Hoort dit bij de laatste loodjes (34wk)?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jennifer0306, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo allemaal,

Ik heb al een dochter rondlopen van 2,5 jaar en bij de zwangerschap van haar heb ik deze klachten niet gehad vandaar dat ik hier even mijn vraag stel. Ik ben nu 34 weken zwanger en heb sinds 3 dagen een beetje een raar gevoel in mijn buik. Het is een soort druk ten hoogte van de maag. Mijn eetlust is ook al drie dagen als sneeuw voor de zon verdwenen en ik moet mezelf er echt toe zetten om te eten. Als ik zit word de druk minder.
    Nu moet ik zeggen dat ik kan voelen dat mijn baby beduidend hoger zit dan bij de vorige controle (32wk). Toen was de baarmoederhoogte 1/4NX en weet bijna zeker dat het nu tussen 1/2NX, 2/3NX zit. Ik voel precies een kontje op die hoogte.

Mijn bloeddruk is nog netjes en komt niet boven het gemiddelde van 120/80. Ik heb ook geen hoofdpijn.
    Komen deze klachten jullie bekend voor? Is dit het kindje dat alles verdrukt? Het geeft me echt een bleeeegh gevoel (sorry heb er even geen woord voor).
    Nu heeft mijn andere dochter vorige week buikgriep gehad dus ik dacht eerst dat ik nu wel aan de beurt zou zijn, maar ik hoef niet over te geven nog oid.

Ik heb volgende week weer controle bij de vk dus kaart het dan daar ook aan en mocht het erger worden dan bel ik eerder maar ik vroeg me af of iemand dit gevoel herkend?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik denk dat de kleine opje maag drukt. Hier sinds deze week ook ineens last van maagzuur

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ja ik moet zeggen dat het gevoel minder wordt als ik op mijn zij lig. Zittend en staand is het het ergst. Heerlijk zo n kont op je maag :)

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Let erop dat als dat gevoel aan blijft houden dat je het wel aangeeft bij de vk of gyn. het kán duiden op zwangerschapsvergiftigng en dat hoeft niet altijd persé samen te gaan met hoge bleoddruk.

Ik ben misschien een beetje overgevoelig voor dit soort symptomen maar dat komt omdat na mijn bevalling bleek dat ik het hellp-syndroom had en mijn beide vk's hebben dat niet aan zien komen terwijl ik alle symptomen had. Behalve dus die bloeddruk en dat was het enige waar zij waarde aan leken te hechten.

5. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Wat heftig Tralalala, hoe kwam je er na de bevalling achter? Jeetje, dus het is echt gevaarlijk voor je geweest. Had je wel andere klachten tijdens je zwangerschap?

6. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ik denk ook dat het kindje tegen je maag aan drukt. ik ben soms ook heel snel vol en kindje zit bij mij ook heel hoog. als het gaat indalen dan zal de druk weer minder worden. dat indalen gebeurt trouwens bij een 2e vaak later dan bij een 1e.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ja klopt, mijn eerste was met dit termijn al ingedaald.

Voel me vandaag erg slecht en zit tegen overgeven aan. Ga zo proberen met mijn andere kindje even te slapen en als het erna niet weg is misschien toch de vk maar even bellen.

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Vandaag al twee keer gespuugd, denk toch een buikgriepje. Helaas!

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ja had ook wat last van hoofdpijn, soms sterretjes zien, en tintelende vingers. Achteraf gezien allemaal symptomen maar de vk's hebben dat dus niet opgepikt. Helaas.

Ik heb een grote bloeding gehad na mijn bevalling, ben 3.3 liter bloed verloren. En mijn placenta kwam niet los maar dat stond los van de hellp. En toen hebben ze in het zkh bloedtesten gedaan waaruit bleek dat het dus hellp was.

Tja leuk was anders maar niks aan te doen!
    Deze keer dus helaas niet meer thuis bevallen. Ben nu onder behandeling van de gyn, gewoon voor de zekerheid :)

10. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    oei jennifer dat is balen. ja buikgriep gaat echt vreselijk rond, volgens mij komt echt niemand er onnder uit. ik ben ook net weer beter van een buikgriep, mijn hele familie trouwens. jakkes. beterschap meid

11. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Bedankt toekie!

Deel Deze Pagina