Voor de kinderen koop ik sowieso aan het begin van het seizoen nieuwe kleding, maar ook aan het einde van het seizoen in de sale voor het jaar daarnaast. Ook koop ik regelmatig tussendoor kleding. Eigenlijk komt het erop neer dat ze meer dan genoeg kleding hebben. Voor mezelf koop ik als ik leuke kleding zie of graag iets nieuws willen hebben. Dat betekent dat ik ook meer dan genoeg kleding heb
Alleen als het nodig is of als ik echt iets leuks zie. Zou wat mij betreft vaker mogen, want de kasten van de kinderen raken altijd snel leeg en dan moet ik weer een schone broek van het wasrek plukken ofzo, maar ik kan gewoon zelden wat leuks vinden. Voor mezelf ook altijd last van, ik ben gewoon veel te moeilijk met kleding uitzoeken.
Voor de kinderen vooral per seizoen (zomer/winter), dus 2x per jaar de kasten door en dan kijken wat er bij moet. Uiteraard kopen we tussendoor ook nog wel eens iets, maar dat is niet veel. Voor mezelf kijk ik op dat moment dan ook vaak. Nu wel 2x missers gehad, vorig voorjaar m'n hele garderobe in 't voorjaar uitgebreid zodat ik leuk kon afwisselen op kantoor, vervolgens tot de zomer thuis gewerkt Dit voorjaar wat rokjes gescoord, maar nu is het me telkens nog te koud
Te veel, te vaak. ik zie altijd wel iets leuks Toevallig moest ik van de week echt zomerkleding gaan kopen voor alle 3. Ze passen niks meer van vorig jaar. Rib uit mijn lijf
Ik ben vooral een sale shopper en dan de betere merken. Voor de kinderen shop ik dan ook meestal in januari en augustus. Ik koop gewoon een maat groter en dan was ik het uit en leg ik het op volgorde van grootte (zit zoveel variatie in de maten van verschillende merken) in de kast. Zo past alles wat bovenop de stapel ligt heel goed en als iets te klein wordt of versleten is, gaat het weg en kom je lager in de stapel. Sommige dingen zoals leggings koop ik wel gewoon wanneer nodig, naast wat ik evt al in de sale van duurdere merkjes heb, maar dan van c & a bijvoorbeeld (vooral de winterleggings). Ook koop ik weleens broekjes bij de h & m voor mijn dochter. Oh ja, het scheelt natuurlijk dat mijn kinderen geen inspraak willen/hebben (aangezien ze allebei niet praten, dat maakt inspraak lastig ) Voor mezelf probeer ik te minderen, met wisselend succes .
Wanneer ik iets leuks zielig het nodig heb. Jurkjes/truien/longsleeves/joggingsbroekjes/t shirts/rokjes maak ik zelf
Als ze wat nodig hebben . Voor de jongste koop ik 2de hands bovenstukken en broeken voornamelijk van zeeman en c&a 2de hands altijd van dezelfde personen. Voor de 2 grote is het nieuwe kledij maar voornamelijk sales. Bovenstuks meestak jack&Jones en levis . De jeans en zwarte broeken gewoon van c&a. Heel af en toe koop ik impulsief wat tijdens het scrollen op internet maar dat is echt beperkt.
Als ze het nodig hebben. Vaak wel een maat vooruit. Zoontje had laatst geen shirts meer in zijn maat, tweedehands een pakket gekocht en hij komt weer om in de kleding. Dochter heeft haar voorraad in kratten zitten, kan nog bijna 2 maten groeien zonder dat ze iets nieuws nodig heeft. Zij is ook helemaal enthousiast als ik kledingpakketten koop. Schoenen wel nieuw bij voorkeur bij een Outlet weg, vorig jaar 8 paar voor €100,- gekocht, allemaal retourzendingen en goede merkschoenen. Ideaal nu wij nog altijd niet naar de winkel gaan, kon deze week zo een maat groter uit de kast vissen.
Als ik iets leuks zie voor de juiste prijs. Gisteren bv nog een trui besteld voor de jongste. Ik betaal nooit de volle pond voor iets. Ik vind bepaalde merkjes erg leuk en laat die nu ook erg duur zijn Dus altijd met korting of in de sale. En dan nog vind ik het duur zat.
Niks leuks Heb je dan een hele specifieke smaak? Ik moet echt met mezelf afspreken om een bepaalde periode geen kleding te kopen anders koop ik aan de lopende band dingen. Zie juist veelste veel leuke dingen
Te vaak en te veel. Als ik iets leuks zie dan koop ik het al hebben ze veel liggen. Ik geef het wel weer door en vervolgens ook weer aan anderen dus dat maakt het voor mezelf wel weer een beetje goed.
Meestal heb ik een hoop op voorraad in grotere maten. Dit was alleen niet echt een goed shop jaar voor mij. Voor mijn oudste koop ik veel in de uitverkoop. Hij heeft een makkelijke pasvorm. Voor mijn middelste koop ik wat broeken vooruit als ik er één vind die een goede pasvorm heeft voor hem. Voor mijn dochter koop ik vaak dingen waar ik tegen aan loop. Die koop ik dan in een grotere maat omdat ze nu al heel lang in dezelfde maat blijft hangen. Broeken koop ik nog niet vooruit voor mijn dochter. Die wisselt tussen smal en medium breedte. Haar pasvorm is wat lastiger met haar kleine luiermaat 4 bibs en stevige dijen. Het gebeurd niet vaak dat ik gehaast nieuwe kleding moet kopen. Dat gebeurd bijna alleen maar voor de broeken en schoenen.
Als ik iets leuks zie, maar ook de seizoenen... Het groeit en groeit maar, dus wat ik vaak doe is na de zomer even alles laten passen, en dan in de uitverkoop al wat voor het jaar er op kopen. Winterseizoen idem.
Ik merk dus dat ik altijd wel leuke dingen zie, gevolg is een bomvolle kledingkast. En stiekem geef je er dan ook veel teveel geld aan uit. Want hier een bloesje van 15 euro en daar een broek van een tientje lijkt allemaal niet veel. Maar als je dat dan een paar keer per maand doet tikt het behoorlijk aan.
Klopt en dat doe ik dus ook heel bewust, iets kopen. Altijd even nadenken of het wel nodig is. Zeker m’n jongste meisje had op een gegeven moment echt een kledingkast...nou ja bijna meer kleding dan ik en uiteindelijk dragen ze dan dus maar de helft. Zo zonde!
Geen idee, ik denk dat het wel meevalt, haha. Maar ik vind het vaak onpraktisch lichte kleuren of heel synthetisch, saai of juist truttig of over the top, ik hou niet van glitters of dierenprintjes of teksten. Het is niet zo dat ik anderen of andere kinderen vaak niet leuk gekleed vind hoor, maar voor mezelf vind ik het gewoon niks of ik zie het gewoon niet als het op haakjes hangt of op losse plaatjes ofzo. Geeft niks, heel af en toe loop ik wel tegen iets leuks aan en zo te lezen bespaart het een hoop geld. Maar soms vind ik het wel eens lastig als ik een middag ga shoppen en dan niks heb gevonden of een heel weekend zit te zoeken omdat de kinderen te weinig kleren hebben en dat ik dan uiteindelijk één t-shirt ergens in een winkelmandje heb zitten, haha.
Te vaak en veel te veel Iedere week komt er wel iets met de pakket post. Ik koop overigens nooit 2e hands. Het liefst ga ik voor merkjes waar ik bij eerdere aankopen, tevreden over was qua kwaliteit (stof/textuur/kleur etc) en een mooie pasvorm. Vandaag een nieuwe en vooral grotere kledinkast in elkaar gezet voor oudste dochter omdat haar kleding en schoenen niet meer in de oude kast pastten. Nu weer alles heerlijk uitgesorteerd /opgeruimd. En het past nu net