Hoe kraamzorg kiezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door w03z3l, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Via de zorgverzekeraar had ik de keus uit een aantal kraambureau's. Ik heb gekeken of ze een certificaat hebben voor borstvoeding (ik kan nu via de kraamzorg een lactatiedeskundige krijgen, komt deze een uur, krijg ik een uur minder kraamzorg)
    En omdat ik in de zomer uitgerekend ben vind ik het belangrijk dat ze zoveel mogelijk 1 kraamhulp sturen en niet om de paar dagen een andere ivm de vakantie.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet het niet eens meer :D

Ik geloof dat ik een foldertje kreeg bij de verloskundige en dat ik alleen maar heb gecheckt of mijn verzekering hun zouden vergoeden en daar heb ik mijn keuze op gebaseerd. De opstart-kraamzorg was nou niet echt mijn type (erg dominant en dicterend; ik kan daar niet mee overweg) en de kraamzorg die zich daarna meldde (en bleef) was verder wel oké. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen seconde heb stilgestaan bij of ik een klik met haar had. Ik had zoiets van: zij heeft de kennis en is door het bureau gestuurd om mij te helpen, zij is de vraagbaak en hulp en daar doe ik het gewoon mee. Het is een lief mens en ze was erg kundig (maar dat zijn ze bijna allemaal toch?).

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik heb aan mn vk gevraagd welke zij zou kiezen als ze mij was ;) Kwamen er 2 uit, maar bij 1 wonen we net buiten de regio (heb een vk waarbij ik eigenlijk ook buiten de regio woon, maar is de beste vriendin van mn moeder en heeft mij op de wereld gezet, vandaar. Anyway, er bleef er dus 1 over die zij extra aanbeveelt, die heb ik gekozen.
    Je "moet" je voor de 16 weken aanmelden om zeker te zijn dat je kraamzorg krijgt. Ookal komt de intake pas later, zij houden in hun planning al wel rekening met jouw kindje (voor zover dat kan natuurlijk). En zoals gezegd, degene die de intake doet is vrijwel nooit degene die komt kramen, dus of het uiteindelijk klikt weet je nooit. Wel ist handig om te kijken waar het buro voor staat, wat hun speerpunten zijn enz. Als dat niet overeenkomt met jouw wensen moet je het sws niet doen!

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik vond het belangrijk dat de VK er goede ervaringen mee had, dat het een grote organisatie was (want dan kan je makkelijker wisselen van kraamzuster als de ene niet bevalt haha) en dat ze waren aangesloten bij mn zorgverzekering. Ben terecht gekomen bij de Waarden en was prima. UIteindelijk valt of staat het toch met de klik die je hebt met de kraamzorg die bij je thuis komt uiteindelijk. En die kan in elke organisatie werken...

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb er gewoon maar 1 gegokt wat me aanspraak. Ik denk niet dat ze erg verschillen onderling. Uiteindelijk gaat het om de klik die je met de kraamverzorgster hebt.

6. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Wij hebben gekozen op basis van identiteit.

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Gister nog even overlegd met vk en die heeft een paar zzp'ers die ze aanraden.
    En die komen dus wél voor een kennismaking aan huis van tevoren dus dat vinden we erg prettig! Ik ga vandaag eens even bellen, kijken of ze nog plek hebben die periode. Duimen!

Deel Deze Pagina