Als ik het zat was dan zei ik gewoon dat ik boven ging voeden en dat ik alvast afscheid nam want ik zag ze vast niet meer als ik klaar was Dan kon ik gewoon lekker op bed gaan liggen met m'n zoontje en hoefde m'n man ze alleen nog maar uit te zwaaien. En het helpt ook om maar 1 of 2 kopjes koffie/thee aan te bieden en daarna gewoon niet meer.
Ik heb een keizersnee gehad en dus echt even mijn rust nodig om mijzelf weer te worden. Wij hebben bewust de geboortekaartjes nog niet verstuurd. Dit gaan we maandag pas doen. En ik neem mijn telefoon zeer selectief op. Verder neemt mijn vriend de huistelefoon op en verteld dat er pas later kraambezoek mag komen omdat moeders eerst moet herstellen!
wij hebben ...niet geheel volgens planning...de geboortekaart pas 5 dagen later verstuurd. Directe familie is in die tijd wel langs gekomen maar vrienden kennisen pas later. ideale manier om niet direct iedereen tegelijk op de stoep te hebben staan
Grrr, ik wordt alweer kwaad als ik terug denk aan mijn kraamtijd! Wat kunnen mensen onbeschoft en egoistisch zijn zeg... Sommige mensen vinden het belangrijker dat ze de kleine kunnen zien en dat ze een leuk uitje hebben ipv in te zien dan de mama er nog helemaal niet aan toe is :x Ik heb het toen maar laten gebeuren en zelfs nog mijn excuses aangeboden omdat ik zo down was. Dat gaat dus niet meer gebeuren he! Mensen mogen komen als ze eerst bellen en na max een uur moeten ze gewoon weer weg. Kom op zeg, het is geen poppenkast! En dan nog even over het vasthouden van de baby... Dat gebeurt dus ook niet meer, mijn zoontje werd gewoon uit mijn handen gekeken. AAARRGGGHH!!! Heel die SHIT kraamtijd heeft ervoor gezorgd dat ik heeeeeel lang niet lekker in mijn vel heb gezeten maar toen was de hype er voor die mensen weer af en ik zat met een ´depressie´ en een huilbaby. Nee, dit keer gaat het op MIJN manier. Snappen mensen dat niet: PECH!!! Zo, dat is eruit
helemaal mee eens hier dus hetzelfde.. alleen niet een echte huilbaby maar wel een hele onrustige baby na bezoek vaak.. en ik zat er dan mee.. helaas zag mijnv riend het destijds anders en moest ik me maar aanpassen nou geloof me daar pas ik bij een 2e echt voor! mijn eigen gezondheid gaat voor de volgende keer.. hun zijn niet maandenlang depressief geweest en wat ik er ook aan over heb gehouden die drukte steeds, dat ik nu nog niet tegen drukte kan, elke verjaardag en feestdag zit ik wekenlang tegen op te hikken enzou ik het liefst gewoon in mn bed kruipen en niet gaan.. dat had ik hiervoor nooit en dat is echt gekomen in mijn kraamtijd.. vind ik ook erg vervelend!