Hoe kosten delen (vakantie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe kosten verdelen van vakantie?

1. 50 % opa en oma, 50 % wij (man, ik, en onze 2 kinderen)

2. 33 % opa en oma, 67 % wij

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dit hangt denk ik een beetje af van hoe het normaal gaat in financieel opzicht. Als het om vrienden zou gaan zou ik wel voorstellen om meer te betalen. Bij ouders vind ik het wel vreemd om zo afgemeten te gaan doen. Ik zou dan inderdaad zoals eerder verteld een keer tracteren op een etentje ofzo.

Maar ja, als ik zou weten dat min ouders weinig geld hadden, zou ik het misschien ook wel doen...

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb gestemd op 50/50. Ookal zou de situatie zonder kinderen zijn, dan kies je ook vaak voor een 6-persoonshuisje, omdat een 4-persoonshuisje in de regel niet berekend is op 4 volwassen personen (vaak een stapelbed). Wij gingen in het verleden ook wel eens een weekendje weg met mijn ouders, toen hadden we nog geen kinderen. Maar we kozen toch altijd voor een 6-persoonhuisje, gewoon omdat je dan meer ruimte hebt, vaak 2 slaapkamers met volledige bedden en meer serviesgoed etc...

Dus gewoon 50/50 en om je man zijn gemoedsrust kun je inderdaad je (of zijn het zijn) ouders trakteren op een etentje:)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jammer, da's typisch moeilijk doen terwijl het niet hoeft. Opa en oma rekenen zelf 50/50, je man moet geen problemen op gaan zoeken. Naast zich neerleggen, helft betalen en genieten van de voorpret:)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is denk ik afhankelijk van hoe groot het budget is. Kinderen vind ik op zich niet meetellen, maar nogmaals hangt van meerdere dingen af.

Ik zou het gewoon overleggen met opa en oma.

Mijn (schoon)ouders zouden eerder zeggen dat zij 67% willen betalen en wij zouden dan moeite moeten doen om 50-50 te gaan :D, maar het zou ook kunnen dat wij hun juist trakteren en dus alles zelf betalen.

Niets algemeens over te zeggen dus :)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Precies!

En ze eventueel een keertje trakteren op ergens lekker eten ;)

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Om wat voor huisje gaat het? Hoeveel slaapkamers? Als het huisje 3 slaapkamers heeft waarvan jullie er 2 gebruiken, zou ik inderdaad 2/3 van het bedrag betalen. Je gebruikt dan tenslotte ook 2/3 van de slaapkamers. Maar als het huisje 4 slaapkamers heeft (opa en oma in 1 slaapkamer, jullie met het hele gezin in de andere kamer), zou ik het bedrag door de helft delen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 50/50 gestemd, jullie betalen dan samen voor de (klein)kinderen. Zij willen toch ook dat die meegaan?!
    Zéker omdat schoonouders het zelf zo hadden voorgesteld.

8. tulip

tulip Niet meer actief

wij gaan daarin ook wel uit van volwassenen en dan dus 50/50. Maar mn schoonzus heeft 4 kinderen (5,6,11,14) en 1 op komst, dus dan ben je verplicht aan een megahuisje dus dan zou ik wel een eerlijke verdeling maken.

En als zij zelf 50% vragen dan is dat toch goed. Jij kent je schoonouders vast goed genoeg om te weten of ze dat dan ook echt zo bedoelen. En anders kun je nog met je vriend afspreken dat je een avondje zo'n gourmet iets doet en dan dat betaalt ofzo.

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb voor 50 - 50 gestemd. Maar zou dan een keer iets extra betalen op t teras of iets lekkers meenemen wat ze niet verwachten ofzo.

10. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik zou zelf eerlijk gezegd het grootste gedeelte betalen.

Als wij een huisje boeken betalen we een vaste prijs voor het huis,maar per persoon komt er dan ook nog het een en ander bij.Toeristenbelasting volgens mij of zo.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gewoon vragen hoe zij dat zelf in gedachten hadden. Als zij zeggen 50/50 dan zou ik dat gewoon doen, en als zij dat zelf niet eerlijk vinden, dan 33/67. Maar ook dat blijft een rekensleutel met een handicap, omdat de slaapkamers natuurlijk maar een deel van het huisje zijn..... ;)

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik zou het bespreken, tenzij je al weet dat ze erg krap bij kas zitten en jullie het kunnen betalen....dan zou ik 2/3 1/3 doen. En anders zou ik 50/50 doen. Wat betreft de boodschappen bijvoorbeeld, is ook zoiets.... Jullie eten met 4, maar de kids eten niet zo veel als volwassene....en misschien drinkt oma wel weer vaker een wijntje...? Misschien kun je dan rekenen jullie voor 3 personen betalen zij voor 2? Altijd beetje 'moeilijk' zulke dingen, afspraken maken is wel verstandig dat voorkomt gedoe achteraf + dat je je dan niet bezwaard hoeft te voelen of zo.

Vat veel plezier!

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij delen hier de kosten door hoeveel mensen er een baan hebben.

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Goh, dit zou niet eens in me opkomen en ook niet bij mijn (schoon)ouders trouwens, die zouden nooit vallen over het feit dat een 6-persoonshuisje iets duurder is dan een 4-persoonshuisje. Wat nemen die kinderen nou voor ruimte in en wat kosten ze nou helemaal qua eten? Gewoon door de helft en mijn schoonouders kennende zouden ze zelfs dat al niet nodig vinden.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zou 50-50 doen en dan boodschappen keer extra betalen/keertje mee uit eten nemen/etc, gewoon tijdens de vakantie iets extra's

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.176
    113
    Ik zou zeggen 50-50. Maar zou er ook niet wakker van liggen als het 33-67 is hoor. Ik heb daar nooit zo over nagedacht eigenlijk.. bij ons is het de ene keer meer door ons betaald en de andere keer betalen mn ouders weer wat meer.

17. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Ik zou kijken wat het verschil is tussen de kosten van een vergelijkbaar 4 persoons huisje en het gehuurde 6 persoons huisje en dit verschil zou voor onze rekening komen. De kosten van het 4 persoons huisje zou ik 50/50 doen.

Ik zou dit voorstellen, maar kan begrijpen dat opa en oma zeggen, totaalbedrag 50/50.

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou dan zeggen, als jullie af en toe oppassen savonds zodat wij met zn tweetjes ffe weg kunnen betalen wij alle kosten van het huisje en het eten :p

19. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    50/50!
    En mocht je je een beetje schuldig voelen... trakteer je ze op een etentje (hier trakteren de ouders ons dan weer etc etc)

Ik reken met dit soort dingen de kinderen niet mee... zou voortaan betekenen met familie vakanties dat het gezin met de meeste kinderen bepaald omdat die het meeste betaald!

En de (schoon)ouders hier zouden waarschijnlijk liever het hele huisje betalen dan gedoe willen hebben!

20. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Het was bij mij ook niet opgekomen tot manlief er wat over zei...maar idd met boodschappen enzo ga ik niet peitlutten hoor met gedeeld betalen, gewoon ene keer wij andere keer doen hun wel de boodschappen dat hoeft allemaal ook niet zo precies...tis nie zo dat dat helemaal precies verdeeld hoeft te worden...daar heb ik helemaal geen zin in en houd ik ook niet zo van eelrijk gezegd....
    gelukkig doen hun ook niet moeilijk hoor over zulke dingen:)

Deel Deze Pagina