Steun nodig en ervaring met opkrikken borstvoeding.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door qwsr, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Ik heb een dochtertje van 3 manden en 3 weken. Ik heb 2 weken volop bordtvoeding gegeven toen heb ik kloven gekregen waardoor ik echt geen borstvoeding meer kon geven het leek net alsof er naalde in me tepel gingwn als ze aanhapte dus ben toen gaan kolven nadat de kloven weg waren had me dochtertje spruw zij wou noet drinken uit me borst en kwam te kort waardoor ik bijvoeding moest geven ondettussen bleef ik wel kolven maar op een gegeven moment werd het mij te veel. Nu heb ik onwijs veel spijt want me melk is heel erg achteruit gegaan en zou graag het willen opkrikken en een steuntje in de rug nodig. Heeft iemand ervaring of kan advies geven? Ik kolf nu elke 2 uur in de hoop dat me proudctie omhoog gaat ik kolf per x 30cc is niet veel maar gelukkig nog iets. Ik ga morgen een borstvoeding hulpstuk kopen in de hoop dat dat ook helpt en ga na een lactatiekundige toe
    Ik voel me zo ellendig en een slechte moeder dat ik toen gestopt was met bv geven. Sorry ik wou even me ei kwijt en eventueel advies of ervaring.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Allereerst: je bent geen slechte moeder. Bv is intensief in het begin. En dan heb je nog aan degelijke begeleiding. Had je toen geen lactatiekundige ingeschakeld? Dat is jammer, maar dan is het nu zeker een goed idee!

Als je je productie wil opkrikken, is elke twee uur kolven het minimum. Drink je ook voldoende water? Eventueel borstvoedingsthee? Fenegriek helpt ook op de productie op te krikken, net als domperidon (maar dat is een medicijn en kan ernstige bijwerkingen hebben).

Een goeie manier om je productie op te krikken met kolven is powerkolven: Clusterkolven / Power pumping

Verder: welke kolf heb je, en is de maat van het schild wel de juiste? En wat bedoel je met een hulpstuk dat je gaat halen?

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wat jammer dat het zo moeizaam is gegaan!

Ik zou zeker een lactatiekundige inschakelen, die kan zoveel voor je betekenen!

Verder een paar tips,die mij geholpen hebben. Mijn productie is namelijk het eerste jaar alles, behalve stabiel;).

Vooral 's nachts veel aanleggen / kolven. In de nacht is je prolactine gehalte echt op z'n best.
    Veel huid op huid contact (bloot op bloot in bed of draagdoek bv) bevordert de productie ook
    Er is bv thee, de meningen erover zijn wisselend maar mij heeft het wel geholpen.
    En laat de lactatiekundige vooral goed kijken naar het aanhappen ed, om te voorkomen dat je opnieuw kloven krijgt.

Sterkte joh!

4. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja ik dribk vikdoende water. Ja ik lees veel over domperidon dat het boj veel vrouwen werkt. Ik ga lactatiekundige vandaag bellen alles uitleggen en even kijken wat zij voor advkes geeft. Ken jij mensen die domperidon hebbn gebruikt? Borstvoeding hulpstuk is waar je melk in doet rn dan om je nek hangt en dan heh je 2 hele dunne slangetjes dir kan je naast je tepel doen en dan kan zij alsnog via de borst drinken en krijgt se mell binnen plus ze stimuleert me borsten.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat dat hulpstuk een heel omslachtige methode is. Lijkt me beter om dan te powerkolven in de plaats en de lactatiekundige te vragen je te helpen je baby weer goed aan de borst te krijgen.

Je kan misschien ook op Facebook lid worden van la Leche League. Daar krijg je ook veel nuttige tips. Maar eerst die lactatiekundige, echt!

Deel Deze Pagina