die je kan pakken voor die tijd nodig lijkt me.

Wat bij mij ook erg helpt te ontspannen en lekker in slaap bij kan vallen is een zwangerschapsmassage... zeker een aanrader... uurtje uiltje knappen, heerlijk!

Deel Deze Pagina