Hoi, Ik heb net het stukje gelezen van sSanneke over het niet in slaap kunnen vallen. en ik zit met hetzelfde probleem! Ook wij moeten er 's nachts, na zn flesje, weer regelmatig uit omdat hij zn speen uit zn mond duwt en zonder speen niet in slaap kan vallen ( als hij echt slaapt dan spuugt ie zn speen uit en slaapt hij wel door ). Hij is dan ook gewoon klaarwakker! Wat kunnen wij hieraan doen? Kan het zijn dat hij dan nog trek heeft? En over het inbakeren, moet je dit ook overdag doen? want overdag slaapt hij wel goed. Mijn zoontje is 2 weken. Hij wordt overdag om de 3,3½ a 4 uur wakker voor zijn fles. Hij krijgt 100 cc ( 90/3 ) en hij drinkt zijn fles goed leeg. Hoop dat u mij wat tips kan geven! Groetjes Rachel
Hoi hoi, Het kan zijn dat hij nog honger heeft. Sluit dat eerst uit voor je gaat beginnen met inbakeren. Hoe zwaar is je kindje? Als het een gemiddeld gewicht is, kun je proberen om de laatste voeding en de nachtvoeding 120+4 te geven. Als hij overdag goed slaapt, zou ik zeker niet inbakeren. Inbakeren is iets wat je onder begeleiding doet van Het CB. Ze wennen daaraan, en moeten dat ook weer afleren. Groetjes Adrienne
Hoi hoi, Dat is prima hoor, hij heeft 525 cc nodig per dag. Hij krijgt 6 x 100. Dat is dus voldoende, maar mag ook best iets meer zijn. Ik hoor wel of het scheelt als je iets meer geeft in de avond en nacht. De rest van de dag kun je dan wel 100 geven. Wat je ook kunt proberen is om overdag iedere voeding 110 te geven, misschien dat hij dan in de nacht wat minder nodig heeft. Groetjes en succes Adrienne
Hoi Hoi, Bedankt voor de tip! Ik heb de nachtvoeding opgehoogd naar 120/4 en dat is supergoed gegaan! hij had om 23.15u zn laatste avondfles ( 120/4 ) en kwam toen pas om 4.00 en daarna pas weer om 9.30u! En we zijn er maar 2 keer uitgeweest om zn speentje terug te geven! Ik ga dit advies zeker aanhouden! Ik heb meteen nog een vraagje, ik weet niet of het hier goed plaats. Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen rode vlekjes en pukkeltjes op zijn gezicht. waar zou dit door kunnen komen? Ik gebruik al vanaf het begin zwitsal maar ik zou dan denken dat hij dan op zijn hele lichaam die vlekjes en pukkeltjes moet krijgen? Of zou het door zn voeding kunnen komen, hij krijgt friso H.A. In het Zkhs kreeg hij Nutrilon H.A. Hoop dat ik deze vraag hier goed plaats. Groetjes Rachel
Bekijk bijlage 202710 Zo ziet het eruit. Hij heeft ook een droge huid. Hiervoor gebruik ik zwitsal droog huidje. Dit heb ik nu nog niet gebruikt op de foto.
Hoi hoi, Op zich kunnen pukkeltjes of rode vlekjes op zijn gezicht geen kwaad hoor. Maar als ik het goed zie, dan zie ik ook witte puntjes in het mondje van je zoontje. Als je die niet weg kunt geven, zou het wel eens spruw kunnen zijn. Dat is een candida, schimmelinfectie dus. Als het spruw is is het belangrijk dat je medicijnen krijgt daarvoor. Dus laat er dan even een huisarts naar kijken. Groetjes Adrienne
Hoi, Ik kon de witte puntjes op zn tong weg vegen! Maar bedankt voor je reactie en adviezen! Ben al weer een beetje gerustgesteld! Groetjes Rachel