Ik wilde en we gaan ook andijviestamppot eten vanavond. Mijn man vind dit een gerecht voor in de winter. En daar ben ik het niet mee eens. Geen groot probleem, het leid niet tot een scheiding Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken, niet over de discussie maar over andijviestamppot eten in de zomer (nu slecht weer, maar oke...)
Met 30 graden vind ik het een te zware maaltijd maar zoals de afgelopen week bijvoorbeeld prima te doen!
Ja zeker andijviestamppot in de zomer. Heerlijk. Andijvie vind ik lekker fris. Doe het rauw door de aardappels. Ik hoef dan geen boerenkool. Te winters voor mij.
Sowieso lust ik het niet. Maar ik heb het even met andere stamppot vergeleken en dat is hier een winter gerecht. Dus ik ben het met je man eens!
Dit is 1 van de weinige stamppotten die ik in de zomer kan eten. Rauwe andijvie, met als extra vulling: Uitje fruiten met knoflook. Dan mais erdoor en even mee aanbakken. Ui,knoflook, mais door de stamppot mengen. Kaasblokjes erdoorheen en op het bord bestrooien met gehakte cashewnoten.
Geen probleem mee in de zomer. Alleen maak ik het met aardappelpurree en dat is in het begin van de zomer lastig om geschikte aardappelen te vinden.. Ik maak ook rustig hachee in de zomer hoor, geen probleem
Ja moet kunnen toch! Zo heb ik ook wel eens oliebollen staan bakken midden in de zomer omdat een oppaskindje van mij er heilig van overtuigd was dat je dat alleen met oud en nieuw kan eten.
Tja... Mijn man is weliswaar geen "stamppotman", maar wij eten bijna altijd warm in de zomer (het is nu +40 graden). Daar is mijn man mee opgevoed, ik daarentegen niet. (Volgens mij is het echt typisch Nederlands om bij warm weer alleen maar pastasalade en broodjes e.d te gaan eten.) Af en toe eten we wel broodjes maar dan wel met een pan soep erbij (ook typisch winters eten, kennelijk). En pastasalade komt zowel 's zomers als 's winters op tafel bij ons. Ik geef jou dus gelijk! Andijvie is trouwens een van de weinige groenten die wij écht niet lusten (ongeacht bereidingswijze).
Een klassieke andijviestamppot vind ik ook voor de winter. Een zomerstamppot met rauwe paprika, rucola en erwtjes is een veel beter alternatief.
Geen grote fan van andijviestampot maar op jou manier wil ik nog een keer testen! Klinkt heerlijk. Helaas lust mijn man en onze zoon het helemaal niet Even terug naar het topic, ja hoor ik kan dat prima eten in de zomer. Hoeft niet bij 30 graden maar dan heb ik ook nergens zin in haha
Heerlijk andijviestamppot met spekjes, kaas en tomaat. Of zuurkool met fruit. Edit: júist op warme dagen zoiets, je moet dan goed eten. Beetje salade en broodje word ik echt flauw van dan. Erwtensoep gaat ook prima met +30°c
Stamppot zou hier sowieso tot scheiding leiden ik ben er geen fan van, zomer of winter. Maar 't ligt een beetje aan het soort stamppot. Met ongekookte andijvie zou ik het prima vinden in de zomer. Zoete aardappelstamppot met ruccola en geitenkaas trek ik ook nog wel. Als het warm is eet ik vooral graag iets dat niet zo zwaar valt. Mijn man staat op dit moment curry te koken, die vindt dat je 's avonds warm moet eten. Denk dat ik een boterham eet en wat salade